[Asus P5GD1] opstarten met PCI videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:22

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Nu heb ik net een P4 540 met een Asus moederbord P5GD1 (PCI-E) besteld.
Hierop wil ik een XFX 6600 GT ( PCI-E)monteren. Deze videokaarten zijn nog niet in nederland leverbaar, dus zal daar nog een paar weekjes op moeten wachten.

Nu vroeg ik me alleen af of ik toch met het Asus moederbord kan werken zonder die PCI-E videokaart? Er zit namelijk geen onboard-video op het mobo.
Wel heb ik hier nog een oude PCI-videokaart liggen uit een PII. Kan ik die voorlopig gebruiken om toch met dit mobo te kunnen werken en er een monitor aan kan hangen? En kan dit zonder iets in de bios te wijzigen, kan anders namelijk nog niets zien?

Edit: Onboard lan -> onboard video

[ Voor 4% gewijzigd door Yabadab op 05-10-2004 09:58 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je het überhaupt geprobeerd? Je hebt nochtans de beschikking over de hardware :)

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Nee, ik heb het gisteren besteld, maar nog niet binnen.
Bedacht me pas vanmorgen dit probleem.
Daarom vraag ik het even, anders annuleer ik de bestelling vandaag nog.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
gezien het feit dat er waarschijnlijk wel 1 of meer (geloof meestal iets van 2) legacy pci sloten op de meeste nieuwe borden zitten zou het in principe moeten gaan werken. Ik zie eigelijk geen reden waarom het niet zou moeten werken

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Yabadab schreef op 05 oktober 2004 @ 08:42:
Nu heb ik net een P4 540 met een Asus moederbord P5GD1 (PCI-E) besteld.
Hierop wil ik een XFX 6600 GT ( PCI-E)monteren. Deze videokaarten zijn nog niet in nederland leverbaar, dus zal daar nog een paar weekjes op moeten wachten.

Nu vroeg ik me alleen af of ik toch met het Asus moederbord kan werken zonder die PCI-E videokaart? Er zit namelijk geen onboard-lan op het mobo.
Wel heb ik hier nog een oude PCI-videokaart liggen uit een PII. Kan ik die voorlopig gebruiken om toch met dit mobo te kunnen werken en er een monitor aan kan hangen? En kan dit zonder iets in de bios te wijzigen, kan anders namelijk nog niets zien?
Onboard lan ? Bedoel je niet onboard video? En pci=pci, zal gewoon werken dus :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:30

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Gaat gewoon werken, sterker nog: in het ASUS bios staat de init display first nog altijd op PCI standaard ipv PCI-E.

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Mooi.

Ik heb namelijk nog geen ervaring met een mobo zonder onboard video, dus ik vroeg het me even af.
Als in de bios de init display first standaard op pci staat is er niets aan de hand.

thx
Pagina: 1