Toon posts:

BlueTooth vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat gebeurd er als je met meerdere Bluetooth apparaten in de buurt van een ontvanger komt?
Voorbeeld:
Als ik in mij auto een bluetooth carkit wil installeren om handsfree te kunnen bellen en er zit naast mij nog een persoon met een soort gelijk toestel, hoe gaat dat in z'n werk.
Het zelfde met het synchroniseren van het telefoonboek met de pc.
iemand ervaring?

Verwijderd

Je kunt per apparaat kiezen of je het wil toevoegen aan je telefoon, dus als er iemand in de buurt is die je niet wilt hebben doe je dat gewoon niet.

Je moet het het apparaat wat je wil koppelen namelijk altijd eerst "pairen".

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 10:54:
Je kunt per apparaat kiezen of je het wil toevoegen aan je telefoon, dus als er iemand in de buurt is die je niet wilt hebben doe je dat gewoon niet.

Je moet het het apparaat wat je wil koppelen namelijk altijd eerst "pairen".
Ook moet je om dit te doen een beveiligingscode invoeren op beide apparaten (bij andere gsm, pc's) Dus perongeluk kan het niet gebeuren :)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

sowiesow heeft ook iedere telefoon een eigen bluetooth adres (thanx) ;) .
En daarbovenop ook nog eens een naam dus.

Op die manier maakt hij verbinding.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 11:22 ]

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09-2025
Je imei en de telefoonnaam hebben daar helemaal niks mee te maken. Ieder bluetooth-device heeft een eigen bluetooth-adres, 6x2 hexadecimale getallen, net zoals het MAC-adres van een netwerkkaart. Aan de hand van dat adres kun je verschillende devices uit elkaar houden

Verwijderd

Topicstarter
maar nu iets specifieker:
Ik ga er van uit dat mijn mobiel automatisch verbinding maakt zodra ik de auto instap (want waar voer ik dan een code in?).
Als ik in de auto zit en een verbinding heb met mijn mobiel en de carkit, wat gebeurd er dan als een tweede persoon instapt met een bluetooth mobiel.

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

its_me schreef op 05 oktober 2004 @ 11:06:
[...]

Ook moet je om dit te doen een beveiligingscode invoeren op beide apparaten (bij andere gsm, pc's) Dus perongeluk kan het niet gebeuren :)
Dit was gisteren op tros radar... die pincode is makkelijk te omzeilen, lees het verhaal hier:

http://www.trosradar.nl/

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 11:26:
maar nu iets specifieker:
Ik ga er van uit dat mijn mobiel automatisch verbinding maakt zodra ik de auto instap (want waar voer ik dan een code in?).
Als ik in de auto zit en een verbinding heb met mijn mobiel en de carkit, wat gebeurd er dan als een tweede persoon instapt met een bluetooth mobiel.
Er gebeurt dan nix! Je moet als je je carkit wilt gebruiken deze eerst koppelen aan jouw mobiele telefoon. Dit gaat via een bepaalde procedure (bijvoorbeeld een knop 5 seconden indrukken). De 2e persoon met een bt mobiel heeft zijn mobiel niet gekoppeld met jouw carkit, dus zal er ook nix gebeuren. Mocht je wel bijvoorbeeld 2 mobieltjes hebben gekoppelt met je carkit (er zijn carkits waarbij dat kan) dan krijgt dat toestel dat als eerste gekoppeld is voorrang, tenminste zo werkt het met mijn bt-headsetje (bluetrek G2).

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de uitleg :*)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Graag gedaan!
Pagina: 1