Toon posts:

[outlook 2003] Vage emails

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Heb al enige tijd last van deze emails en weet niet hou ik dit kan voorkomen.

"The content you just requested had a problem and was blocked by the Symantec AntiVirus Scan Engine based on local administrator settings. Contact your local administrator for further information."

Er zitten geen bijlagen en links in, de code die ik zie lijkt op een HTML pagina die wordt opgevraagd alleen deze wordt nooit getoond.

Heb norton antivirus 2004 met de laatste updates
Windows XP Prof met SP 1 en ook de laatste updates, nog geen SP2
Zit achter een router met een hardware matige firewall.

Mochten jullie nog meer gegevens willen hebben vraag het dan gerust.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als je de foutmelding leest zie je dat het door Norton komt. Ik denk dat je de instellingen van Norton moet aanpassen om de content zichtbaar te krijgen.
Vraag me alleen af of je die content wel wilt hebben, Norton blokkeerd het vast niet voor niets.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat ik dezelfde melding krijg wanneer ik het via webmail lees via Wanadoo. Dus heb de melding niet alleen bij mij thuis.
Is dat dan soms een virus die onnodige mailtjes rondstuurt ofzo?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Lijkt HTML maar pagina wordt niet weergegeven: staan er URL's in de HTML? (welke?)

Als je je webmail bij een ander opent en dezelfde melding krijgt, zou ik een virus oid niet uitsluiten (niet jij die een virus heeft, maar jij die ze ontvangt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
dit is de inhoud van de mailtjes

<html>
<title>Content Blocked Notice</title>
<br>
The content you just requested had a problem and was blocked by the Symantec AntiVirus Scan Engine based on local administrator settings.
Contact your local administrator for further information.
</html>

zoals jullie zien geen links of wat dan ook

hoor het wel

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:22
DAt betekend dat er een virus in die e-mail zat en dat norton die mail tegengehouden heeft.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Lijkt me een gevalletje virusscanner die het goed doet _/-\o_

Ik denk dan ook niet dat je de inhoud wil zien. vast en zeker heb je de o zo makkelijke auto voorbeeld aanstaan en staat hierin een plaatje of een of andere link die even de thuisbasis wil melden dat jouw email adres een legitieme werkende is (of iets ergers).
weggooien die zooi dus en lekker de instellingen laten zijn zoals ze zijn.

Voor de info: de nieuwsgierigheid die jij toont is dus de reden waarom virussen nog steeds hoogtij vieren.

Verwijderd

Topicstarter
jongens bedankt voor jullie reactie... alleen ben ik nieuwsgierig omdat ik ongeveer 5 mailtjes per dag binnenkrijgt met deze melding... dus ik dacht dat ik ook met een virus was geinfecteerd... had al norton antivirus laten draaien maar deze vind geen virus.... maar bedankt voor de info
Pagina: 1