HELP m'n pc doet niks meer

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:48
Ik heb net mijn pc: P4 1,8ghz, MSI 845 chipset md 512ddr, beetje overgeklocht(FSB) heb deze op 133mhz gezet stond op 100, en vcore op 1,8. Dat raadden ze me aan op een topic hier.

Ik gesaved. Start op 1/2 sec. later....pats uit. Doet nu niks meer hoe kan dit gebeure, wat is er gebeurt, hoe verhelp ik dit :'( :'( |:(

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 20:40
Definieer 'doet nu niks meer'. Draaien de fans, spinnen de hdd's?

Wat gebeurt er precies?

Heb je al geprobeert je BIOS te resetten?

[ Voor 40% gewijzigd door Holybuck op 05-10-2004 14:00 ]

• SysRq
  • Laatst online: 21:22
1. Rustig blijven
2. Kast openschroeven
3. In je mobo boekje de CMOS reset jumper opzoeken.
4. Stroom eraf.
5. Jumper omzetten
6. 30 Seconden wachten.
7. Jumper terugzetten
8. Pc aan. (Wel stroom eropzetten :P )
9. Melden dat het gelukt is.

Succes. :)

[ Voor 6% gewijzigd door SysRq op 05-10-2004 14:00 ]

-

Verwijderd

BIOS reset al geprobeerd? Misschien is het handig dat je vertelt wat je allemaal gedaan hebt.

• makje
  • Laatst online: 09-02 09:45

makje

Professioneel prutser

stap 10: de DOC FAQ lezen

9800x3d

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 06:33
er heeft waarschijnlijk niemand je geadviseerd hier om METEEN je fsb met 33 te verhogen, dat moet je altijd in kleine stapjes doen (wat je had kunnen lezen als je je er 5 minuten in had verdiept) datgene wat ji jgelezen hebt was waarschijnlijk de max die iemand heeft gehaald ofzo. wat je nu moet doen is je stekker uit de pc halen, of de schakelaar uit zetten(achter op je voeding) ff w88 en dan weer inschakelen, daarna de pc opstarten, je bios in en de waarde terugzetten. dan langzaam in kleine stapjes je fsb verhogen tot de hoogst mogelijk stabiele waarde

edit: natuurlijk te laat

leuke titel trouwens, ooit gehoord van gedragscode?

[ Voor 8% gewijzigd door LinuZZ op 05-10-2004 14:03 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Fuske
als ik nu m'n pc aanzet, draait alles goed, alles begint te werken, eenmaal op toeren....1/2 sec. Pats slaat het ding af

• SysRq
  • Laatst online: 21:22
tommy schreef op 05 oktober 2004 @ 14:02:
als ik nu m'n pc aanzet, draait alles goed, alles begint te werken, eenmaal op toeren....1/2 sec. Pats slaat het ding af
Dat vertelde je al. ;) Hoever ben je al gekomen met het stappenplannetje?

-

Verwijderd

Heb je nou al je bios gereset??

• Fuske
ga er nu aan beginnen brb

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Misschien de koeler op je processor kapot? Deze wordt dan te heet en slaat af... Of is dit een heel gek idee... :?

"It's about time you showed up Fox!"

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tommy,

Iemand anders heeft ongeveer hetzelfde probleem gehad, ik denk dat je maar even in dat topic moet kijken: Overklokt: pc doet raar

Overclocken is altijd een kwestie van proberen. Dus neem gewoon de tijd, ga wat proberen, en als je rustig aan doet, met kleine stapjes tegelijk, kan er niet veel fout gaan :) Maar dat is dus niet je FSB met 33 Mhz omhoog gaan gooien!

Deze gaat verder op slot omdat deze vraag al vaker langs is gekomen, zoals in het topic wat ik hierboven aangeef :)

Verder zou ik je willen vragen om je voortaan wat meer aan de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) te houden... Dit houdt onder andere in dat je een topic titel kiest die de lading van het topic dekt... Dus niet "HELP m'n pc doet niks meer" maar bijvoorbeeld "[oc] Na verhogen FSB geen beeld" of "[oc]Na verhogen FSB start computer niet" Ook staat een woord in met hoofdletters in de titel een beetje schreeuwerig, zou je dit voortaan niet meer willen doen?

[ Voor 31% gewijzigd door Apen-nootjes op 05-10-2004 14:15 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.