Ik heb vandaag een complexe exim4 configuratie geschreven, maar "hij doet 't niet" (tm). Ik heb niet echt een duidelijk beeld waarom hij het niet doet = hij meldt dat een domein niet-routable is.
Om te bepalen wat hiervan de oorzaak is heb ik aan alle routers en alle transports een "debug_print = " toegevoegd. Ik krijg deze teksten echter met geen mogelijkheid te zien in mijn console-output of in mijn logs.
Ik heb geprobeerd exim te starten met "exim4 -bdf -v -d" en tal van ander combinaties, maar hij laat gewoon nooit de debug_prints zien, zelfs niet voor succesvolle transfers! Tevens laat hij in mijn logs niet zien waarom een bepaald domein niet routable is...
de vraag: Heeft iemand een idee hoe ik Exim kan overtuigen om me mijn debug_prints te tonen, of me andersinds melden wat er mis is?
specs: (alleen bijzonderheden)
debian sarge (RC1 + updates), een kersverse install
Exim4-heavy package
Een aantal transports en routers gebruiken mysql-lookups
/var is ext3, gemount op een softraid
Kernel: 2.4.[latest]
Om te bepalen wat hiervan de oorzaak is heb ik aan alle routers en alle transports een "debug_print = " toegevoegd. Ik krijg deze teksten echter met geen mogelijkheid te zien in mijn console-output of in mijn logs.
Ik heb geprobeerd exim te starten met "exim4 -bdf -v -d" en tal van ander combinaties, maar hij laat gewoon nooit de debug_prints zien, zelfs niet voor succesvolle transfers! Tevens laat hij in mijn logs niet zien waarom een bepaald domein niet routable is...
de vraag: Heeft iemand een idee hoe ik Exim kan overtuigen om me mijn debug_prints te tonen, of me andersinds melden wat er mis is?
specs: (alleen bijzonderheden)
debian sarge (RC1 + updates), een kersverse install
Exim4-heavy package
Een aantal transports en routers gebruiken mysql-lookups
/var is ext3, gemount op een softraid
Kernel: 2.4.[latest]
Localhost, sweet localhost