[UPS] APC BK650EI blaast voeding op

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 08:01
Hoi mensen,

vandaag een APC BK650EI UPS gekregen. Ding netjes uitgepakt, handleiding gelezen en aangesloten.

UPS op lichtnet en computer op een battery output.

UPS een uurtje laten opladen.

Daarna maar eens willen testen: ik zet de computer aan, luide knal en niks meer. Voeding van computer ruikt verbrand. Computer doet nu niks meer, ik gok dat de voeding doorgebrand is, hoop niet het moederbord.

Maar iemand een idee wat dit kan zijn? Is er een instelling die ik vergeten ben te doen? De UPS geeft aan dat die 220 - 240 v levert en mijn voeding vraagt om 230V.

Omdat het een amerikaans product is, moet ik dan iets omzetten wat ik over het hoofd zie? Er zit een Nederlandse handleiding bij en daarin wordt niks vermeld over gebruik in Nederland...

Op dit moment durf ik de UPS niet aan nog een apparaat te hangen...

Ideeen?

Verwijderd

Ik heb geen idee of het aan de ups kan liggen. Maar als je niets durft aan te sluiten, sluit dan een gloeilamp aan of, als je die hebt, even een multimeter. Let met het laatste wel op dat veel goedkope multimeters niet beveiligd zijn bij grote spanningen en dat je er daarom niet te lang mee mag meten.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 08:01
nog eens uitgebreid de handleiding gelezen en 1 ding over het hoofd gezien:

- APC rechtstreeks aansluiten op geaard stopcontanc, geen verlengsnoer.

Nou bij het testen van opladen zat ik op een geaard stopcontact, maar de 2e keer niet bij stil gestaan een op verlengsnoer aangesloten.

Kan iemand mij vertellen of dit een redelijke verklarign is voor het opblazen van de computer?

Ik heb nu een oude printer aan het UPS gehangen, via een geaard stopcontact en dit werkt ook prima.