Toon posts:

Remote Desktop Web Connection probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:43 ]

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:31
Probeer poort 3389 eens

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:43 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 12:16:
[...]

Dat zal nu niet gaan want ik ben nu dus niet thuis. Ik kan dus geen inestellingen in de router maken nu.

Ook zal het niet werken als ik het ingesteld heb want ik zit (meestal) achter een firewall die 3389 niet door laat..... En als die 3389 wel zou doorlaten, dan kan ik toch ook gewoon terminal service client pakken? Wat heb ik dan aan die webinterface?
de webinterface is een TS client in activeX vorm; doet dus ook gewoon via poort 3389 praten. Tis ervoor zodat jij danwel thuiswerkers die met het TS van het werk verbinden geen software hoeven te installeren.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 12:16:
Ook zal het niet werken als ik het ingesteld heb want ik zit (meestal) achter een firewall die 3389 niet door laat..... En als die 3389 wel zou doorlaten, dan kan ik toch ook gewoon terminal service client pakken? Wat heb ik dan aan die webinterface?
Als je firewall het niet doorlaat heb je er idd niet zoveel aan. Tsjah, wat heb je aan de webinterface? Misschien handig als je ergens bent en er is toevallig geen goede remote desktop client geinstalleerd (ie. alle OS'sen behalve Windows XP of Windows Server 2003)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tijsje
Als je de client hebt op je werk kun je misschien eens proberen de service op poort 80 te draaien.
En dan via de client te connecten naar hostname:80

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tijsje schreef op 05 oktober 2004 @ 12:22:
Als je de client hebt op je werk kun je misschien eens proberen de service op poort 80 te draaien.
En dan via de client te connecten naar hostname:80
Dit artikel zal je daarbij helpen;

How to change the listening port for Remote Desktop

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:43 ]

• Tijsje
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 12:48:
Daar was ik dus al bang voor.

De normale client bestaat dus uit een extreem simpele UI met het zelfde ActiveX control als op de website gebruikt wordt. Simpel klusje geweest van MS om het dan ook op een website werkend te maken. Ik dacht even dat ze iets echt moois gemaakt hadden.

Nou, jammer zeg. Ik zal eens stoeien met de poorten/registry om het op poort 80 te krijgen. Maar probleem zal wel zijn dat ik het naast de gewone website wil draaien....en dat kan dan niet.
Probeer anders eens poort 21,443 of 53 (ftp,https of dns) deze poorten willen namelijk ook nog wel eens open staan.
Pagina: 1