Toon posts:

[gez] kook/kosten programma

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ooit eens op een studentenhuis geweest waar men op een soort van website gebruikte om in te schrijven als je ze mee zouden eten, en wat ook automatisch voor ze bijhield wie wanneer gekookt en meegegeten had, en wat de kosten daarvoor waren etc, zodat er gemakkelijk uitgerekend kon worden wie er aan de beurt was om te koken en wie er nog geld aan wie verschuldigd was e.d.

Nu woon ik zelf in een studentenhuis waar de administratie ook erg beperkt is(niemand heeft zin om het bij te houden), dus een dergelijk systeem zou ook voor ons ideaal zijn. Heeft iemand thuis een dergelijk systeem opgezet waarvan hij de programma's wil delen, of kent iemand een publiekelijk programma waarmee ik dit gemakkelijk bij kan houden? Ik heb een tijdje iets dergelijks in excel proberen bij te houden, maar dit is toch niet echt ideaal.

Bedankt.

Verwijderd

Ik heb een Office Access bestand waarmee ik voor ons huis de kosten bereken van algemene aankopen, zoals vuilniszakken etc... Dit is een overblijfsel van vorige bewoners, maar werkt perfect. Mail maar even als je het hebben wil, ik mail het je gelijk door!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Geen ervaring mee dus even zo;
jeroenisblij: zet de xls even online, misschien heeft iemand anders er nog wat aan. faustus: idem: als je het online zet, kunnen anderen er ook iets aan hebben :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

Hier heeft iemand ooit iets met java in elkaar geklust en dat werkt prima.

edit:
aangezien ik het niet geschreven heb ga ik het hier niet posten.

[ Voor 34% gewijzigd door Sosabowski op 05-10-2004 01:32 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
ik heb pas nog een topic gezien waarin iemand zoiets had gemaakt, ik zal eens kijken of ik het kan vinden.

edit:

[rml][ studentenhuis] keuken computer software[/rml]

gevonden! Alleen staat het niet online, moet je de TS daarvan even mailen.

[ Voor 41% gewijzigd door MaximusTG op 05-10-2004 01:36 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:00

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ah, nog meer thuisklussers :-)

Dat programma wat ik gemaakt heb is een opvolger van een Access database die hier heel lang gewerkt heeft. Uit hobby-oogpunt ben ik het opnieuw gaan maken in Delphi. Ben er eigenlijk nog niet helemaal tevreden over, zitten een aantal bugs in en het werkt niet echt snel.

Nog ff wat screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42613/thumb.png
Het hoofdscherm (met saldo overzicht, log en bier saldo)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42614/thumb.png
Maaltijd invoeren (1 koper, meerdere eters evt met gasten)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42615/thumb.png
De specials, zoals bijvoorbeeld kroketten. Wordt ingekocht per doos van 24 (Makro) en daarna door meerdere mensen van gegeten.

Programma kan met onbeperkt aantal mensen werken, maar de lay-out en sneltoetsen heb ik ingesteld op 5 personen.

Zip-file met het buggy programma kan je hier vinden. Als er mensen serieus interesse hebben om er ook wat aan te verbeteren / debuggen kan ik de source er ook wel bij doen, maar 't is Delphi 7 met een zooi extra componenten die niet iedereen heeft.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Ik heb geen webspace, maar als iemand kan hosten dan mail ik het direct door.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02
Check anders eens http://www.eetlijst.nl/
Kostenbeheer, online aanmelden voor eten en dergelijke. Lekker handig, kan iedereen zich ook op andere locaties aanmeledn
Dit werkt best wel ok, alleen niet echt tweakbaar...

Verwijderd

Topicstarter
brokenp schreef op 05 oktober 2004 @ 18:12:
Check anders eens http://www.eetlijst.nl/
Kostenbeheer, online aanmelden voor eten en dergelijke. Lekker handig, kan iedereen zich ook op andere locaties aanmeledn
Dit werkt best wel ok, alleen niet echt tweakbaar...
ideaal, precies wat ik zocht :D
tnx!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 18:39:
[...]

ideaal, precies wat ik zocht :D
tnx!
hmz het is mooi maar nog erg buggy :/
in 24 uur is het systeem al 2x gecrasht waardoor alle data verloren is gegaan. Ik heb een mailtje gestuurd naar de admin en die zei dat het door hun ISP komt dat er af en toe wat mis gaat met de data maar dit schiet niet echt op :/

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 16:33
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 18:03:
Ik heb geen webspace, maar als iemand kan hosten dan mail ik het direct door.
Mail maar naar got [@] christiaang.nl. :) Zet ik hem even online.
Pagina: 1