[JScript] Waarden uit CSS-stylesheet uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Voor positie van bepaalde componenten (die via JavaScript wordt bepaald) op mijn webpagina's zou het handig zijn als ik waarden kan uitlezen uit mijn CSS-stylesheets. Ik kan hier echter niets over vinden op het net.

Is dit mogelijk en kan iemand me vertellen hoe ik dit kan realiseren?

edit:
Het zou ook handig zijn als ik dit kan uitlezen in mijn ASP.NET/VB.NET-code...maar ik weet dat ik daarvoor op het verkeerde subforum zit.

[ Voor 22% gewijzigd door EmilneM op 05-10-2004 10:05 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 16:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

edit:
Het zou ook handig zijn als ik dit kan uitlezen in mijn ASP.NET/VB.NET-code...maar ik weet dat ik daarvoor op het verkeerde subforum zit.
Met de System.IO bestand het .css-bestand uitlezen, parser er voor schrijven (stack based / op basis van regular expressions) en de waarden er uit vissen. :) Hoewel in dat laatste geval XML als configuratie te misbruiken en deze vervolgens te gebruiken in je applicatie en als .css te parsen een betere oplossing is, imho.

[ Voor 24% gewijzigd door gorgi_19 op 05-10-2004 10:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Je kan toch gewoon met JS de document.styleSheets uitlezen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 14:52

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

IN Javascript kun je ook de positie van de elementen uitlezen met scrollTop/scrollLeft ofssetWidth/OffsetHeight en nog veel meer dat is volgens mij veel makkelijker, omdat je dan zeker weet waar de browser iets geplaatst heeft, in de stylesheet staat slechts een suggestie over de plaats waar het zou moeten komen te staan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.