Toon posts:

[XP/2K] Batch: programma's automatisch openen en sluiten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

Achtergrond: Ik heb twee bestanden gemaakt in Flash en die omgezet naar een flashprojector-formaat. Deze bestanden komen te draaien op een computer in een showroom van een winkel. Hierbij wil ik het volgende voor elkaar krijgen:

1. werktijd.exe moet geopend worden om 09:30 en sluiten om 18:00
2. buiten_werktijd.exe moet geopend worden om 18:00 en sluiten om 09:30

Uitzonderingen:

- Op zondag moet werktijd.exe nooit spelen mits het koopzondag is, (elke eerste zondag van de maand)
- Op feestdagen (nader in te vullen) moet werktijd.exe niet geopend zijn maar buiten_werktijd.exe weer wel

ik kan wel software/scripts vinden waarmee ik de bestanden kan OPENEN op een bepaald tijdstip en dag maar hiermee kan ik niet aangeven welke dag en op welk tijdstip de .exe-bestanden weer moeten SLUITEN.

Of kan ik flashplayer (waarmee ik het .exe bestand open) zo instellen via regedit dat er maar één instantie van dit programma tegelijk geopend kan zijn? (zodat hij het eerder geopende bestand automatisch sluit wanneer je een andere ernaast opent)

De volgende zaken heb ik reeds geprobeert:

1. Windows taakplanner.
Hiermee kun je wel aangeven op welke dag een taak eindigt, maar niet op welk tijdstip het eindigt.

2. http://www.kirbyfooty.com/downloadalarm.php , daarmee kun je geen exe-bestanden die geopend zijn automatisch laten sluiten (al helemaal niet op een bepaald tijdstip).

Iemand een oplossing in de vorm van een programma,script of batch waarmee ik dit handig kan regelen? 8)7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even welke Windows je het over hebt - je kan die flashplayers namelijk gewoon 'killen' - als het om XP gaat kan je daarvoor 'taskkill.exe' gebruiken :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 stopt het topic in elevators rugzakje en geeft elevator een enkele reis (met korting) richting Windows Operating Systems :P

>> Windows Operating Systems

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 04-10-2004 22:43 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:27
Windows kan dat standaard:

In het configuratie scherm kun je gewoon scheduled task voor gebruiken.

In de advanced options staat ergens om het proccess te stoppen nadat het zolang heeft gedraaid. Je kunt ook dagen los opgeven en vreemde waarden.

Gaat het eigenlijk om zo'n fullscreen reclame "filmpje"?

Trouwens een batch bestand wil zowiezo niet i.v.m. het feit dat dos(de meeste versies incl dos boxen) maar één tread aan kan, zodat je nooit kunt killen.

[ Voor 31% gewijzigd door FireWood op 04-10-2004 21:37 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 04 oktober 2004 @ 21:19:
Vertel even welke Windows je het over hebt - je kan die flashplayers namelijk gewoon 'killen' - als het om XP gaat kan je daarvoor 'taskkill.exe' gebruiken :)
In de winkel draait XP (home of pro) ikzelf draai W2K

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 09:13

tweakraiser

I have such sites to show you

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 21:13:

ik kan wel software/scripts vinden waarmee ik de bestanden kan OPENEN op een bepaald tijdstip en dag maar hiermee kan ik niet aangeven welke dag en op welk tijdstip de .exe-bestanden weer moeten SLUITEN.
Probeer zelf zo'n een soort script te maken, het GING er hier in dit forum tenslotte over programmeren.
Je kunt heel gemakkelijk een dergelijk script of zelfs applicatie realiseren door bijvoorbeeld met Visual Basic een timer te gebruiken die op de gewenste tijdstippen, in de achtergrond een flashbestand aanroept.

[ Voor 2% gewijzigd door tweakraiser op 04-10-2004 21:50 . Reden: verleden tijd ]

Strava | Webdesign

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik denk dat je de mogelijkheid vergeet om flash uit zichzelf te laten sluiten, kijk eens naar fscommand :)

[ Voor 1% gewijzigd door Wolfboy op 04-10-2004 21:50 . Reden: typo ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:49
Waarom dit niet gewoon in je flash in programmeren? Dus het geheel van tijden e.d. bedoel ik daarmee hè.

[ Voor 35% gewijzigd door djluc op 04-10-2004 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
h.edink schreef op 04 oktober 2004 @ 21:34:
Windows kan dat standaard:

In het configuratie scherm kun je gewoon scheduled task voor gebruiken.

In de advanced options staat ergens om het proccess te stoppen nadat het zolang heeft gedraaid. Je kunt ook dagen los opgeven en vreemde waarden.

Gaat het eigenlijk om zo'n fullscreen reclame "filmpje"?

Trouwens een batch bestand wil zowiezo niet i.v.m. het feit dat dos(de meeste versies incl dos boxen) maar één tread aan kan, zodat je nooit kunt killen.
W2K > Ik zit nu in het scherm "geavanceerde planningsopties" te kijken, ik kan hierbij wel kiezen voor een einddatum voor de taak, maar geen eind tijdstip. Of moet dat bij "taak herhalen" worden ingesteld? (lijkt mij onlogisch)

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 04 oktober 2004 @ 21:53:
Waarom dit niet gewoon in je flash in programmeren? Dus het geheel van tijden e.d. bedoel ik daarmee hè.
Ik wilde de programmeurs hier niet mee vermoeien voordat ik niet eerst zelf geprobeert te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 04 oktober 2004 @ 21:50:
Ik denk dat je de mogelijkheid vergeet om flash uit zichzelf te laten sluiten, kijk eens naar fscommand :)
Terecht dat je mij op deze optie wijst, voordat ik tijd steek in scripting wil ik eerst ff proberen op een manier die wellicht minder tijd kost. :)
Pagina: 1