AMD64 3000+ of Dual Xeon 2,4Ghz

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb even de hulp nodig van jullie. Ik moet snel een beslissing maken over welke systeem ik ga aanschaffen en na uren gezocht te hebben op google en got weet ik nog steeds niet wat de beste keuze zou zijn.

Ik ga de computer gebruiken om te gamen, desktop applicaties (newsleecher, quickpar, winrar, etc). De AMD64 3000+ pc heeft 1Gb (400mhz) geheugen en de Dual Xeon 2,4Ghz heeft 2Gb geheugen (266mhz).

Beide hebben een AGP slot en er komt een x800pro in :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cybex op 05-10-2004 14:47 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50

Shunt

Boe

eh als je wil gamen zou ik gewoon voor die 3000+ gaan die dual is leuk voor meerdere aps te draaien. maar bijna geen een game ondersteunt dual proc. dus met gamen heb je eigenlijk maar een 2.4 zonder ht en met een 400 mhz of 533 mhz fsb. niet echt fijn om te gamen dus.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

I'm with Shunt

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
I'm not, 2GB RAM is echt wel een enorm voordeel tov 1GB
een 2.4 Xeon zal niet zoveel trager zijn als die 3000+ in games met een goeie kaart, zeker niet als je Nocona's neemt (which you should), maar als je dan gewoon onder windows gaat werken, of nog dingen wilt doen tijdens het gamen, gaat die Xeon het veel beter trekken

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Volmondig: Neem de dual.
Je weet niet wat je meemaakt aan soepelheid. Ook al ben je alleen maar aan het windowsen. Ik heb nu sinds januari een dual en ik wil nooit anders meer.

@ Shunt: Er zijn al heel veel SMP spellen. De meeste gebruikelijke game engines ed ondersteuenen al SMP :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 17:43
Desolation Angel schreef op 05 oktober 2004 @ 14:57:
een 2.4 Xeon zal niet zoveel trager zijn als die 3000+ in games met een goeie kaart, zeker niet als je Nocona's neemt (which you should), maar als je dan gewoon onder windows gaat werken, of nog dingen wilt doen tijdens het gamen, gaat die Xeon het veel beter trekken
Aan die extra Gb ram heeft hij echt niet zoveel meer als ik kijk naar de applicaties die hij wilt gaan draaien.

Ik zou gewoon een snelle Athlon FX kopen, zal wel even veel kosten als 2x Xeon 2.4Ghz.
@ Shunt: Er zijn al heel veel SMP spellen. De meeste gebruikelijke game engines ed ondersteuenen al SMP :)
Ondersteunen ja, maar het is nooit sneller als een single processor pc ;)

[ Voor 15% gewijzigd door procyon op 05-10-2004 15:06 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:50

Shunt

Boe

Desolation Angel schreef op 05 oktober 2004 @ 14:57:
ooit van het leuke spelletje doom III gespeeld ?
wel ik heb getest met mijn broertje's pc een 3.2 ghz P4 ffe op 400 mhz fsb zetten. (pc 2100 mem dus) en op +- 2200 mhz. wel doom 3 speelt heelrijk op zijn pc + een ati radeon 9800pro maar nu zoog het zo hard dat hij alles op 800 bij 600 moest zetten op medium (normaal rond de 1024 x 680 @ alles hoog) en de meeste games vinden een hoge fsb wel heel fijn. en dan is zo'n xeon met 400 mhz fsb of 266 echt niet fijn hoor. ben het er mee eens dat als je veel aps gaat draaien dat een dual veel nut heeft maar voor een gamer dus totaal niet.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Voor games en de applicaties die in eerste instantie worden opgenoemd is de AMD64 duidelijk de processor die gaat winnen.
Bij games staat de 2de xeon namelijk als het ware wat dom voor zich uit te staren en zal de PC2100 al helemaal voor een enorme inzinking zorgen tegenover de AMD64 met zijn PC3200.
1 GB of 2 GB.... hmm, soms heb je wel wat aan >1GB intern, maar in de meeste gevallen is dit niet echt benodigd. Je krijgt dus de keuze tussen "meer maar langzamer" en "voldoende en snel".
Soepelheid van een SMP machine merk je overigens pas als je een reeks applicaties tegelijk hebt openstaan die daarbij ook nog eens allemaal actief bezig zijn.

Eindconclusie:
In de meeste gevallen, waaronder degene die de topicstarter opnoemt, maakt de AMD64 gehakt van de dual Xeon. Ik denk dat de keuze vrij eenvoudig te maken is.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Als je aan het gamen bent word 1 proc. belast. Het fijne daarbij is dat je dus ondertussen ook nog leechers e.d. kan draaien omdat die andere proc. dat voor zich neemt en dat alls soepel blijft lopen.

Xeon it is.

Of misschien een dual opteron? zijn adm64 gebaseerd toch en dus vlg. mij sterk in games. en een leukere prijs

[ Voor 4% gewijzigd door Hendal. op 05-10-2004 15:36 ]

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
Hendal. schreef op 05 oktober 2004 @ 15:36:
Als je aan het gamen bent word 1 proc. belast. Het fijne daarbij is dat je dus ondertussen ook nog leechers e.d. kan draaien omdat die andere proc. dat voor zich neemt en dat alls soepel blijft lopen.

Xeon it is.

Of misschien een dual opteron? zijn adm64 gebaseerd toch en dus vlg. mij sterk in games. en een leukere prijs
dat kan ik gewoon zelfs met mijn amd 2200+ @ 2ghz met pc 2100 geheugen.. en ik kan gewoon soepel sims 2 spelen met mirc / msn en al die crap aan.. daarvoor hoef je echt geen dual proc te hebben

ik zou lekker voor de amd 64 gaan :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

sjorremans schreef op 05 oktober 2004 @ 16:58:
[...]

dat kan ik gewoon zelfs met mijn amd 2200+ @ 2ghz met pc 2100 geheugen.. en ik kan gewoon soepel sims 2 spelen met mirc / msn en al die crap aan.. daarvoor hoef je echt geen dual proc te hebben

ik zou lekker voor de amd 64 gaan :D
Probeer dit eens:
Grabit downloadend.
Rar's van grabit extractend.
quickpar die de rar's fixed van incompletes.
Gamend(farcry).
Allemaal tegelijk. >:)

Dat wil mijn xp2200+ met 512MB pc2700 geheugen echt niet lekker doen hoor. En die van jou ook niet. B)

Oh ja en sims 2 is natuurlijk heel wat anders dan bv. een FPS , die vragen wel wat meer van je pc-tje. ;)

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

Ik zelf heb ook een 64bits .. maar dan de 3500+ en een asus A8V mobo . De FSB loopt op 2000 dankzij de HT technology.

AMD Athlon 64bits 3500+. socket 939.
Asus A8V Deluxe .. chipset = VIA k8t800pro.

Alles loopt perfect met de 64 bits processor .. geen enkel programma die er ook om zeurt. En persoonlijk is dees beter dan je andere keus .. op elke manier van gebruik van je comp dan ook. ( kep de eer gehad het zelf mogen testen bij een vriend). Dus spreek wel uit ervaring.

Intel inside .. Idiot outside.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens reviews :) Bijvoorbeeld www.gamepc.com heeft aardig wat Dual Xeon bakken onder handen genomen. Zie alsook de FAQ van dit subforum onder het "Welke moet ik nemen?" gedeelte.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.