[win32] 'tail' programma gezocht met timestamp functie

Pagina: 1
Acties:

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
Ik zit hier met een logfile waar errors in verschijnen, maar waar geen timestamps bij staan, nu zoek ik een programma zoals Tail voor win32 die bij het verschijnen van nieuwe regels in de file een time stamp naast die regels laat zien.

Ik heb er op gegoogled en freshmeat en sourceforge gechecked en er zijn ongeveer 10 miljoen varianten van tail voor win32, maar geen enkele die kan timestampen.

Iemand hier die toevallig zo'n progje weet ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

waarvan is het een logfile? kan je misschien niet in de applicatie aangeven dat het ook timestamps naar je logfile moet schrijven?

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 13:13:
waarvan is het een logfile? kan je misschien niet in de applicatie aangeven dat het ook timestamps naar je logfile moet schrijven?
Het is de logfile van de Sametime Links server app. er kan niet ingesteld worden dat de applicatie zelf timestamps toevoegd.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
een programma kan volgens mij alleen nieuwe regels in een file ontdekken als datzelfde programma een kopie bijhoudt van die file, en regelmatig de hoofdfile bekijkt of er nieuwe regels zijn. Als er dan nieuwe regels in de hoofdfile zijn, moet dat programma dus de toegevoegde regels van de hoofdfile kopieren naar de kopie, voorzien van een timestamp. Dat lijkt me niet zo makkelijk, je zult via Windows' taakplanner of cron dit programma regelmatig moeten laten runnen (elke minuut bijvoorbeeld?) en met sed ofzo moeten werken :?
Of snap ik niet goed wat je wilt?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
0siris schreef op 05 oktober 2004 @ 14:18:
een programma kan volgens mij alleen nieuwe regels in een file ontdekken als datzelfde programma een kopie bijhoudt van die file, en regelmatig de hoofdfile bekijkt of er nieuwe regels zijn.
Er zijn al standaard tooltjes voor, zoals wintail, zo'n programma opent een file en krijgt een seintje van windows als er naar de file wordt geschreven.
Er is echter geen tooltje die aan een nieuwe regel ook meteen een timestamp toevoegd, en dat zoek ik dus.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je MultiTail al eens bekeken? Is er ook voor Windows :) 0siris; Tail voert deze handeling automagisch uit en laat realtime de wijzigingen onderaan een logfile zien :) Hiernaast wil de TS graag timestamps toegevoegd hebben aan de logfile; en het zou mooi zijn als de applicatie dit zou kunnen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Spider.007 schreef op 05 oktober 2004 @ 14:31:
0siris; Tail voert deze handeling automagisch uit en laat realtime de wijzigingen onderaan een logfile zien :)
ehr...de tail die ik ken, echoot alleen de zoveel laatste regels van een tekstbestand :?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
http://www-soft.uni-regen...download/V2GNU/TXT20B.ZIP bevat alle gnu tools inclusief tail, head etc....

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:03
0siris schreef op 16 oktober 2004 @ 18:44:
[...]

ehr...de tail die ik ken, echoot alleen de zoveel laatste regels van een tekstbestand :?
probeer tail -f eens
Pagina: 1