Toon posts:

Nec 2500a schrijfproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd geleden begonnen de problemen plots met mijn schrijver.

Normaal schreef ik dvd's met het programma Stomp Recordnow Max en nooit problemen tot opeens foutmeldingen kwamen van 'Power calibration Error'. Heb toen mn brander geflasht met nieuwe firmware v1.07 en de problemen waren niet verholpen. uiteindelijk heb ik het geheugen dr uit gehaald (2x 128 mb) zodat ik nog maar 1 geheugen bank heb van 512 mb.

De problemen waren verholpen en ik kon weer schrijven. Maar nadat ik de dvd's heb geschreven doen ze het niet meer. Ze doen het niet in mn dvd speler van de tv en ze doen het niet meer in mn brander, ik kan ze niet openen en mocht ik dr een tog kunnen openen dan is het blokkerig en slaan ze vast. Ik brand de dvd's op That's Write dvd-r's 4x.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen zodat ik gewoon weer dvd's kan branden die het ook daadwerkelijk doen? Als ik ze gewoon op mn computer afspeel voor het branden zijn ze perfect en vertonen ze geen fouten maar pas na gebrand te zijn doen ze het niet meer. Erg raar dus :? . Maar goed ik hoop dat hier iemand me kan helpen want ik zie het branden allemaal niet meer zitten :'( .

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik heb die error een paar dagen geleden ook gehad, ik wou toen ook een -R branden op 4x, ging niet goed dus. Toen heb ik de DVD op 2x gebrand en toen ging het wel goed..

Wat betreft jouw That's Write DVD-R's: dikke troep, ik heb ze ook gehad en ik heb er nix anders dan problemen mee gehad (ook niet leesbaar in de dvd speler van de tv). Naar mijn idee kunnen NEC dvd-fikkers ook beter +R's fikken dan -R's, dus ik zou zeggen koop maar iets duurdere dvd's..dan heb je dit gezeur hoogstwaarschijnlijk niet. Fujifilm dvd+r's hebben het altijd erg goed gedaan bij mij, nu gebruik ik Traxdata dvd+r's en daar heb ik ook geen problemen mee.

(Ik fik mijn dvd films altijd op 2x, zodat ik er zeker van ben dat de dvd-speler op de tv ze ook kan lezen.. ik meende namelijk dat niet elke dvd-speler dvd's leest die op 4x geschreven zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar vergat te zeggen dat ze het op geen enkele snelheid goed doen 1x, 2x en 4x niet, maar bedankt dat je me hebt duidelijk gemaakt dat ik die that's writes beter niet meer kan kopen, heb net 50 nieuwes binnen gekregen |:( maar de volgende keer zal ik in ieder geval op zoek gaan naar een ander merk ;)