Toon posts:

2 PC's 2 geluidskaarten maar 1 5.1 Speakerzetje ?! kan dit ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik wil binnekort een 2de pc naast me huidige systeempie kopen, maar wil liever niet een 2de surround set kopen.
Ik vroeg me af als ik nou in me nieuwe pc nog een geluidskaart plug kan ik dan via beide pc's gewoon gebruik maken van de speakerset ?
Voorbeeld
Ik pomp mijn huidige pc helemaal vol met MP3 en laat hem gewoon afspelen en ga op mijn nieuwe pc een game draaien en wil dus via datzelfde speakersetje game geluiden afspelen, is dit mogelijk en kan dat ook in voledig geluid, dus 5.1 ??
Ik heb de FAQ doorgelezen enzo maar kon hier niet echt een duidelijk antwoord op vinden, iemand die weet hoe dit werkt/zelf ervaring heeft met zo'n opstelling.

Alle tips zijn welkom

Verwijderd

kabel van die éne pc naar andere zen line-in?

anders switch apparaat kopen ofzo

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Voor ongeveer 1 euro per stuk kan je een 1x 3.5 mm < 2 x 3.5 mm plugje halen. Daar moet je er dan dus 6 van kopen.

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Neem aan dat dit aangesloten wordt op je speakers systeem via 'mini'-jack plug (het zelfde als op je cdspeler etc..).

Hiervoor kan je het beste even experimenteren met een verloop stekkertje dat je bij de meeste plaatselijke HIFI zaken wel kunt aanschaffen.

code:
1
2
3
3,5MM MINI JACK (females) ---
                                               >---- 3,5MM MINI JACK (male(met pennetje))
3,5MM MINI JACK (females) ---

Zal je even moeten kijken hoeveel stekkertjes je hiervoor nodig hebt. (AC3 codering neem ik aan op je 5.1 set dus 3 stekkertjes nodig gok ik)

Haal 3 van die stekkertjes en probeer het uit, je zal geluid horen van bijde systemen.
Maar over de geluidskwaliteit durf ik niets over te zeggen; denk echter niet dat het heel bevoordelijke is.

[ Voor 15% gewijzigd door Morph666 op 04-10-2004 22:27 ]