[XP] Data kopieren van een andere hd (rechten)*

Pagina: 1
Acties:

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 16:28
IK heb het volgende probleem
Mijn moeder heeft een computer met windows XP, deze wil ineens niet meer doorstarten. En zal windows er opnieuw opmoetten.
Het probleem is dat ze een gebruikersnaam met wachtwoord had, als ik de schijf in een andere computer zet ik niet meer in de map met haar documnten kan komen.
Het is van belang dat ze deze documenten behoud i.v.m. haar werk.
Ik heb op internet gezocht maar heb niets bruikbaars kunnen vinden.

B.V.D.

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Even voor de duidelijkheid je wilt nu de data kopieren door de hd in een reserve pc te hangen, en vanuit hier te gaan kopieren? Heb je ook al naar "Take Ownership" gekeken, dit kun je wel vinden hier op het forum ;).

Verder het verzoek om Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic nog eens na te lezen, hier kun je zien wat wij van jou verwachten als gebruiker. Verder pas ik je topic titel even aan, zodat het echte probleem erin staan.

• Dracoplasm
Is goed, dank je...

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33

Asteroid9

General Failure

Een NTFS disk die fysiek in jouw machine hangt en door jouw OS word aangestuurd kun je altijd overnemen. (idd take ownership)
Uitzonderingen gelden voor exotische encryptie varianten, maar dit moet geen enkel probleem opleveren.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Dracoplasm
Zou je alsjeblieft uit kunnen uitleggen hoe ik de ownership over neem... Ik kan bv. wel in de program files etc, maar kom niet in het mapje van mijn documenten. Terwijl ik daar dus uiteindelijk moet komen...

Alvast bedankt. _/-\o_

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
http://support.microsoft.com/?kbid=308421

Google 2 seconden.
Let op: je moet Simple File sharing uit hebben staan. Zoek daar anders op.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 08:24
rechter muis knop op mapje documenten, properties, security, owner.

Selecteer jouw user en zet het vinkje bij "Replace owner on subcontainers and objects aan" en klik OK.

Klaar!

[ Voor 4% gewijzigd door mjax op 05-10-2004 20:10 ]

• Dracoplasm
Heb het toch echt geprobeerd maar kom niet verder, ik kan security niet eens bereiken...
Kan alleen rechtermuisknop, eigenschappen en dan delen, algemeen of aanpassen.
Ik ben trouwens via mijn eigen XP ingelogd, deze map staat op een externe schijf met een XP waar ik niet meer in kan komen.

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 10:26
ofwel sta je dan volgens mij in simple file sharing of heb je een XP home...

• Dracoplasm
Kijk, in de pc waar de hdd normaal hangt kan ik windows xp op geen mogelijke manier meer binnen komen.
Mijn moeder heeft daar dus een wachtwoord op staan, die weet ik dus dat zou geen probleem zijn.

Nu heb ik die schijf in mijn computer hangen, ik kan overal in behalve in de mijn documenten van mijn moeder.

Rechtermuis knop geeft de mogelijkheden zoals ik boven staande geschreven heb.
Hij zegt ook dat er niks in die map zit, maar dat is niet mogelijk, als ik de map wil wijzigen of openen krijg in de melding: toegang geweigerd...

Nu kan ik opeens wel de map in komen, maar de apparte mapjes; mijn documenten, bureaublad ed. kan ik niet in, geeft nog steeds de zelfde fout!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 10:26
heb je xp home of prof? met home kan je het volgens mij vergeten.
En anders zal het volgende verkeerd staan:
in verkenner: extra->mapopties->weergave->eenvoudig delen van bestanden gebruiken: af zetten
Dan de stappen van de mensen hierboven volgen

• Dracoplasm
Damn volgens mij is het gelukt, jullie zijn weer geweldig voor me geweest, mijn dank is groot, en die van mijn moedre nog groter ;-)

Pagina: 1