[tv-out 9600] wel kloon, geen extended desktop

Pagina: 1
Acties:

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
yet another tv-out problem

tja, hier is weer zo'n tv-out probleem, ik heb vanalles geprobeerd, de search gebruikt maar t wil maar niet lukken.

Probleem:
Ik krijg geen extended desktop op mijn TV, aangesloten via de TV-out op mijn (Connect3D) Radeon 9600. Ik krijg wél een gekloond beeld.

De TV wordt in eerste instantie niet herkend, in ATI control panel moet ik bij weergave de detectie van de TV forceren. Een gekloond beeld verschijnt dan. Als ik bij de bureaubladeigenschappen van de TV kies voor "Het windows bureablad uitbreiden naar deze monitor", dan gaat het beeld van de TV op zwart.

Belangrijke punten:
- De TV-out van mn 9600 is SVHS, het meegeleverde verloopstukje verandert dat naar composiet en die zit weer aan een verloopstukje naar Scart (dat verloopstukje zat bij mn Radeon 7500).
[Radeon 9600 - SVHS] -- [SVHS verloop composiet/tulp] -- [composietkabel] -- [verloopstukje composiet -> scart] [scartaansluiting TV]

- Deze (oudere Samsung 55cm) TV werkte (met dezelfde verloopstukjes) prima op mijn andere PC met Radeon 7500 (maar die heb ik niet bij de hand hier).
- De TV die hier stond (Mitsubishi 39cm) werkt prima op de Radeon 7500 PC.
- Bij het opstarten krijg ik ook geen (kloon) beeld op de TV, dat was bij de andere TV wel.

Driver issues:
Ik dacht, probeer de nieuwste drivers eens...
.net geinstalleerd (incl. update via windowsupdat) voor ATI Catalyst Control Center.
Als ik dat dan wil openen:

Afbeeldingslocatie: http://www.clz.let.uu.nl/0142239/error.jpg

Ik weet niet of dit uberhaupt van invloed is, maar die drivers zouden me extra mogelijkheden moeten geven voor oa. de TV-out.
Ik heb ook de vorige driverversie geprobeerd, zelfde...

Het stomme is, dat mijn drivers volgens mij gewoon goed geinstalleerd zijn, ik heb telkens de oude versie verwijderd.

any thoughts anyone?
alvast bedankt!

-----
edit:
t gaat om
gigabyte 7n400 pro mobo, nforce2
xp2500+, niet overgeklokt, 512MB twinmos
windows xp, sp1a (sp2 nog niet gedaan... ;) )
ik heb recente nforce2 drivers, maar ik ga wel ff nieuwe installeren....

[ Voor 9% gewijzigd door schaduw op 05-10-2004 15:06 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als ik bij de bureaubladeigenschappen van de TV kies voor "Het windows bureablad uitbreiden naar deze monitor", dan gaat het beeld van de TV op zwart.
Ik heb geen Ati kaart maar dit gebeurd ook in het geval dat de resolutie te hoog is voor de TV.

Ik weet niet of TV-tool op een Ati-kaart werkt, maar die werkt eigenlijk altijd zonder problemen.

Senile! Senile Oekaki

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 02:42
Zoek eens op ultramon, die kan dat goed voor jou regelen.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• schaduw
  • Niet online
tv-tool had ik al geprobeerd, maar die werkt idd alleen met nVidia kaarten,
ook ultramon lost het probleem niet op....

De refresrate staat op 60Hz, dat is toch normaal bij een TV?
edit: De resolutie is 1024*768, maar ook lager werkt niet.
Ik heb inmiddels directx9.0c en nieuwe nForce drivers geinstalleerd, maar nog geen vooruitgang helaas :(

[ Voor 10% gewijzigd door schaduw op 06-10-2004 14:13 ]

• Low-Tech
Als ik extended desktop will hebben met tv kies ik gewoon:
Display Properties>tab blad-settings>advanced>tabblad displays
Zet hier TV aan en maak daar in mijn geval display 1 van (kan kiezen tussen 1 en 2, die blauwe vakjes)
Apply en klaar.
Ik gebruik omega 2.5.36b driver

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• schaduw
  • Niet online
NOVA_TheCrew schreef op 06 oktober 2004 @ 14:22:
Als ik extended desktop will hebben met tv kies ik gewoon:
Display Properties>tab blad-settings>advanced>tabblad displays
Zet hier TV aan en maak daar in mijn geval display 1 van (kan kiezen tussen 1 en 2, die blauwe vakjes)
Apply en klaar.
Ik gebruik omega 2.5.36b driver
ik moet daar eerst nog de detectie van de TV forceren, dan krijg ik een kloonbeeld (daarvoor is het hele TV-gebeuren grijs en niet aanklikbaar, er staat dan icoontje met een kabel met een rood kruis er doorheen). Als ik vervolgens het bureaublad uitbreid naar de TV, dan gaat hij weer uit, dus dan wordt t vakje rood ipv blauw(/groen)...

