Toon posts:

[W2K] PC wordt als Apple herkend?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie van jullie herkent dit probleem (in het paars omkaderd):

Afbeeldingslocatie: http://www.magus.nl/images/img_extra/PI-screen.gif
screenshot van Planet Internet Musicstream

Sinds een tijdje, ik weet niet precies meer sinds wanneer, wordt mijn PC herkend als een Apple. Ik kan mij nog herinneren, dat het is fout gegaan, toen ik probeerde om IE6 te deïnstalleren. Toen heb ik hier en daar zitten klooien. Enkele dagen later werkte IE6 ineens niet meer. Explorer.exe wordt aangeroepen, als ik om Iexplore.exe vraag. Iexplore.exe opstarten brengt ook de explorer naar voren.

Geen nood, dacht ik, omdat ik toch surf met Mozilla & Opera. Alleen wordt het knap irritant, als blijkt dat mijn PC zich identificeert als een Mac, omdat dan bepaalde functionaliteit anders wordt voorgesteld. Dit gebeurt niet enkel bij Planet, ook op andere websites ben ik het al tegen gekomen. En dat is niet de bedoeling voor mijn PC.. :'(

Dus, is er iemand hier, dit dit al eens heeft meegemaakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 09:51 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54
Het lijkt me dat dat volledig aan jouw non-IE browser ligt. Think about it...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 09:49:
Sinds een tijdje, ik weet niet precies meer sinds wanneer, wordt mijn PC herkend als een Apple. Ik kan mij nog herinneren, dat het is fout gegaan, toen ik probeerde om IE6 te deïnstalleren. Toen heb ik hier en daar zitten klooien. Enkele dagen later werkte IE6 ineens niet meer. Explorer.exe wordt aangeroepen, als ik om Iexplore.exe vraag. Iexplore.exe opstarten brengt ook de explorer naar voren.
Hoe kom je er bij dat je PC als een MAC wordt herkent? :?
Er staan gewoon meerdere oorzaken, waarom je die er dan uithaalt snap ik even niet, want:
Geen nood, dacht ik, omdat ik toch surf met Mozilla & Opera.
Je moet gewoon met IE6 deze site benaderen. En daar zit het probleem. Niet met Opera of Mozilla. En aangezien je IE6 fuckedup is raad ik je aan om IE opnieuw te installeren, klaar :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
@ Breepee: Weet ik niet. Hoe kan Mozilla Firefox zich nu voordoen als een Apple, als ik dat op een PC installeer? Laat staan dat opera dat zou kunnen. Opera staat hier trouwens al lang en lijkt me niet de oorzaak.
Firefox zou kunnen, maar dan zouden er toch meer mensen meoten zijn met deze problemen, of niet?

Het lijkt er meer op, dat nLite, welke ik heb gebruikt om IE te deïnstalleren, mijn systeem een beetje 'om zeep' heeft geholpen. Alleen begrijp ik nog steeds niet, hoe een W2K installatie op een PC kan worden gezien als een Apple Mac install..

@ Han: OK, hoe doe ik dat?
Tot nu toe heeft elke poging om IE opnieuw te installeren, gefaald. Ik krijg IE niet ECHT opnieuw geinstalleerd; mijn systeem doet slechts een soort van 'alsof'.

O ja, en hoe ik erbij kom dat mijn systeem als een Mac wordt herkend?
Op Windowsupdate kom ik de volgende message tegen:

Thank you for your interest in Windows Update

Windows Update is the online extension of Windows that helps you get the most out of your computer.

You must be running a Microsoft Windows operating system in order to use Windows Update.

In het begin, tijdens wat pogingen om IE terug te krijgen, stond daar heel duidelijk bij vermeld dat deze of gene download niet voor Apple Macintosh was, een bericht wat ik normaal helemaal niet tegenkwam.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 10:02 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 09:54:
Weet ik niet.
Hoe kan Mozilla Firefox zich nu voordoen als een Apple, als ik dat op een PC installeer? Laat staan dat opera dat zou kunnen. Opera staat hier trouwens al lang en lijkt me niet de oorzaak.
Firefox zou kunnen, maar dan zouden er toch meer mensen meoten zijn met deze problemen, of niet?

