Toon posts:

Windows crasht als er data over wlan gaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een heel vreemd probleem: Ik heb een Intel 2200 B/G minipci kaartje gehaald voor in de laptop. Installeren was verder een eitje, antenne van de notebook aansluiten, kaartje erin proppen en draaien maar. Kaart wordt meteen netjes herkend.

Ik installeer de nieuwste drivers, start windows opnieuw op en probeer verbinding te maken met het wlan. Windows freezed gewoon keihard op dat moment. Maarja, die windowsinstall was toch al brak, dus ik draai er een nieuwe Windows 2000 install op. Alle drivers netjes geinstalleerd, probeer weer verbinding te maken: Freeze. GoT bood geen uitsluitsel en google ook niet direct.

Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection crash

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 10:39 ]

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn Medion laptop. Ik gebruik een D-Link DI-624+ router en een D-Link DWL-G650+ netwerkkaartje. Netwerk draait probleemloos. Internetten op desktop PC en laptop gaat prima (netwerk met desktop is via UTP). Bestandsdeling tussen laptop en desktop (draadloos) werkt ook. Beide PC's kunnen elkaar zien. Maar zo gauw ik bestanden wil uitwisselen of soms alleen al als ik mappen op de andere PC wil openen, "bevriest" de laptop. Het enige wat dan nog helpt is het uit en weer aanzetten van de laptop. De desktop PC blijft gewoon werken. Ik draai op beide PC's Windows XP met SP1. De D-Link apparatuur is voorzien van de laatste firmware en de laatste drivers zijn geinstalleerd. Ook heb ik al de router en de kaart bij de leverancier omgewisseld. Dit alles zonder resultaat................................
Heeft iemand een idee? Iets met de instellingen misschien. Of zou er iets defect zijn in de laptop? :?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[rml][ P4P800] Continue reboots zonder foutmelding[/rml]

Iets vergelijkbaars..

Sinds ik mijn firewall (Zone alarm) echter heb uitgeschakeld, werkt het allemaal weer.

Misschien hebben jullie er wat aan. :)

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op 05 oktober 2004 @ 23:42:
[rml][ P4P800] Continue reboots zonder foutmelding[/rml]

Iets vergelijkbaars..

Sinds ik mijn firewall (Zone alarm) echter heb uitgeschakeld, werkt het allemaal weer.

Misschien hebben jullie er wat aan. :)
Ik draai verder geen firewall atm, het is een schone win2k install :)

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 11:19

rajackar

Blood Minister

Ik heb ongeveer zoiets met mijn PC vanaf dat ik er een Trust WiFi PCI kaart in heb gezet. Installatie in windows zorgde voor ramdom crashes.
Windows helemaal opnieuw geïnstalleerd en toen werkte het. Al horte en stootte windows wat tijdens het aanmelden op het WiFi netwerk.

Daarna heb ik de windows schijf er een tijdje uit gehad om wat met linux te expirimenteren.
Toen ik na een maand oid de schijf weer terug plaatste om weer eens windows te booten had ik opeens dezelfde problemen als ik daarvoor met een eerdere installatie had en is het weer helemaal onwerkbaar :(

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Verwijderd

*klein schopje*

ik heb dit probleem dus ook

Een acer travelmate 512T (jah oud beestje met 64mb mem. en 40gb hdd) met een clean install win200pro NL sp4 + alle updates op wmp9 na
ik gebruik een Netgear 32bit cardbus Wireless PC-card (WG511)
op een netgear accesspoint

internetten enzo gaat prima maar zodra ik de verbinding iets teveel belast hangt heel het systeem, ook op ctrl+alt+del werkt niet en de muiscursor hangt
tot ik de pckaart uit zn slot druk, dan gaat windows gewoon weer verder met werken. heb zowel de verouderde drivers van de bijgeleverde CDrom gebruikt als de laatste nieuwe drivers van de netgear supportsite.

ik hoop dat iemand dit probleem kent en misschien weet waar ik naar moet zoeken.

Vraagje aan mijn voorgangers, gebruikten jullie allemaal windows2000 toevallig, ik neig ernaar te concluderen dat dit probleem alleen in windows2000 zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook XP gedraaid, zelfde probleem....

