horizontale strepen weg bij hauppage pvr-250 ipv pinnacle?

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ik heb nu een pinnacle pctv stereo, die op zich best leuke captures maakt, maar als maximale resolutie kan ik 512x384 krijgen.

Bij hogere resoluties krijg ik horizontale strepen in mijn beeld omdat de pci-bus het kennelijk niet goed aankan. Ik vroeg me af of de hauppage pvr 250 (of 350) daar minder problemen mee heeft omdat die een gecomprimeerde stream (lagere bandbreedte) over de pci bus kan sturen.

En werkt die hauppage kaart net zo makkelijk met 3rd party software als de pctv?

• pianoman
* kick *

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 20:45
Heb je misschien een screenshot?
Want zijn het echt strepen die er niet horen (storing) of zijn het gewoon interlace-strepen?

Ik had zelf een probleem met storing op de PCI bus.
Hierdoor had mijn TV-kaart strepen. Dit kwam door het gebruikte Via chipset op het moederbord, deze had namelijk een PCI-bug :)
Na een update naar een ander moederbord(Intel) was alles als sneeuw voor de zon weg.

Als het storing is denk ik niet dat het aan de kaart ligt, je kan eventueel een ander slot proberen.

Als je een capture maakt in een hogere resolutie heb je aardig wat CPU power nodig om het realtime te compressen, misschie ndat dit een oorzaak kan zijn.
Bij een PVR-250 heb je dit niet. De PVR-250 is denk ik 1 van de meeste ondersteunde kaarten.

[ Voor 22% gewijzigd door Redje op 08-10-2004 15:43 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:28
De 3rd party onderstuening van de normale kaarten is altijd hoger dan van mpeg2 kaarten (PVR250, PVR350, leadtek pvr2000, enz...)
Maar van alle mpeg2 kaarten die er zijn. Zijn de pvr250 en pvr350 wel weer de best onderstuende.

Maar houd er wel rekening mee dat er minder software is. Maar een enorm pluspunt is natuurlijk full-frame @25 fps dus je cap kwaliteit neemt wel enorm toe.

• pianoman
ander pci slot gaat helaas niet, het is een msi megapc, die ik als htpc gebruik.

de chipset is sis 651, daar zal het probleem wel liggen.

ik had al wat pci tools geprobeerd.

het zijn overigens geen interlace strepen, het is echt storing op de pci bus.

toch is volledige pal resolutie veel mooier om te kijken dan 512x384, wat ik nu gebruik.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:28
Zeker ik ben een groot voorstander van mpeg2 kaarten.

Heb zelf een pvr350

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

pianoman schreef op 11 oktober 2004 @ 14:19:
het zijn overigens geen interlace strepen, het is echt storing op de pci bus.
Wat voor storing is dat dan? Er schijnt een bug in directx9 te zitten, die schijn je dan te moeten opwaarderen om je tv-kaart goed te laten functioneren. Ik heb ook horizontale strepen door het beeld met een hauppauge wintv.

The things you own end up owning you.

• pianoman
Ik vermoed dat het te maken heeft met de bandbreedte van de pci bus waardoor er een streep van ik geloof 2 pixels dik op het beeld verschijnt. Alsof er een heel klein stukje corrupte data ontvangen is

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 17:46
Ik had soort gelijke problemen met mijn pinacle tv kaart op hoge resolutie
Ik heb nu sinds een half jaar een haupauge 250 en dit werkt 10 maal beter.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Pagina: 1