Sinds een paar maanden heb ik een accountje bij http://www.flexishosting.nl. Redelijk snel, goedkoop en tot dusver geen klachten.
Nu wil ik mijn nieuwe site (met CMS'je - zelf geschreven) online brengen, met o.a. de volgende .htaccess:
Deze is gedeeltelik gekopieerd van Drupal.org, maar werk op mijn localhost servertje perfect. Als ik hem upload, krijg ik echter de voudmelding:
Ik denk te weten dat het probleem hem bij de
zit, maar na veel proberen heb ik er nog geen werkend alternatief voor kunnen vinden. De helpdesk van Flexis weet mij vooralsnog ook niet verder te helpen
Wie zou mij kunnen helpen? Via het admin scherm (WEBppliance Pro) zie ik onder andere dat de rootdir voor mijn account op "/var/www/html" zit. Maar dit invullen op de plaats van / in de htaccess help niet echt...
Nu wil ik mijn nieuwe site (met CMS'je - zelf geschreven) online brengen, met o.a. de volgende .htaccess:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| #
# Apache/PHP/site settings:
#
# Protect files and directories from prying eyes:
<Files ~ "(\.(conf|inc|module|sql)|Entries|Repositories|Root|scripts|updates)$">
order deny,allow
deny from all
</Files>
# Set some options
Options -Indexes
Options FollowSymLinks
# Set the default handler to index.php:
DirectoryIndex index.php
# Rewrite rules
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteBase /
# Rewrite URLs of the form 'index.php?q=x':
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php?q=$1 [L,QSA]
</IfModule> |
Deze is gedeeltelik gekopieerd van Drupal.org, maar werk op mijn localhost servertje perfect. Als ik hem upload, krijg ik echter de voudmelding:
code:
1
2
| Forbidden You don't have permission to access / on this server. |
Ik denk te weten dat het probleem hem bij de
code:
1
| RewriteBase / |
zit, maar na veel proberen heb ik er nog geen werkend alternatief voor kunnen vinden. De helpdesk van Flexis weet mij vooralsnog ook niet verder te helpen
Wie zou mij kunnen helpen? Via het admin scherm (WEBppliance Pro) zie ik onder andere dat de rootdir voor mijn account op "/var/www/html" zit. Maar dit invullen op de plaats van / in de htaccess help niet echt...
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."