Toon posts:

Asus A7V600-X Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van de mijn pc krijg ik een fout melding op het eerste scherm.
Het Mobo geeft dan aan "HARDWARE MONITOR FOUND AN ERROR. ENTER POWER SETUP FOR MORE DETAILS".
Ik heb dus gekeken in de power setup maar kan daar niets raars vinden.
Weet iemand hier het probleem van?

PC specs:
AMD Athlon XP3000+
Twinmos 512 MB pc 3200
Sapphire 9600XT ViVo
Asus A7V600-X
300 Watt Aopen Voeding
Maxtor 160 GB Sata Schijf
SB Audigy 2 ZS
DUal layer DVD Brander

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 23:03
Wat je in ieder geval kan proberen is het bios te resetten. Dus in je bios voor failsave of optimized values te kiezen.

Ik dit probleem ineens opgetreden? Of is dit al langer. Heb je zelf instellingen veranderd? Oftewel: geef eens wat voor info :)

-

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op 05 oktober 2004 @ 11:06:
Wat je in ieder geval kan proberen is het bios te resetten. Dus in je bios voor failsave of optimized values te kiezen.

Ik dit probleem ineens opgetreden? Of is dit al langer. Heb je zelf instellingen veranderd? Oftewel: geef eens wat voor info :)
Failsave setting heb ik al geprobeert.
Ik heb het systeem ongeveer 3 weken en heb altijd nog dat bericht gahad heel apart :S Je kan ook gewoon op F1 drukken en dan gaat hij verder.
Ik zal eens proberen een foto te maken van de power setup en het bootmenu :Y)

Hier zijn ze :

http://members.home.nl/rwavanoers/setupscreen%201.JPG
http://members.home.nl/rwavanoers/setupscreen2.JPG
http://members.home.nl/rwavanoers/bootscreen.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 11:26 ]

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:23
In je bios uitzetten dat die bij te hoge temperaturen niet wil opstarten enz.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 23:03
Kun je niet iets met jumpers klooien? Misschien is je geheugen brak. Eventueel omwisselen. Probeer het eens zonder pci kaarten / dvd speler / hd enz.

-

Verwijderd

Topicstarter
1300A schreef op 05 oktober 2004 @ 11:23:
In je bios uitzetten dat die bij te hoge temperaturen niet wil opstarten enz.
Te hoge temperaturen niet opstarten? Als ik hem aanzet is de cpu temperatuur 25 graden 8)7 dan start hij al niet op

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb hetzelfde probleem met mijn A7V600, ik krijg het probleem vaak bij rebooten.
Ik heb sinds gister BIOS versie 1008 erop staan en tot nu toe heb ik de foutmelding nog niet gezien (maar dat is volgens mij een kwestie van wachten.)

Ik gok dat het probleem bij mijn Zalman 7000Cu ligt, dat het aantal toeren van de fan te laag is waardoor het moederbord denkt dat de fan het niet doet.
Ik heb dit probleem ook gehad op een Abit mobo met een Silverado koeler.

Fanmonitoring in de bios uitzetten was toen de oplossing, ik heb dit nog niet bij de A7V600 geprobeert.

Ik zie touwens dat je nog BIOS versie 1002 hebt, misschien even updaten met asusupdate (de duitse updateserver heeft altijd de nieuwste bios), kan je gewoon vanuit windows je bios updaten, werkt perfect.

[ Voor 17% gewijzigd door SiGNe op 05-10-2004 11:41 ]

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
SiGNe schreef op 05 oktober 2004 @ 11:38:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn A7V600, ik krijg het probleem vaak bij rebooten.
Ik heb sinds gister BIOS versie 1008 erop staan en tot nu toe heb ik de foutmelding nog niet gezien (maar dat is volgens mij een kwestie van wachten.)

Ik gok dat het probleem bij mijn Zalman 7000Cu ligt, dat het aantal toeren van de fan te laag is waardoor het moederbord denkt dat de fan het niet doet.
Ik heb dit probleem ook gehad op een Abit mobo met een Silverado koeler.

Fanmonitoring in de bios uitzetten was toen de oplossing, ik heb dit nog niet bij de A7V600 geprobeert.

Ik zie touwens dat je nog BIOS versie 1002 hebt, misschien even updaten met asusupdate (de duitse updateserver heeft altijd de nieuwste bios), kan je gewoon vanuit windows je bios updaten, werkt perfect.
Ik weet denk ik wel zeker dat het probleem bij mn cpu koeler ligt heb namelijk de zalman 7000ALCU B) Er zitten verder geen verkeerde dingen in geheugen is goed dvd speler, pci kaarten ook.
Ik heb nu de optie halt on errors uit gezet ik zal zo proberen of het echt van de cpu fan komt :)

ThnX Y'all _/-\o_
Pagina: 1