Het lijkt er meer op, dat nLite, welke ik heb gebruikt om IE te deïnstalleren, mijn systeem een beetje 'om zeep' heeft geholpen. Alleen begrijp ik nog steeds niet, hoe een W2K installatie op een PC kan worden gezien als een Apple Mac install..
Wat snap je nou niet aan de vorige replies...
Die site wil dat je surft met IE6, als hij die niet vind geeft hij de pagina die je hier toont.
Der zijn meerdere redenen waarom het eventueel niet zou lukken, hij toont ze gewoon allemaal. Jij moet de goeie reden er vantussen halen, JIJ verstaat eruit dat je pc als mac gezien wordt, maar het is gewoon de 2de reden dat het niet lukt, nl. omdat IE6 niet op je pc staat... :Z

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 05-10-2004 09:58 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:24
[quote]Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 09:49:

Afbeeldingslocatie: http://www.magus.nl/images/img_extra/PI-screen.gif
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 09:54:
Weet ik niet.
Hoe kan Mozilla Firefox zich nu voordoen als een Apple, als ik dat op een PC installeer? Laat staan dat opera dat zou kunnen. Opera staat hier trouwens al lang en lijkt me niet de oorzaak.
Misschien helpt het om iets beter te lezen. Er staat op het screenshot duidelijk een of meerdere voorwaarden:

-Windows
-IE6
-Mediaplayer

Dus hij doet zich helemaal niet voor als een apple |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 05-10-2004 09:59 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:49

Maasluip

Kabbelend watertje

Lees even wat de redenen zijn dat je die site niet kunt benaderen. Waarom pik je eruit dat je pc als een mac wordt gezien, alleen omdat er 'helaas geen Macintosh' staat? Je kunt de site ook niet benaderen met een andere browser als IE6, en dat doe je. Je moet IE6 installeren en niet met Mozilla of Opera naar die site gaan.

Signatures zijn voor boomers.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je computer wordt niet herkent als een MAC, die site geeft gewoon dat je niet met een MAC kunt inloggen. Je moet inloggen met de IE6 browser, niets anders!!!
Gewoon even goed lezen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
ps. laat ik het anders zeggen:
Ik zou niet zo reageren, als dit niet al de 2e of 3e maal was, dat ik er echt niet op kon komen. Kijk, ik ben zeer blij met Mozilla. IE kan me verder gestolen worden. Alleen moet het niet zo zijn, dat ik, wanneer IE wordt verwijderd, mijn systeem ineens moeilijk begint te doen op allerlei sites.

Oftewel, nu ik dit zo lees; kan het zijn, dat IE zo diep in het systeem zit ingebakken, dat het verwijderen ervan via nLite grote gevolgen heeft? Met onder andere als resultaat, dat ik regelmatig voor Mac wordt aangezien, of non-MS, of iets dergelijks?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:49

Maasluip

Kabbelend watertje

Voor de tigste keer: je wordt niet als mac aangezien! Er wordt gezien dat je niet met IE6 browst. Deze site is gewoon zo brak geprogrammeerd dat ze per se willen dat je IE6 gebruikt. Ik snap nog altijd niet waar je vandaan haalt dat je computer als mac wordt herkend.

Signatures zijn voor boomers.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
Halloo!!! Die site checkt gewoon of je browser IE6 is. Is het dat niet, dan krijg je die pagina. Mac of Apple of whatever heeft hier HELEMAAL niks mee te maken.
Je krijgt die pagina bvb. ook als je met een pc met Linux erop daar naartoe zou surfen...

Man man man, lees toch effe wat hier gezegd wordt... :/

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 05-10-2004 10:14 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Ten eerste doet je systeem niet vaag op deze site's, maar doet de website dat :). Als de webdesigner problemen heeft met Firefox, en dat zo probeerd op te lossen is dat een beetje lelijk. Verder staat er helemaal nergens dat je een apple gebruikt, maar wel dat je een alternatieve browser gebruikt. In dit geval is je enige optie het mailen van de webmaster, of heel mischien werkt het ook via de browser switcher > tools > user agent switcher.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.