Verwijderd

had jij ook dat als je het kaartje uit de pcmia poort haalde dat alles dan gewoon weer werkte (op het netwerk na dan :P)

Verwijderd

mjahmik heb het nu al een uur nonstop werkend.

ik heb de mcafee home virusscanner gedeinstalleerd nadat ik opmerkte dat die zich in zowel winsock als tcp/ip had genesteld (ook me utp deed ineens niets meer)
kennelijk vind win2000 dat niet zo fijn met netwerkkaartjes die je er zo uitrukt en weer inplugt :+

*klopt af*

het kan nog gaan hangen heb nog niet echt data over de verbinding gepompt..

Verwijderd

mjah ik draai nu met de drivers van netgear.com ipv netgear.nl (die waren al wat verder met de versie EN whql)
+ ik draai nu zonder mcafee omdat die winsock en tcp/ip had vernaggeld

en ik heb nog geen hangers gehad tot nu toe. voor mij is dit nu in principe dus opgelost.

ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een zo kaal mogelijk systeem, maar het wil niet werken. Zal wel incompitibiliteits-issue zijn ofzo, die Intel mini-pci kaart gaat morgen nog terug :)

Verwijderd

Ik heb dit probleem helemaal niet ... heb een X31 IBM laptop met een Cisco PCMCIA 350 kaartje en/of interne Wlan...werkt altijd goed:)! ;)

Het is ook wel eens leuk om te horen dat iets wel werkt!

Verwijderd

ik had te vroeg gejuigd, draai net windowsupdate en heb tot 5 keer toe de kaart eruit moetten trekken omdat ie bleef hangen :(

hij doet t nu wel minder vaak maar het probleem is er dus nogsteeds :(

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

heb je al geprobeerd om te booten zonder het kaartje erin en dan als mr. lappie klaar is met booten dat je dan de kaart erin stouwt??

heb een keer een wifi netwerk aangelegd met hp flappie's en die wouden niet booten met de kaartjes erin, en als ik dan wel kon booten had ik zo'n probleem....

en je kunt idd. ook altijd een ander kaartje proberen...
ik raad je e-tech af want dat werkte daar slecht./...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
windows-2000 schreef op 13 oktober 2004 @ 11:08:
heb je al geprobeerd om te booten zonder het kaartje erin en dan als mr. lappie klaar is met booten dat je dan de kaart erin stouwt??

heb een keer een wifi netwerk aangelegd met hp flappie's en die wouden niet booten met de kaartjes erin, en als ik dan wel kon booten had ik zo'n probleem....

en je kunt idd. ook altijd een ander kaartje proberen...
ik raad je e-tech af want dat werkte daar slecht./...
Met een minipci gaat dat wat moeilijk :Y)

Die van mij gaat gewoon lekker terug richting leverancier :)

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2004 @ 10:52:
*klein schopje*

ik heb dit probleem dus ook

Een acer travelmate 512T (jah oud beestje met 64mb mem. en 40gb hdd) met een clean install win200pro NL sp4 + alle updates op wmp9 na
ik gebruik een Netgear 32bit cardbus Wireless PC-card (WG511)
op een netgear accesspoint

internetten enzo gaat prima maar zodra ik de verbinding iets teveel belast hangt heel het systeem, ook op ctrl+alt+del werkt niet en de muiscursor hangt
tot ik de pckaart uit zn slot druk, dan gaat windows gewoon weer verder met werken. heb zowel de verouderde drivers van de bijgeleverde CDrom gebruikt als de laatste nieuwe drivers van de netgear supportsite.

ik hoop dat iemand dit probleem kent en misschien weet waar ik naar moet zoeken.

Vraagje aan mijn voorgangers, gebruikten jullie allemaal windows2000 toevallig, ik neig ernaar te concluderen dat dit probleem alleen in windows2000 zit.
*kick*

Op mijn ouders hun laptop hebben we hetzelfde probleem. Af en toe bevriest de pc en na een aantal keren is er gewoon niks meer mee te doen (kan je alleen opnieuw booten). Als je het kaartje eruit trekt, doet alles het weer, anders bevriest gewoon het systeem.

Wat wel raar is, is dat als ik het kaartje eruit trek, opnieuw opstart en na het POST scherm hem erin stop, hij het wel doet. Ook opstarten zonder kaartje en deze onder windows erin doen, heeft geen zin.

Het gaat om een Acer Travelmate 529tx icm een SMC EZ Connect g 2.4GHZ 54 Mbps. Windows Xp zonder service pack 2. Zou dat nog verschil uitmaken als ik die erop zet? Lijkt mij eerder een driver issue, of een compabiliteitsprobleem toch?
Pagina: 1