Toon posts:

Semi - gamepc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, en daar is weer een noob die informatie wil hebben...

Maar goed, ik hoop dat jullie de dagelijkse beslommeringen kunnen vergeten en es een discussie aan kunnen gaan, zou mij veel helpen (Y)

Anyhows, ik ben dus van plan om een nieuwe pc aan te gaan schaffen.

Ik heb momenteel een pc te leen en besloot dat het eindelijk tijd werd om toch zelf een eigen kastje te gaan halen...

Basicly dacht ik aan het volgende:

Athlon 64 2800+
Asus K8V SE Deluxe
TwinMos 512MB PC3200 DDR

Deze dingen komen natuurlijk rechtstreeks uit die BestBuy guide, en dan wel van het multimediasysteem...

Ben niet een expert op hardware gebied maar dit leek mij wel een goede keus. Het enige vraagteken is eigenlijks het moederbord, is die Asus een juiste als ik mijn eisen vooral stel aan gamen? Kan ik met een minder duur moederbord het ook redden?

Verders is er nog de videokaart en de behuizing van het systeem.
Vooral de videokaart vindt ik een moeilijk punt, d'r wordt her en der met kaarten gesmeten maar da's niet echt duidelijk vindt ik...
Moet ik mij echt gaan concentreren op een Nvidia of een Ati?
En ook mbt de prijs, een kaart voor rond de 150 pleuro zou toch mooi zijn, goedkoper nog mooier. Of zeggen jullie dat ik beter iets meer in die vidcard kan stoppen om toch wat meer voor de toekomst (en heden) te hebben?

Verders de behuizing, ik vondt die Chieftec Dragon DX-01B-D toch wel duur voor alleen behuizing en voeding, of ligt dat aan mij? Mijn huisgenoot had laatst nl. voor een pleuro of 40 een complete behuizing met 450 of 500W koeling gehaald, zo'n standaard ding van Computerland welteverstaan...
Enige eis is dat er 3 hdd's aan de voeding kan, dan moet ik zeker al wel boven de 400W voeding er bij hebben lijkt me...

Ach tja, als mensen zouden willen reageren met ideeen, graag :)

Alvast bedankt

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tuurlijk kan je een goedkopere kast gebruiken, zolang het geen Sweex of Yoko is.... what Chieftec als voordeel heeft is dat hij stevig gebouwdt is en groot, dus veel ruimte voor uitbreidingen. Ook zijn de voedingen die chieftec gebruikt vaak zeker genoeg om je systeem te draaien.

Videokaart...tja een 9800 Pro bijvoorbeeld is nu een zeer goede keuze, maar 200 euro ofzo een lekker snel, genoeg om games lekker te draaien zelfs in de toekomst...

De 6800LE bijvoorbeeld als het je lukt de 12 of 16 pijpen te activeren zonder artifacts is natuurlijk interrestanter...keuzes..keuzes...

Oh over voedingen een goede 380 Watt trekt zo een 550Watt eruit, want wat bepalend is zijn de voltlijnen, de 12, 3 en 3,3 volt lijn..hoeveel ampere je daar over kan trekken... en Qtec bijvoorbeeld heeft eeen 550Watt voeding...die technisch gezien maar iets van ..340Watt betrouwbaar zal leveren..550W is gewoon het piek vermogen. Terwijl CTW, Chieftec, Enermax...enzovoort het vermogen zullen opgeven dat de voeding goed zal kunnen geven voor lange tijd.

Dus een 550W voeding van Qtec is a slechtere idee dan bevoorbeeld een 400W chieftec.. CTW.. Enermax... etc..etc..etc...

There is no place like ::1

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 16:01

MBV

de 6800LE is net zo snel als een 9800Pro (ok, behalve in 3dmark2005), maar een stuk goedkoper. Dat lijkt mij zeker een interessante kaart.

Over de voeding: ik heb begrepen dat FSP ook goeie voedingen maakt. Zij vrij goedkoop [spam]bij paradigit 300W FSP voor €35, kast met FSP voeding voor €59[/spam], maken niet veel lawaai (120 mm fan), en kunnen volgens Toms Hardware tot over de 300W belast worden.
Voor zover ik weet is 3 harde schijven, 9800XT en een Pentium 4 geen probleem voor de 350 watt variant, zag laatst een systeem bij de technische dienst liggen met die specs. Met athlon 64 is dat dus helemaal geen probleem.
Wel opletten dat ook harde schijven warm worden: mijn collega heeft serieuze problemen met de hitte van 2 raptors en 4 200 GB Western Digitals 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door MBV op 05-10-2004 11:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op 05 oktober 2004 @ 11:05:
de 6800LE is net zo snel als een 9800Pro (ok, behalve in 3dmark2005), maar een stuk goedkoper. Dat lijkt mij zeker een interessante kaart.

Over de voeding: ik heb begrepen dat FSP ook goeie voedingen maakt. Zij vrij goedkoop [spam]bij paradigit 300W FSP voor €35, kast met FSP voeding voor €59[/spam], maken niet veel lawaai (120 mm fan), en kunnen volgens Toms Hardware tot over de 300W belast worden.
Voor zover ik weet is 3 harde schijven, 9800XT en een Pentium 4 geen probleem voor de 350 watt variant, zag laatst een systeem bij de technische dienst liggen met die specs. Met athlon 64 is dat dus helemaal geen probleem.
Wel opletten dat ook harde schijven warm worden: mijn collega heeft serieuze problemen met de hitte van 2 raptors en 4 200 GB Western Digitals 8)7
Ik zie die 6800LE helemaal niet in de pricewatch :S

Wat moet zo'n ding ongeveer kosten?

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 11:27:
[...]

Ik zie die 6800LE helemaal niet in de pricewatch :S

Wat moet zo'n ding ongeveer kosten?
Die zijn ook eigenlijk niet los te krijgen. Zijn alleen bedoeld om mee te leveren bij een compleet systeem.
Binnenkort komt Nvidea met de Gforce 6600GT AGP-versie. Die zal zo'n 220 Euro gaan kosten, word wel een heel stuk beter dan de 9800pro en de 6800le.