Downloaden moet sneller kunnen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Ik heb ADSL van Cistron maar ik heb iets vreemds met downloaden. Het lukt namelijk niet om al mijn bandbreedte in een enkele download te stoppen. Met een enkele download haal ik ongeveer 350KB/s volgens zowel IE als Netscape. Maar als ik beide aan het downloaden zet, halen ze allebei die snelheid. Dat zou ook moeten kunnen, gezien mijn bandbreedte. Mijn processor heeft het ook nog niet druk genoeg om die de schuld te geven. Ook het LAN ligt het niet aan, is ook snel genoeg.
Hoe krijg ik het voor elkaar om die enkele download de volle snelheid te halen? En geen download-accelerators alsjeblieft. Het moet gewoon kunnen, want ik word niet afgeknepen door mijn ISP.

Iemand een oplossing?

Erik

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Verwijderd

Wat ben ik rete jaloers op jou zeg....

• Janoz
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dan ligt het dus gewoon aan de andere kant... Je kunt wel een 4-baans weg als oprit hebben, als d'r een stukje karrespoor tussen zit kun je nog steeds niet snel naar de buren toe hè ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• bigtree
Het ligt niet aan de andere kant, want ik download twee keer tegelijk hetzelfde bestand, en er zit geen snelheidslimiet op. En daarnaast, ik download het bestand van zowat de eerste server die ik tegenkom op het internet (slechts 2 hops).

Iemand?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Waarom zou het niet aan de andere kant kunnen liggen? Helemaal niet zo onlogisch dat die 2800 kbps ofzo geven... En niet meer.

• bigtree
Op zaterdag 30 december 2000 16:17 schreef IceStorm het volgende:
Waarom zou het niet aan de andere kant kunnen liggen? Helemaal niet zo onlogisch dat die 2800 kbps ofzo geven... En niet meer.
Ik weet zeker dat het sneller moet kunnen, aangezien
deze knakker wel die maximum snelheid haalt.

Erik

Verwijderd

pfff, is die download niet snel genoeg???? als ik 15 haal ben ik al :)! wat een gezeur over nog sneller.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* DSmarty w8 nog steeds op Cistron ADSL [img=15,15]i/s/frown.gif[/img]

Ik wil ook gewoon met 300kbyte/sec downloaden en geen (en dat is heel belangrijk) upstream limiet van 16kbyte/sec (chello).

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op zaterdag 30 december 2000 15:53 schreef bigtree het volgende:
Ik heb ADSL van Cistron maar ik heb iets vreemds met downloaden. Het lukt namelijk niet om al mijn bandbreedte in een enkele download te stoppen. Met een enkele download haal ik ongeveer 350KB/s volgens zowel IE als Netscape. Maar als ik beide aan het downloaden zet, halen ze allebei die snelheid. Dat zou ook moeten kunnen, gezien mijn bandbreedte. Mijn processor heeft het ook nog niet druk genoeg om die de schuld te geven. Ook het LAN ligt het niet aan, is ook snel genoeg.
Hoe krijg ik het voor elkaar om die enkele download de volle snelheid te halen? En geen download-accelerators alsjeblieft. Het moet gewoon kunnen, want ik word niet afgeknepen door mijn ISP.

Iemand een oplossing?

Erik
heb je al een download accelerator geprobeert? Dan gaat het nog een stukje... sneller

Pak je rust!

• bigtree
Op zondag 31 december 2000 16:09 schreef den the man het volgende:

[..]
heb je al een download accelerator geprobeert? Dan gaat het nog een stukje... sneller
Ik ben er inmiddels achter wat het was. Windows limiteert standaard de download 'window', waardoor het niet sneller kan dan zo'n 350KB/s per thread. Is inmiddels verholpen na wat hulp...

Een download accelerator wil ik niet aan. Het enige dat die doet is een download in stukjes knippen zodat je meer threads hebt en in totaal meer bandbreedte benut. Nadeel is dat de server aan de andere kant dat moet ondersteunen en bijvoorbeeld Napster gaat er niet sneller van.

...maar het is inmiddels verholpen. 670KB/s zonder problemen... Eat your heart out. ;-)

Toodles,
Erik

Verwijderd

post hier ff hoe je dat gedaan heb dan
misschien wel interresant

• bigtree
Op zondag 31 december 2000 17:47 schreef geerz het volgende:
post hier ff hoe je dat gedaan heb dan
misschien wel interresant
Even rommelen in de registry. Check:
www.jhps.net/info/w9xtcpip.htm

Pagina: 1