[w2k3] Windows media server netwerk share

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb een share op een andere computer waar de mediabestanden op staan.
Deze share heeft de juiste machtigingen om er naar te connecten vanaf de media server. In explorer is het geen probleem om die bestanden te lezen.

Als ik een publish point aanmaak wil ik aangeven dat de source uit die share map moet komen.
Ik kan nu bij data source alleen lokale partities aangeven en niet browsen op het netwerk.
Als ik handmatig een mappedshare gebruik bijv. i:\ krijg ik direct een melding dat deze niet bestaat terwijl het wel zo is.
Als ik een \\ipadres\map gebruik krijg ik een authenticatie foutmelding De network service account kan niet connecten naar de map.

Het enige account wat ik kan vinden voor de sharemap is de gebruiker NETWORK. Maar ook na deze toegevoegd te hebben kan de media server de map niet bereiken.

Ook de user EVERYONE wil niet helpen.
De gebruiker network service heb ik nog toegevoegd in de secrurity gebruikers. Nog steeds wil het niet goed werken.

[ Voor 7% gewijzigd door herminator op 05-10-2004 12:06 ]

I'll be back

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:01

Asteroid9

General Failure

Vaag, en op die mediaserver kun je in de explorer gewoon de share lezen (als ik het goed begrijp) ?

Lijkt me dan een echte media server bug, is in de MS KB niet meer info te vinden?
Iedere native MS browse mogelijkheid zou netwerkshares moeten laten zien...

De permissies kunnen denk ik het probleem niet zijn.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -