Toon posts:

Ieder half uur netwerkverbinding verbroken

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na het doorspitten van tientallen andere posts hoop ik nu bij jullie een antwoord te vinden. Ik heb al vanalles geprobeerd iig.

Probleem: Iedere 30 minuten krijg ik op beide pc's die zijn aangesloten op de router de melding "Netverwerkverbinding verbroken, controleer ...".

Specs:

- 2 x onboard netwerkkaart van 3com (asus mobo)
- Edimax BR-6004+ router (4-port switch broadband router) @ firmware v1.18
- Zyxel Prestige 650 adsl modem @ demon provider

Ik heb verschillende netwerkkabels, netwerkkaarten en routers al geprobeerd.
Tot voor kort had ik ook nog chello. Daar had ik geen problemen mee in dezelfde opstelling.

Nadat ik demon adsl kreeg hebben we zo'n anderhalve week geen problemen gehad. Het probleem kwam plotseling op.

Eerst viel het internet random weg en was de router wel bereikbaar & ieder half uur lag alles plat. Nu is het alleen nog ieder half uur.

Als ik het adsl modem direct aansluit heb ik geen problemen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Gr.
Sjefke

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 20:28

Nik

Upgrade je firmware eens van je router (of is dat al de nieuwste?)

Ik had het probleem zelf met een Eminent router, daarvan heb ik de firmware geupgrade, stekkertjes nog eens goed vast gemaakt, en de DHCP leasetijd op "never" gezet.

Nu heb ik er geen problemen meer mee :)

[ Voor 21% gewijzigd door Nik op 05-10-2004 12:43 ]

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 08:48

Asteroid9

General Failure

Een Zyxel 650 kan ook als router fungeren, een link naar de instructie staat op de Demon pages.
Dan kun je ipv. zo'n vage broadband router een gewone switch gebruiken, geeft minder vaak problemen.

Toegegeven, het ZOU zo ook moeten werken maar ik verwacht dat het met zo'n opstelling al opgelost is.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Verwijderd

Topicstarter
@ proller

Firmware is de nieuwste ja
DHCP lease tijd zie ik nergens staan. Waar zou ik dit moeten kunnen vinden ?

@ asteroid9
zal idd eens kijken op de demon webpages daarover.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 20:28

Nik

DHCP leasetijd vind je vaak in het menu van de router zelf, dus even inloggen op je router (zoiets als 192.168.x.x), en dan kun je gaan zoeken, naar DHCP, en die dan in en of uitschakelen, en daarbij moet dan ook ergens de leasetijd staan (vaak wel).

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat gebeurt er als je er een andere router tussen hangt? Ik herken dit probleem van de router die hier stond voordat ik ADSL had. Die gaf op gegeven moment ook problemen met internet, ieder half uur tot uur eruit klappen.

Nieuwe router heeft het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Andere router geeft zelfde problemen

• jmvriesen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-04 15:50
t Is wel vreemd ...
Ik heb dat ook wel eens (Eminent EM4114), maar ik zie ut alleen via de Windows netwerkicoon(tjes), terwijl DC++ vrolijk blijft downen en MSN online blijft.

Ik ga dat "never" ook es proberen ;)

ps... diegene die eminentzooi heeft: mail ff (als je draadloos hebt) want ik krijg "unrecognized access from ip blablabla" bij de logs :/ terwijl ik alles dicht heb zitten met WEP en MAC+IP versleuteling |:(

Merely a passerby in this world

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk eens in de eigenschappen van je netwerkkaart.

Als het goed is zie je daar een optie "Powermanagement"
Je kunt daar evt. het vinkje weghalen " allow the computer to turn off this device to save power".

Hij zal daarna de netwerkkaart niet meer uitschakelen na een bepaalde tijd. :Y)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Heb DHCP uitgezet in router. Behalve dat t het probleem niet oplost kan ik nu m´n router helemaal niet meer in. Waar ik normaal een login schermpje krijg staat er nu "Kan pagina niet weergeven".

Heb ook geprobeerd het modem zelf als router in te stellen. Vooralsnog gelukt

Heb nu dus:

adsl verbinding --> zyxel modem als router --> m'n oude router als switch (uplink poort) --> pc's

Hopen dat t blijft werken...
Pagina: 1