powerknop monitor klemt

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08
Ik heb al enige tijd een iiyama vmp 413.
Leuke monitor, die van mij heeft alleen 1 probleem.
De powerknop klemt, dit uit zich in het probleem dat na het indrukken van de knop deze niet meer terug veert.
lang wachten.. of wat prutsen zorgt ervoor dat hij pas terug veert.

Opzich geen ramp, maar het irriteert me wel.
Ik kan natuurlijk iiyama bellen, maar dan ben ik m'n monitor voor z'n rotding enkele weken kwijt.

Weet iemand hoe ik het klemmen kan oplossen.. volgens mij moet het toevoegen van een klein beetje olie of zeep in de kier tussen knop en behuizing het probleem oplossen.
Maar kan het kwaad als er zomaar zeep of olie (welliswaar minimaal) in de monitor terecht komt?

Verwijderd

Gleit Leicht @ Aldi

Dat is pas een goeie unit.
En nee het zal je monitor niet beschadigen als je gewoon voorzichtig bent en niet meteen dat ding vol spuit met van die muk.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

... je gaat toch niet echt dingen tussen je powerknop en je behuizing spuiten heh?
Kijk eens of je een andere veer achter 't knopje kan krijgen en of je de powerknop wel RECHT indrukt (Een powerknop in een In-win Q500 veert ook niet helemaal lekker terug als je 'm scheef indrukt).

De afwezigheid van olie en zeep |:( is NIET de reden dat een knopje blijft steken...

[ Voor 6% gewijzigd door Scyth op 04-10-2004 21:43 . Reden: Fout in BBCode ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Scyth schreef op 04 oktober 2004 @ 21:42:
... je gaat toch niet echt dingen tussen je powerknop en je behuizing spuiten heh?
Kijk eens of je een andere veer achter 't knopje kan krijgen en of je de powerknop wel RECHT indrukt (Een powerknop in een In-win Q500 veert ook niet helemaal lekker terug als je 'm scheef indrukt).

De afwezigheid van olie en zeep |:( is NIET de reden dat een knopje blijft steken...
De afwezigheid misschien niet, maar de aanwezigheid van rommel wel, een paar korrels zand/chips/koekje of whatever kunnen sommige knopjes al laten haken, schoonmaken is dan ook een goede oplossing :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Scyth schreef op 04 oktober 2004 @ 21:42:
Nee, maar het kan dit probleem wel zeer adequaat oplossen. Uiteraard is er een nadeel: als je gleitleicht (dat is een spray op basis van siliconen als ik me niet vergis, geen olie/zeep/vet dus!) erin spuit, zal vuil zich nog makkelijker nestelen tussen de behuizing en de knop. Hierdoor zal het probleem vroeg of laat weer terugkomen. Je kan het dan oplossen door nogmaals even te spuiten of de boel uit elkaar te halen en schoon te maken. Uit elkaar halen kan uiteraard nadelige gevolgen hebben voor de garantie en brengt een zeker veiligheidsrisico met zich mee (hoogspanning).

Ik heb zelf Gleitleicht in een vergelijkbare situatie toegepast met zeer bevredigend resultaat. Misschien geen 100-punten oplossing, maar zeer zeker afdoende :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Korakal

Up up up!

gewoon beetje siliconenspray inspuiten, dan is je probleem weg :)

Verwijderd

Korakal schreef op 04 oktober 2004 @ 22:02:
gewoon beetje siliconenspray inspuiten, dan is je probleem weg :)
Dat is wat ik je brom...

• job
Om even wat opmerkingen te beantwoorden.. nee met de veer is niets mis..
Beetje met de knop kloten en hij springt mooi terug.
En zo'n knop scheef indrukken lukt je niet bij deze monitor :)

Er zal wel wat troep inzitten dan..
siliconen spray. valt te proberen. dat heb ik nog wel liggen.

edit: het heeft geholpen zo op het eerste gezicht.
dat ik daar zelf niet op kwam.. silonenspray :)

[ Voor 30% gewijzigd door job op 04-10-2004 23:07 ]

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

offtopic:
[...], een paar korrels zand/chips/koekje of whatever [...]

Hahaha, lol! Ik lag dubbel om een 'korrels koekje'! Hoe krijg je in godsnaam korrels koekje tussen de aan/uit switch van je monitor! NOFI hoor, maar dan moet je wel heel ergelijk een koekje je mond in frotten

Maar ben blij om te horen dat 't probleem is opgelost. Ik hoop alleen voor je dat stof en vuil zich nu niet nog erger gaat nestelen tussen 't knopje en de casing.

Was het nu teflon spray wat langzamerhand opdroogde of siliconenspray? iig moet je eentje ervan 'verversen' na verloop van tijd volgens mij ervaringen.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• job
het is siliconenspray van kroon.
Ik hoop ook dat het nu goed blijft :)
En anders ververs ik het als het nodig is.

Als de monitor nou 3 jaar oud was had ik hem best opengeschroefd.. Maar nu wil ik m'n garantie niet verpesten :)

Ohja, iedereen bedankt voor de tips

[ Voor 10% gewijzigd door job op 05-10-2004 01:34 ]

• sagara
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 10:26
Plak met een beetje lijm een dopje of iets anders op de knop, dan kan je het tenminste gemakkelijk eruit trekken.

Ik weet het, het is niet de ideale oplossing, maar ik denk dat het wel gaat werken.

• job
Haha, wat een lompe oplossing :D
maar het probleem is al opgelost. toch bedankt voor het meedenken :)

Verwijderd

sagara schreef op 05 oktober 2004 @ 01:39:
Plak met een beetje lijm een dopje of iets anders op de knop, dan kan je het tenminste gemakkelijk eruit trekken.

Ik weet het, het is niet de ideale oplossing, maar ik denk dat het wel gaat werken.
eh... en de garantie dan? ( ja meneer iiyama, dat was al zo hoor...) maarem laat maar zitten, hij heeft het al met siliconenspray opgelost hoor.....
Pagina: 1