[XP] Opeens veel User32.dll crashes*

Pagina: 1
Acties:

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:14
op de pc van mijn pa doet sinds gisteren het volgende probleem voor:

Na een schone install van xp werkte alles naar behoren, maar na een dag gebeurde het volgende:

Als ik internet explorer start crasht deze meteen op de user32.dll
onderin de statusbalk van ie waar normaal Done oid staat komen allemaal vierkantjes te staan.iets als [] [] [] [] [] [] [] []

Het icoon van ie op de desktop is ook ineens geen mooie E meer maar een standaard "ik weet niet waar ik dit mee moet openen" icoon.
de naam van het icoon is dan ook allemaal vierkantjes ipv van "internet Explorer" ( ook weer [] [] [] [] [] [] )

Het probleem is nu dus dat ik geen updates kan downloaden om het probleem te verhelpen. alles wat gebruik maakt van ie crasht op de user32.dll

-De user32.dll vervangen heeft geen oplossing geboden.

-System restore werkt ook niet, aangezien deze ook meteen crasht op user32.dll

-Via software heb ik geen optie om IE te verwijderen cq te herstellen

-Alle onlangs geinsalleerde software is al weer verwijderd om te kijken of het hier in zit.

-Zoeken via google en search op oa user32.dll geeft niet het resultaat wat ik zoek.

enige optie denk ik zou nog zijn om ie via wsftp oid te downloaden om te kunnen updaten. maar ik heb geen ftp adres kunnen vinden met een NL ie versie 6 die ik zo kan downloaden. en dan is het nog maar de vraag of reinstall ie het probleem oplost.
(pc heeft al meer dan jaar perfect gedraait op xp, dus het zit hem niet in het systeem zelf )

graag jullie tips om dit ow zo irri probleem te verhelpen

Verwijderd

Het lijkt erop alsof de taal/tekenset niet geladen kan worden (de [] [] [] [] zut) of dat er anderzins iets mis is met je (virtuele) geheugen.

Heb je al eens gekeken of je geheugen / harddisk nog in orde is?
Herstelinstallatie / last know good al gedaan?

• Gh0stw4lk3r
ik heb nog niet gekeken of geheugen/hdd defect zou zijn
herinstall is laatste optie aangezien ik dan weer wat kilomters mag rijden :)

ik doe alles via VNC op die pc, dus ik zal even moeten wachten met last known good. wat me wel een goede optie lijkt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan - normaal horen topics over IE in Software Algemeen thuis, maar zoals je zelf al zegt is dit niet enkel met Internet Explorer maar ook bv. met System Restore.

Ik zet dus even [XP] in je topic titel :)

• Gh0stw4lk3r
Nog even een update, ik heb last known good gedaan: no go, ik hou hetzelfde probleem.

Nu was mijn pa al van plan wat anders te kopen en ik had geen zin om weer die pc opnieuw te installen, dus probleem is nu opgelost door dat ding aan de kant van de weg te zetten ;)

al met al een vaag probleem met voor mij niet een echte duidelijke oplossing :(
( mocht iemand nog weten wat het zou kunnen zijn hoor ik het nog graag( pc staat binnenkort bij mij thuis)

in ieder geval bedankt voor de opties die gegeven zijn.

Verwijderd

Ik had dus hetzelfde probleem en na wat geGoogle (tm) vond ik een fix op een duitse site...

http://www.winfuture-foru...ion/index.php/t25052.html

Het ligt dus aan IM2 (ie plugin) Uninstall en IE werkt weer.
Pagina: 1