Toon posts:

PC dood na clearen cmos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
NA (de zoveelste) perikelen met cataclyst drivers voor mn Ati kaart, heb ik het cmos gecleared zoals in het boekje stond: pc uit, jumper verzetten, stroom aan en dan gebeurt er niks, zoals de bedoeling is. Vervolgens zet je de jumper weer terug en zou je pc op moeten kunnen starten. Maar er gebeurt helemaal niks :( geen lampje of geluidje :'(

plz help

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:09
Voeding ff uitzetten (schakelaar omzetten).. ff wachten.. voeding weer aan en op de powerknop drukken?

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

de jumper zit weer op de oude plaats terug?
want clearen is imo anders dan resetten... :D

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 23:03
Volgens mij moet je de jumper omzetten, even wachten, en weer terugzetten. Zonder de stroom er tussentijds op te zetten.

Probeer het anders nog eens, maar dan met de voedingskabel los. (Zodra je de voedingskabel los hebt getrokken, ook even 4 sec. de powerknop indrukken. :) )
Succes!

-

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21

Haan

dotnetter

Mag ik ook even vragen, hoe je dacht dat een bios reset je probleem met video-drivers zou oplossen :?

Haal anders je batterij er uit en wacht een half uur ofzo en probeer het dan nog eens.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 22:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 13:33:
NA (de zoveelste) perikelen met cataclyst drivers voor mn Ati kaart, heb ik het cmos gecleared zoals in het boekje stond: pc uit, jumper verzetten, stroom aan en dan gebeurt er niks, zoals de bedoeling is. Vervolgens zet je de jumper weer terug en zou je pc op moeten kunnen starten. Maar er gebeurt helemaal niks :( geen lampje of geluidje :'(

plz help
CMOS clearen heeft NIETS met je videodrivers te maken. Daarnaast moet je never stroom aanzetten wanneer je jumper in de clear stand staan! Je jumper moet na een sec. of 10 weer terug in zijn oude stand anders doet de pc inderdaad niets.

Verwijderd

hantheman.tk schreef op 05 oktober 2004 @ 13:42:
Mag ik ook even vragen, hoe je dacht dat een bios reset je probleem met video-drivers zou oplossen :?

Haal anders je batterij er uit en wacht een half uur ofzo en probeer het dan nog eens.
het is juist andersom ;) cmos kleren omdat hij problemen met de cat's heeft :)

maar even ontopic:

ik doe bij een cmos clear er ook altijd de power ff op als ik de jumper verplaats en dan weer dr af als ik de jumper terug ga zetten.. als ik de jumper terug zet boot de pc gewoon..

check je monitor kabel nog eens dubbel (gebeurd vaker dan je denk ;) ) en anders inderdaad even de stroom helemaal van je kast afhalen dan nog eens proberen ;)

als je de pc aanzet gaat je mobo piepen? zo ja cgeck dan even de volgende sites (uit de PMG faq >> hangen en opstart trouble shooter)

http://www.comptechdoc.org/hardware/beepcodes/index.htm
en/of
http://www.bioscentral.com/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 13:55 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijkheid, ik wilde idd mn cmos resetten, niet clearen

(en tussen dat ati probleem en het resetten zit nog een heel verhaal maar dat bespaar ik jullie.

ik heb al vaker mn bios gereset en is altijd goed gegaan, nu blijkbaar niet. Nu probeer ik alleen zo duidelijk mogelijk te krijgen welk component nu naar de ballen is dan kan ik dat (helaas) nieuw kopen.

geen piepjes, helemaal niks

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 13:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 13:57:
Nu probeer ik alleen zo duidelijk mogelijk te krijgen welk component nu naar de ballen is dan kan ik dat (helaas) nieuw kopen.
[pest mode]
Ik denk dat de lampjes en piepertjes stuk zijn
[/pest mode]

Serieus, heb je al geprobeerd de batterij er uit te halen, stroom van de pc af. (Kabel er uit) en dan even een half uurtje wachten? Dit is al eerder gevraagd, maar ik heb je er nog geen antwoord op zien geven.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik allemaal geprobeerd ja :) mn lieve pctje heeft de hele nacht mogen rusten...

Is er een manier om te checken of het nu het mobo is of de voeding? (heb geen andere voedingen of pc in de buurt helaas)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 23:03
Alles lostrekken. Dus proberen te starten zonder hd/floppy/dvd/cd/pic kaarten/geheugen/videokaart? Als je dan nog geen piepjes krijgt te horen is het óf te mobo óf de voeding. :)

-

Verwijderd

Topicstarter
toen ik net thuis kwam heb ik alles nog een los en vast gemaakt en toen deed ie t ineens weer :S. Maar goed nub het volgende probleem:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/962857

bedankt tot zover tweakers :)
Pagina: 1