Toon posts:

Internet tijdens lan,waar het niet is.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het het is een onduidelijke topic titel. Maar dit is onze situatie.

We houden een lan op een locatie waar geen internet is. Dit is echt een perfecte locatie en we willen hier graag blijven. Het enige probleem is dat er geen internet is. Het is wel zo handig. Onze situatie is:
- Geen internet
- 25 personen
- Internet willen we gebruiken voor msn en pagina's (niet intensief)

Wat zijn de alternatieven?

- Is een inbelverbinding genoeg? of moeten we het ergens anders in zoeken.

- Ik zelf woon er misschien 400 meter vanaf (hemelsbreed) met een vaste internet aansluiting. Is misschien iets met wireless een oplossing.

Het is een probleem maar wel een interresant probleem. Misschien dat we geen internet kunnen krijgen, maar goed hebben we wel naar de alternatieven gekeken.

Ik hoop dat er serieuze reply's op komen. Een andere locatie is op dit moment geen oplossing.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt me een hoop geregel voor iets dat niet nodig is voor een lan. Er zijn toch wel andere messengers die op het netwerk kunnen draaien?

Verder: waarom zou je moeten browsen?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Een inbelverbinding is no-way genoeg.
Wireless is wel te doen, maar dat gaat je een hoop geld kosten qua zendapparatuur.
Als die apparaten überhaupt al legaal zijn vanwege het benodigde zendvermogen voor die 400m. Staan er huizen tussen jouw huis en je LAN-hok, of een weiland oid?

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
Mafkeez schreef op 04 oktober 2004 @ 22:45:
Een inbelverbinding is no-way genoeg.
Wireless is wel te doen, maar dat gaat je een hoop geld kosten qua zendapparatuur.
Als die apparaten überhaupt al legaal zijn vanwege het benodigde zendvermogen voor die 400m. Staan er huizen tussen jouw huis en je LAN-hok, of een weiland oid?
Er staan idd huizen tussen. de 2 locaties

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Twee lange palen met 2 richtantennes bouwen. Deze opstellen zodat ze een zichtverbinding hebben met elkaar en je overbrugt die 400meter zonder problemen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wireless is inderdaad een goede oplossing. Is er misschien nog een andere oplossing?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
als er huizen in de buurt staan: ff langsgaan en vragen of ze breedband hebben, zo ja vragen of je voor een bepaald bedrag een wireless router er voor een bepaalde periode aan zou mogen hangen.

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Zoek gewoon iemand die internet verbinding heeft flak bij de lan plaats en vraag of je 1 nacht van zijn internet verbinding gebruik mag maken a een x bedrag...

hoe je tenminste niet zoveel afstand te overbruggen.
Pagina: 1