[dvd-rw] geen dvd's meer branden sinds WinXP sp2 update

Pagina: 1
Acties:

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-03 23:15
geweldig die updates van microsoft; gister maar eens de servicepack 2 geinstalleerd, kan ik geen dvd's meer branden! ik heb een acer travelmate 803lmi met een pioneer DVR-K11 dvd-rw drive.

heb met google lopen zoeken naar evt. drivers, kwam toen een verhaal tegen dat je een zgn. aspi driver nodig hebt. heb ik geinstalleerd, maar werkt niet. ook een progje "forceaspi" geinstalleerd, eveneens tevergeefs.

iemand enig idee wat nou het probleem is? tis toch te zot voor woorden dat een dvd-rw zonder enige installatie gewoon met xp werkt, en na een update niet meer!?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Geen idee hoe het komt :| maar ik weet wel dat microsoft heeft aangegeven dat driverproblemen kunnen ontstaan na het installeren van sp2. Ze raden je daarom ook aan eerst een backup te maken van je systeem. Of misschien heeft acer al een nieuwe driver. Zo niet, mail de support eens van ze.

Ik heb hetzelfde met een oude printer (hp officeje, LPT1). Computer hangt tegenwoordig met een printopdracht. Hij wordt afgedankt dus eigenlijk geen probleem :P

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:03
met welk programma brand je? en welke versie? bij mij gaf xp zelf aan dat nero problemen kon geven met branden, updaten werd geadviseerd hierna geen problemen meer.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• js303
r_jansen86 schreef op 05 oktober 2004 @ 12:02:
met welk programma brand je? en welke versie? bij mij gaf xp zelf aan dat nero problemen kon geven met branden, updaten werd geadviseerd hierna geen problemen meer.
ik brand vanuit windows zelf. dus: met verkenner de drive openen (vraagt windows zelf om), bestandjes slepen ("bestanden die nu klaarstaan om gebrand te worden") en vervolgens cd/dvd branden. dit heeft altijd gewerkt, totdat ik sp2 installeerde.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heb je de High-MAT update van WIndows Update binnen gehaald? -> laat maar

[ Voor 15% gewijzigd door Neobahamuth op 05-10-2004 12:15 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• js303
Neobahamuth schreef op 05 oktober 2004 @ 12:13:
Heb je de High-MAT update van WIndows Update binnen gehaald?
nee. net even gezocht op de ms site, maar de versie die ze daar beschikbaar hebben is van november 2003. stond echter een link naar de highmat site dus even bezocht. omschrijving:

"The HighMAT Extension for Windows XP CD-Writing Wizard can be used on a computer running the Microsoft® Windows XP operating system to create a HighMAT CD that contains mixed media content (such as audio, video and image files)."

is dit echt iets wat ik nodig heb? klinkt als weer een nieuw systeem om cd's te maken. maakt windows hier standaard gebruik dan van? bij mij staat er namelijk altijd - nadat ik een cd gebrand heb - "technologie van roxxio" in het 'voltooid'-venster.

• js303
Neobahamuth schreef op 05 oktober 2004 @ 12:13:
Heb je de High-MAT update van WIndows Update binnen gehaald? -> laat maar
ok.
ik heb maar een mail naar acer gestuurd, kijken wat die zeggen.
maar d'r is geen enkele driver / documentatie / troubleshooting over de dvr-k11r te vinden, en ook op de support site van microsoft is weinig te vinden (behalve dan 1 probleem waarbij je hele drive niet als brander herkend wordt maar dat is bij mij niet het geval, als ik eigenschappen vd drive bekijk heb ik namelijk gewoon de tab "opnemen" tot m'n beschikking).

[ Voor 54% gewijzigd door js303 op 05-10-2004 13:02 ]

Verwijderd

Als je met Nero werkt is het simpel op te lossen.
Je kunt wij www.nero.com een updat downloaden die de problemen met SP2 oplost.

• js303
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 14:10:
Als je met Nero werkt is het simpel op te lossen.
Je kunt wij www.nero.com een updat downloaden die de problemen met SP2 oplost.
maar bedoel je nu dat ik dan (alleen) met nero kan branden, of zit er in nero een patch oid die meteen ook het dvd/brand-gedeelte in windows zelf fixt?
Pagina: 1