Programma om eject cd key te blokkeren*

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
De eject toets op de CD/dvd drive van mijn laptop zit op een nogal irritante plaats. Als ik dat ding op schoot heb o.i.d. dan druk je die om de haverklap in.

Ik zoek dus eigenlijk een programmaatje waarmee ik die toets simpel kan blokkeren en deblokkeren..

IP Rocks

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:30
hoi,

bij mijn weten kun je die in windows niet afvangen. in de cd-speler zit zelf ingebakken dat de cd-speler open moet. in de cd-speler zit ingebakken dat de la niet open mag als de cd draait. of hij aan het branden zit.
echter in windows is alleen een commando die de la open kan zetten als de cd-speler dat kan (ivm draaien van cd)

misschien kan het wel, maar in mijn optiek niet. misschien dat bij de nieuwe cd-spelers het wel kan. de oude konnen dat niet.

Klaas

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Volgens mij is het wel mogelijk, als je namelijk een cd brand is de eject funktie ook tijdelijk
uitgeschakeld!.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
AvOn schreef op 05 oktober 2004 @ 09:58:
Volgens mij is het wel mogelijk, als je namelijk een cd brand is de eject funktie ook tijdelijk
uitgeschakeld!.
Dat wordt hardware-matig geregeld denk ik, dat lijkt me moeilijk te beinvloeden

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Verwijderd

moet hardwarematig te beinvloeden zijn, als je in linux een cd gemount hebt dan gaat de lade ook niet open. Hoewel ik dat niet met zekerheid durf te zeggen over een notebook cdrom speler, maar het lijkt mij dat dat hetzelfde werkt.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08 11:56
[google=lock eject cd]

^^ Bij de eerste hit kun je er een progje voor downloaden. Die misschien eens proberen?

/edit
Deze is nog beter én freeware:
http://www.handyarchive.c...s/2240-CD-Eject-Tool.html :)

offtopic:
@leonie: moeilijk hé, die linkjes. :P
Zo moet tie: Voordat je een topic opent:

[ Voor 64% gewijzigd door SysRq op 05-10-2004 10:41 ]

-

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:57
Hallo redguy,

In dit topic zie ik nog weinig resarch van jezelf, wat heb je zelf al gevonden met google? Verder het verzoek om de volgende keer het topic iets duidelijker te starten, en aan de richtlijnen in Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic te denken ;).

Ik pas ook even je topic titel aan, zodat het probleem er iets duidelijker in staat.

[ Voor 19% gewijzigd door leon1e op 05-10-2004 10:39 ]

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Dat CD-Eject tool proggie is geweldig, precies wat ik zocht..

ik heb wel met google gezocht maar blijkbaar met de verkeerde keys want ik kreeg steeds allerlei beveiligings software tegen het gebruik van CD-Rom drives etc, terwijl ik alleen maar het knopje wil blokkeren..

Thanx voor de hulp !!

IP Rocks

Pagina: 1