Toon posts:

Bridge bouwen met 2 Access Points

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha mensen.
Ik heb al redelijk wat speurwerk gedaan op GOT naar de mogelijkheid om met Wifi een grote afstand te overbruggen. Toch zijn mij enkele dingen nog niet duidelijk...

De bedoeling is dat ik gebruik ga maken van de internetverbinding van een vriend die vlakbij woont, in een flat.
Ik heb vrij zicht op de plaats waar de antenne komt (dankzij de hoogte), en de afstand bedraagt ca. 500 meter.

Het lijkt mij dat dat als volgt gedaan kan worden:

internetverbinding -> router -> AP(als brigde) )))) 500 mtr (((( AP(bridge) -> switch -> pc1 enz.. pc2

Ik vraag mij namelijk af of het nodig is om op beide AP's een richtantenne te plaatsen? Lijkt mij wel toch bij 500 meter? iemand hier ervaring mee?

Of kan het ook met 1 AP. Namelijk eentje met een goede antenne in die flat, en dat ik thuis met mijn wireless NIC verbinding kan maken met dat AP. Is de zendcapaciteit van zo'n NIC voldoende om het AP te bereiken?(zo'n antenne zal ook beter ontvangen toch, of niet???)

Graag zou ik wat suggesties horen hoe dit het makkelijkst te realiseren is...

Bedankt

Mauro

PS. Ik wil hiervoor de linksys wap11 gebruiken....zijn namelijk erg goedkoop op marktplaats. Of raden jullie mij die af?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Advies over hardware kan ik je niet geven.

Je zult toch wel een richtantenne nodig hebben ben ik bang. 500 meter voor alleen een standaard WLAN NIC en AP (zelfs AP met antenne) is niet te doen. In het vrije zicht heb je hooguit 250-300 meter, met geluk. Dus je ontkomt niet aan antenne's.
De setup die je zelf beschrijft lijkt me wel goed. 2 AP's met antenne's zal zeker de boel voor elkaar krijgen. Maar of je qua kosten dan niet net zo goed zelf internet kan nemen...

Edit: toch nog iets over de hardware: waarom een 11b AP? Ok, goedkoper, maar een 11g kan verder en is sneller (alhoewel je op die afstand dus waarschijnlijk een goede 11mbit verbinding hebt). En de prijs voor 11g/11b is tegenwoordig ook niet zo hoog meer (en bij mijn weten is WiFi 11g en niet compatible met 11b).

[ Voor 27% gewijzigd door Postman op 05-10-2004 01:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een studentenhuis zonder telefoonaansluiting, dus geen adsl. Ook is mijn huisbaas te paranoia als wij ons op dingen gaan abonneren. Hij is bang dat de Fiod hem komt halen ofzo als ze erachter komen dat er mensen zwart in dat huis wonen.... zeikerd! 8)7

Bovendien deel ik die kosten met huisgenoten, en trek ik het heel slecht zonder internet! :'(

bedankt in elk geval voor je reply.