Op dit moment heb ik een Philips tft 170c4, alleen bij veel sites, maar ook in word, heb ik er last van dat het beeld flikkert! Tis niet heel erg, maar je ziet het gewoon lichtelijk oplichten als ik scroll of gewoon met mijn muis over de pagina ga! Nu heb ik al contact gehad met Philips en willen hem omruilen. Alleen kan het dan zo zijn dat ik een dodepixelvrij scherm inlever voor 1-tje met dode pixels (maar ja dan wel zonder backlightflikkering). Hebben jullie misschien een idee, waar het aan kan liggen (afgezien van de monitor dan), heb al nieuwe drivers geinstalleerd (voor Ati radeon 9550), refreshrate instellen helpt ook niet, andere videokaart al geprobeerd helpt ook niet! Dus misschien een andere oorzaak of toch maar omruilen?
Verwijderd
2 vrienden van mij hebben dezelfde monitor gehad en kregen dus ook hetzelfde probleem..
ook naar philips gemaild en kregen hetzelfde antwoord dat ze hem om kunnen ruilen maar dat je kans hebt op een dode pixel.
lijkt me dus niet echt aan je drivers te liggen of wat dan ook.. de een had een ati videokaart en de ander een nvidia kaart.. dus dat lijkt me sterk..
ze hebben beide de monitor laten vervangen door philips en geen van de 2 hadden dode pixels.. echter trad het probleem na een tijdje gewoon weer op
weer philips mailen.. philips ging akkoord met geld terug-gave na een hoop gezeur en ze hebben nu beide een iyama tftje
als ik jou was zou ik gewoon de monitor laten vervangen, treden er weer problemen op trek je weer aan de bel bij philips...
ook naar philips gemaild en kregen hetzelfde antwoord dat ze hem om kunnen ruilen maar dat je kans hebt op een dode pixel.
lijkt me dus niet echt aan je drivers te liggen of wat dan ook.. de een had een ati videokaart en de ander een nvidia kaart.. dus dat lijkt me sterk..
ze hebben beide de monitor laten vervangen door philips en geen van de 2 hadden dode pixels.. echter trad het probleem na een tijdje gewoon weer op
weer philips mailen.. philips ging akkoord met geld terug-gave na een hoop gezeur en ze hebben nu beide een iyama tftje
als ik jou was zou ik gewoon de monitor laten vervangen, treden er weer problemen op trek je weer aan de bel bij philips...
Je zou bij wijze van proef eens kunnen proberen of je scherm niet flikkert als je hem (met een lang verlangsnoer) op een andere electriciteitsgroep aansluit.
Als je stroomgroep redelijk belast is, kan het voor komen dat de voeding geen 'zuivere' spanning meer aflevert wat resulteert in flikkerende backlights.
En helaas zijn er schermen met licht flikkerende backlights.
Daarom heb ik ook liever een CRT als een TFT.
Als je stroomgroep redelijk belast is, kan het voor komen dat de voeding geen 'zuivere' spanning meer aflevert wat resulteert in flikkerende backlights.
Senile! Senile Oekaki
Verwijderd
lijkt me niet dat dit probleem bij de TS ligt maar eerder bij de monitor zelf.
maar je kan het altijd proberen... dat neemt niet weg dat ik, en een aantal vrienden het scherm als brak ervaren hebben.. want zoals ik al zei deden beiden monitor het na de omruil perfect.. maar na een tijd begon het probleem zich weer voor te doen.
conclusie: brakke backlight..
maar je kan het altijd proberen... dat neemt niet weg dat ik, en een aantal vrienden het scherm als brak ervaren hebben.. want zoals ik al zei deden beiden monitor het na de omruil perfect.. maar na een tijd begon het probleem zich weer voor te doen.
conclusie: brakke backlight..
Eerste postje van me hier op Tweakers._bas_ schreef op 06 oktober 2004 @ 03:42:
Je zou bij wijze van proef eens kunnen proberen of je scherm niet flikkert als je hem (met een lang verlangsnoer) op een andere electriciteitsgroep aansluit.
Ik heb ditzelfde TFT-schermpje en heb hier helemaal geen last van. De voeding komt nochtans van hetzelfde stopcontact als men pc. Wat ik wel soms merk, is dat er bij bepaalde grijswaarden funky streepjes op het scherm komen. Stoort me echter niet.
Voor de rest, erg tevreden over dit beeldkanon. Enkel bij het scrollen in een document heb je een beetje ghosting en bij Rollercoaster Tycoon-achtige games. Ik heb het nog niet kunnen zien, met eender welk 3d game.
En nee, ik ben geen vertegenwoordiger van Philips. Wou enkel even laten weten dat er dus ook tevreden gebruikers van dit scherm zijn.
Edit: @Csi: OK, er worden geen elektronen meer naar een beeldbuis geschoten, ik dacht enkel dat dit een algemeen gebruikt woord hier was voor monitor. Voor de rest heb je gelijk, gewoon inruilen die TFT.
[ Voor 9% gewijzigd door Neofiet op 07-10-2004 10:53 ]
A7N8X-Deluxe, 2500+, 1GB RAM, 1 x 80 P-ATA Maxtor 8 Mb. cache, 1 x 160 S-ATA Maxtor 8Mb. cache, MSI Geforce 6600 GT NV-VTD, Windows XP en een hoop pleisters om de boel bijeen te houden.
Verwijderd
een tft lcd is GEEN beeldkanon..... omdat hij dit niet heeft 
Verder voor de TS... Je hebt garantie dus gewoon doen!
Verder voor de TS... Je hebt garantie dus gewoon doen!
Was de bedoeling dat ze gister het scherm gingen omruilen! Ben de hele dag thuis geweest (kon komen tussen 09:00-17:00) komt ie niet opdagen
Ik bellen met Philips ja, was vergeten de order door te sturen of ik vrijdag maar weer ff de hele dag vrij wil nemen zodat ze weer kunnen langskomen....
Pagina: 1