Hey mensen,
Ik heb een Clarkconnect server (www.clarkconnect.org) opgezet, en wil hier graag JSP op draaien. Dus ik heb j2eesdk-1_4-linux Java pakket erop geinstalleerd en jakarta-tomcat-4.1.30 Tomcat.
Volgens de vele readmes en tutorials die ik op het internet kan vinden, moet ik de Environment Variables instellen. Dit heb ik gedaan door in Catalina.sh
CATALINA_HOME=/var/jakarta
JAVA_HOME=/usr/java/j2sdk
export $JAVA_HOME
aan het begin van het bestand, toe te voegen. Ik weet zeker dat deze dirs kloppen.
Als ik alleen Catalina.sh uitvoer, krijg ik de volgende error:
The JAVA_HOME environment variable is not defined correctly
This environment variable is needed to run this program
Ben hier al een paar dage mee bezig, maar ik krijg het maar niet aan de praat! Iemand een idee?
Ik heb een Clarkconnect server (www.clarkconnect.org) opgezet, en wil hier graag JSP op draaien. Dus ik heb j2eesdk-1_4-linux Java pakket erop geinstalleerd en jakarta-tomcat-4.1.30 Tomcat.
Volgens de vele readmes en tutorials die ik op het internet kan vinden, moet ik de Environment Variables instellen. Dit heb ik gedaan door in Catalina.sh
CATALINA_HOME=/var/jakarta
JAVA_HOME=/usr/java/j2sdk
export $JAVA_HOME
aan het begin van het bestand, toe te voegen. Ik weet zeker dat deze dirs kloppen.
Als ik alleen Catalina.sh uitvoer, krijg ik de volgende error:
The JAVA_HOME environment variable is not defined correctly
This environment variable is needed to run this program
Ben hier al een paar dage mee bezig, maar ik krijg het maar niet aan de praat! Iemand een idee?