Outlook 2000 en Outlook 2003: Agenda delen (overzicht)

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Ik heb hier de volgende situatie: we zoeken op een kantoor met ca. 10 gebruikers de mogelijkheid om simpelweg één gedeelde agenda op te zetten waar we speciale data zoals vakanties in zetten. Dit kan natuurlijk heel makkelijk met Exchange, maar dat gebruiken we niet.

De search: http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

Kortom:

- Met Office 2000 (alleen) kan het wel, maar dat werkt toch niet geweldig zegt men. Bovendien gaan we binnenkort over op Office 2003.
- Exchange Server 2000 / 2003: kostbaar

Dan zijn er nog (voor 10 gebruikers):

Workgroupshare - www.workgroupshare.com - € 346 incl. BTW
Public Outlook € 892 incl. BTW
Groupware + MDaemon (www.altn.com) - duurder dan Workgroupshare
GroupCalendar - ongeveer zelfde prijs als Public Outlook
OfficeClip Groupcalendar - € 400+ excl. BTW

Workgroupshare lijkt de interessantste optie. Maar zelfs dat lijkt in onze situatie nog overkill - er zitten veel meer mogelijkheden in dan we nodig hebben. Natuurlijk kan het zijn dat we die later wel gaan gebruiken (taken delen, notities delen, dingen per persoon / groep delen etc.), maar we willen zo min mogelijk uitgeven.

Er draait een Linux server, maar daartoe hebben we zelf geen toegang. Wel tot een "als server" draaiende Windows XP-bak, die hiervoor gebruikt kan worden. Inmiddels heb ik Workgroupshare getest, en het werkt voor wat we nodig hebben.

Een alternatief zou kunnen zijn Linux + Opengroupware (www.opengroupware.org) maar daarvoor heb je dus een draaiende Linuxbak nodig, en er staat een XP "server".

Heeft er iemand een suggestie naar een nog simpeler en goedkopere oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 04-10-2004 22:47 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Small Business Server nemen, kost je ± 500 euro (inclusief 5 cals) en ±100 euro per extra cal. Voor 1000 euro ben je dan helemaal klaar.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Om alleen voor die ene agenda / kalender een Windows 2003 Server neer te zetten lijkt me dus nog méér overkill... Er draait op die plek momenteel helemaal geen Windows server, de file / applicatieserver is Unix, andere applicatieserver Linux.

Als we een extra server neer zouden zetten zou ik zelf ijveren voor Linux, dat spaart al meteen 1000 euro uit (plus de extra Cals als er uitgebreid wordt, wat binnenkort wel gebeurt).
Het opzetten en beheer kan ik zelf.

Overigens... zoals je kunt lezen zoek ik nog een eenvoudiger oplossing dan Workgroupshare.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.