Hoi,
Ik loop tegen het volgende probleem.
Ik heb een w2k3 server thuis waar ik een maildomain op heb (laten we zeggen @een.org). Alles werkt goed. Nu heb ik een tweede domain er op gezet (@twee.com) en daar een paar maanden mail op ontvangen. Nu heb ik het tweede domain verkocht en heb die geinstaleerd op een nieuwe w2k3 server. Alle smtp verwijzingen verwijdert van server 1 (die nu nog alleen maar @een.org draait) door via de receipient policy het smtp adres the verwijderen. Ook ben ik alle email adressen nagelopen om te kijken op er geen tweede @twee.com adres bij stond en waar dit het geval was heb ik die verwijdert. en nu het probleem:
- ik kan van @een.org mail sturen naar @twee.com
- ik kan op @een.org geen mail ontvangen van @twee.com
- de mail blijft staan in de SMTP connector naar dit andere domain (en hij blijft connecten, minuten lang)
- aan de kant van @twee.org krijg ik de volgende melding:
Delivery Status Notification (Delay)
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.
YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.
Delivery to the following recipients has been delayed.
bart@een.org
Wat zou dit kunnen zijn? denkt server @een.org soms nog steeds dat hij het @twee.com domain heeft?
Verder werkt alles, alleen sturen van mail van @twee.com naar @een.org lukt niet.
Ik loop tegen het volgende probleem.
Ik heb een w2k3 server thuis waar ik een maildomain op heb (laten we zeggen @een.org). Alles werkt goed. Nu heb ik een tweede domain er op gezet (@twee.com) en daar een paar maanden mail op ontvangen. Nu heb ik het tweede domain verkocht en heb die geinstaleerd op een nieuwe w2k3 server. Alle smtp verwijzingen verwijdert van server 1 (die nu nog alleen maar @een.org draait) door via de receipient policy het smtp adres the verwijderen. Ook ben ik alle email adressen nagelopen om te kijken op er geen tweede @twee.com adres bij stond en waar dit het geval was heb ik die verwijdert. en nu het probleem:
- ik kan van @een.org mail sturen naar @twee.com
- ik kan op @een.org geen mail ontvangen van @twee.com
- de mail blijft staan in de SMTP connector naar dit andere domain (en hij blijft connecten, minuten lang)
- aan de kant van @twee.org krijg ik de volgende melding:
Delivery Status Notification (Delay)
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.
YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.
Delivery to the following recipients has been delayed.
bart@een.org
Wat zou dit kunnen zijn? denkt server @een.org soms nog steeds dat hij het @twee.com domain heeft?
Verder werkt alles, alleen sturen van mail van @twee.com naar @een.org lukt niet.