Ik heb sinds enige tijd mijn webhosting ondergebracht bij (hier een naam waarvan ik niet weet of hem mag zeggen).
Tot voorkort geen grote problemen, maar sinds enige tijd behoorlijk wat downtime.
Een paar minuten geleden kreeg ik het volgende mailtje:
Wat vinden jullie hiervan? Positief/Negatief? Moet ik dit toejuichen
of afkraken?
In eerste instantie ben ik er niet erg blij mee vanwege het werk wat het mij op gaat leveren doordat geen HTTP-autenticatie meer kan gebruiken.
Zijn er geen andere mogelijkheden om te laten zien wat de serverload veroorzaakt zonder dat dit deze gevolgen heeft?
Ik ben benieuwd, graag jullie reactie.
Tot voorkort geen grote problemen, maar sinds enige tijd behoorlijk wat downtime.
Een paar minuten geleden kreeg ik het volgende mailtje:
Mijn vraag:Beste xxx,
De afgelopen weken hebben we steeds meer last van korte downtimes en lagstoten op xxx. Na de hardware-upgrade was er al enige verbetering, maar nog steeds stijgt de load op de server soms abnormaal hoog. Daarom dit belangrijk bericht voor alle gebruikers van PHP:
Om de misbruiken beter op te kunnen sporen wordt er vannacht phpSuExec geïnstalleerd op xxx. Dit heeft enkele niet onbelangrijke gevolgen: Ten eerste kunnen er problemen optreden met het uitvoeren van php bestanden. Als je ineens "500 internal server error"'s krijgt wil dat zeggen dat er iets mis is met de permissies van het bestand. Contacteer ons dan op support@xxx.
Ten tweede is het mogelijk dat eventuele upload-scripts niet meer werken. Ook dit is een permissie-probleem. Voortaan worden alle scripts uitgevoerd onder je eigen gebruikersnaam, waardoor het niet meer nodig is om een map 777 te chmodden. Dit is uiteraard een voordeel omdat je bestanden nu beter beveiligd zijn. We doen ons best om al zoveel mogelijk de permissies juist te zetten, maar het kan natuurlijk dat we ergens iets gemist hebben. Contacteer ons dan zo snel mogelijk op support@xxx.
Een laatste, en misschien wel belangrijkste, gevolg is dat HTTP-authenticatie hierdoor spijtig genoeg niet meer werkt. Je kan je dus niet meer inloggen via het login-schermpje van je eigen browser. Je scripts moeten met andere woorden aangepast worden naar een login-systeem met cookies of sessies. Indien je niet weet hoe je dit zelf moet doen willen we je natuurlijk met alle plezier hiermee helpen. Het is een kleine opoffering die ons erg zal helpen om de performance van de server op te krikken.
Met vriendelijke groeten,
xxx xxx,
xxx Support
Wat vinden jullie hiervan? Positief/Negatief? Moet ik dit toejuichen
In eerste instantie ben ik er niet erg blij mee vanwege het werk wat het mij op gaat leveren doordat geen HTTP-autenticatie meer kan gebruiken.
Zijn er geen andere mogelijkheden om te laten zien wat de serverload veroorzaakt zonder dat dit deze gevolgen heeft?
Ik ben benieuwd, graag jullie reactie.