• Low-Tech
Bij de omega drivers van mijn wordt er standaard geforceerd, ik kan um namelijk aanzetten zonder kabel in m'n tv-out.

• schaduw
  • Niet online
nieuwste omega drivers geinstalleerd, geen resultaat...
I give up :'(

Verwijderd

Iemand al een oplossing?

• schaduw
  • Niet online
ik in ieder geval niet (ook niet met de nieuwste drivers...)

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb dit zelfde probleem ook. Gek word ik ervan. Dus ik dacht, nou dan maar gekloond. Druk ik dan als laatste op apply of ok, gaat mn tv weer op zwart. Gisteren had ik even een tv out kabel voor een vriend getest. Daarvoor deed ie het wel normaal, nu niet meer. Ik heb ook al de Omega (2.5.97b) opnieuw geinstalleerd. Niks werkt, om gestoord van te worden...
Ik heb by the way een 9800Pro, maar het probleem is identiek.

[ Voor 9% gewijzigd door SayWhatAgain! op 29-04-2005 11:58 ]

• schaduw
  • Niet online
ik ben nu op mn werk en kan het niet uitproberen, maar op de ATI site kwam ik dit tegen

4. CMOS Video ROM Shadow Configuration.

ATI products with TV OUT capability typically have a video ROM which occupies C000 to CBFF in the expansion ROM region. Most system setup (i.e. CMOS) programs assume that a video ROM is only 32k in size. Check your system setup for an option to separately control the video ROM region (C000 to C7FF) and the region from C800 to CBFF (or possibly C800 to CFFF). Test with ROM shadow ENABLED for BOTH regions. If that doesn't work, try ROM shadow DISABLED for both regions.

https://support.ati.com/i...Answer.asp?questionID=232 (link werkt volgens mij niet direct...)
Het is een iets ander probleem, maar misschien dat dit helpt? (ik probeer het uiterlijk dinsdag.... drukdrukdruk)
Als dit niet werkt, zal ik ze wel eens gaan meelen...

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik ben net een weekje weg van m'n eigen compu, dus ik kan het nu ook niet proberen helaas...
Let us know!

• schaduw
  • Niet online
Je gelooft het niet.. in mijn bios kan ik die zooi helemaal niet vinden (Gigabyte 7n400 pro nforce 2), ook in de handleiding komt er niets van terug :(
(in biossen van vorige moederborden kon ik dit altijd vinden)
Ik ga ATI binnenkort maar eens mailen...

• schaduw
  • Niet online
Nou, ik heb een antwoord van ATI ontvangen:
Solution: You may consider using these settings in your BIOS to help troubleshoot your issue. If you are changing any of the options in your BIOS, please be sure to note what you are changing and what it was set to initially.

NOTE: These options may vary depending on the type/version of your system. You may or may not have all these options. Please consider changing the settings that correspond to those listed below.

- Video BIOS Shadow and Video BIOS Cacheable - DISABLED
- C8000-CBFFFF Shadow and CC000-CFFFF - DISABLED
- AGP Aperture size - 64MB (256 MB if you have 512 MB RAM)
- AGP Turbo - DISABLED
- VGA Frame Buffer and Primary Frame Buffer - DISABLED
- PnP OS installed - YES
- Assign IRQ for VGA - ENABLED
- Resource Control - AUTO
- AGP Bus Mastering - ENABLED
- VGA Palette Snooping - DISABLED
- Disable any UCSW or Write Combine options in the CMOS
- Disable any manual configuration of PCI by setting these options to AUTO
- System BIOS Cacheable - DISABLED
- Video BIOS Mode Cache - UC
- Try lowering the AGP support (i.e. from AGP 8X to 4X).
- Disable Any Fast Write options
- Primary video or Init video - AGP

If this resolves the issue, you may consider contacting the motherboard/chipset vendor for more information regarding the GART support available on the motherboard/chipset.
Ikzelf kan vrij weinig wijzigen in het BIOS en dit heeft mij niet geholpen, laat weten of het jou/jullie wel helpt?

• schaduw
  • Niet online
laatste update van mijn kant:

de ATI Catalyst 5.5 + Control Center werken bij mij! (Cat. 5.5 + Control Panel loste het probleem niet op)
Als ik dan alles instel via Control Center, heb ik eindelijk een extended desktop, jippie!
Pagina: 1