Ik vraag me dus af waarom menuus in Firefox niet werken, terwijl ze in IE wel goed werken. Bijvoorbeeld: www.danssportbond.nl
Hierbovenin staat een menu waarin naar de uitslagen van verschillende wedstrijden gegaan wordt. In IE iig, want in firefox wordt geen actie ondernomen (terwijl java toch echt enabled is en geinstalleerd is)
De W3C validator geeft aan dat het type="text/java" ontbreekt, maar ook door dat toe te voegen werkt het niet. Waardoor komt dit? De CSS-validator geeft aan dat er geen CSS gebruikt wordt, dus daar zal de fout dan wel niet liggen...
Zouden jullie eens willen kijken waardoor dit komt? De code waar het volgens mij om gaat:
En
wat ik hier lees is dus, dat in het gedeelte HomeM, bij verandering MM_callJS opgeroepen wordt (het script van de 1e code) en dan worden een aantal opties meegegeven. Lijkt mij op zich heel logisch, maar blijkbaar is het geen standaard javascript/html want het werkt niet. Klopt mijn redenering en zo nee, wat is er fout aan?
Het enige wat ik ken is een heel klein beetje html, dus als het kan met voorbeeldcode erbij als iets gezegd wordt (ipv gewoon javablabla aanroepen, ook met code <script type="text/java". oid...)
Sorry als het een echte beginnersfout is, maar ik heb zo goed mogelijk mijn best gedaan op deze startpost en echt logisch na proberen te denken...
Hierbovenin staat een menu waarin naar de uitslagen van verschillende wedstrijden gegaan wordt. In IE iig, want in firefox wordt geen actie ondernomen (terwijl java toch echt enabled is en geinstalleerd is)
De W3C validator geeft aan dat het type="text/java" ontbreekt, maar ook door dat toe te voegen werkt het niet. Waardoor komt dit? De CSS-validator geeft aan dat er geen CSS gebruikt wordt, dus daar zal de fout dan wel niet liggen...
Zouden jullie eens willen kijken waardoor dit komt? De code waar het volgens mij om gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| <script language="JavaScript">
<!--
function Terug () {
history.back ();
}
function Top () {
window.scrollTo(0,0);
}
function HomeMenu (nr) {
if (nr == 1) {
location = "index.htm";
}
if (nr == 2) {
Terug();
}
if (nr == 3) {
location = "indexUK.htm";
}
}
function Wedstrijden (nr) {
if (nr == 0) window.location = "Wedstrijd/WedstrijdNL.htm";
if (nr == 1) window.location = "Wedstrijd/WedstrijdNL.htm#ConV";
if (nr == 2) window.location = "Wedstrijd/WedstrijdNL.htm#TimeT";
if (nr == 3) window.location = "Wedstrijd/WedstrijdNL.htm#Rank";
if (nr == 4) window.location = "Uitslagen/UitslagNL.htm";
if (nr == 5) window.location = "Wedstrijd/WedstrijdNL.htm#DocU";
}
function Infomenu (nr) {
if (nr == 0) window.location = "Mededeling/MededelingNL.htm";
if (nr == 1) window.location = "Mededeling/MededelingNL.htm";
if (nr == 2) window.location = "Reglementen/ReglementenNL.htm";
if (nr == 3) window.location = "Contact/ContactNL.htm";
if (nr == 4) window.location = "Webmasters/WebmasterNL.htm";
if (nr == 5) window.open ("Reglementen/Juryledenlijst.pdf");
if (nr == 6) window.location = "DVD/DvdNL.htm";
if (nr == 7) window.location = "FDO/FdoNL.htm";
if (nr == 8) window.location = "Topsport/TopsportNL.htm";
if (nr == 9) window.open ("Reglementen/beleidsplan_nadb_2000-2005.pdf");
if (nr == 10) window.location = "Disclaimer_NADB.htm";
if (nr == 11) window.location = "Scrutineer/ScrutineerNL.htm";
}
function Online (nr) {
if (nr == 1) window.location = "OnlineEntry/DebEntry.htm";
if (nr == 2) window.location = "OnlineEntry/AdtEntry.htm";
if (nr == 3) window.location = "OnlineEntry/SenEntry.htm";
if (nr == 4) window.open("Wedstrijd/Hoe_werkt_de_online_opgave.pdf");
if (nr == 5) window.location = "Wedstrijd/WedstrijdNL.htm#opgwed"
}
function Linkmenu (nr) {
if (nr == 0) window.location = "Links/LinksNL.htm";
}
function MM_callJS(jsStr) { //v2.0
return eval(jsStr)
}
//-->
</script> |
En
code:
1
2
3
4
5
6
| <select name="HomeM" size="1" onChange="MM_callJS('HomeMenu (document.forms[0].HomeM.options.value)')">
<option value="0">Home</option>
<option value="1">Hoofdmenu</option>
<option value="2">Nivo terug</option>
</select> |
wat ik hier lees is dus, dat in het gedeelte HomeM, bij verandering MM_callJS opgeroepen wordt (het script van de 1e code) en dan worden een aantal opties meegegeven. Lijkt mij op zich heel logisch, maar blijkbaar is het geen standaard javascript/html want het werkt niet. Klopt mijn redenering en zo nee, wat is er fout aan?
Het enige wat ik ken is een heel klein beetje html, dus als het kan met voorbeeldcode erbij als iets gezegd wordt (ipv gewoon javablabla aanroepen, ook met code <script type="text/java". oid...)
Sorry als het een echte beginnersfout is, maar ik heb zo goed mogelijk mijn best gedaan op deze startpost en echt logisch na proberen te denken...