[e-mail] Mail verwijderd door Lycos

Pagina: 1
Acties:

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:02

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Vorige week was een klasgenoot van mij nog heel erg pissed-off, omdat al zijn mail adressen en nog belangrijker al zijn email (met passwords etc) verwijderd is :'( . Heel lullig voor hem, maar vandaag is het dus ook bij mij gebeurd :( .
Dit vind ik zelf niet zo'n groot probleem omdat de meeste mail adressen wel bij een van mijn andere mail adressen stonden. Maar over het verwijderen van mijn e-mail was ik minder blij aangezien ik een paar mailtje had met daarin usernames en de daarbij behorende passwords (van diverse internetwinkels)

Hoe ik er achter kwam dat al mijn mail was verwijderd? Heel simpel, ik had een nieuw mailtje binnen (en in mijn inbox) waarin stond :
Beste Hessel Smit,

Welkom terug! Je hebt je Lycos Mail account gereactiveerd. Graag vertellen we je nog even waar je bij Lycos Mail van kunt profiteren

...[allerlei vage info]...

Wegens de lange inactiviteit kan het zijn dat je berichten kwijt bent. Om dit te voorkomen kun je kiezen voor een permanente Lycos Mail account met ....
WTF :r .... Ik had nog (maximaal) 2 dagen terug mijn mail gecontroleerd :? .

Hierbij wil ik dus even andere gebruikers van de Lycos mail erop wijzen dat binnenkort hun mailbox leeg kan worden gehaald.

Ik ga overigens niet bij Lycos zeuren dat ik mijn mail terug wil, omdat ik het niet zo belangrijk vond. Mijn klasgenoot wel want die heeft al die mail nodig (is namelijk moderator op een ander forum >:) ). Ik heb overigens ook nog wel even bij de search, google gekeken en ook nog even bij de help van lycos, maar geen resultaat.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Als ik dit lees kan ik nooit een glimlach onderdrukken: verwacht je nou werkelijk van een gratis dienst dat de uiterste best gedaan wordt om alle 'klanten' 100% tevreden te houden?

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Dat is een van de redenen dat ik ook niet ga zeuern bij Lycos, maar die klasgenoot van mij trekt er toch wel zwaar aan hoor. Een braaf jongetje dat nu wel heel erg link is geworden :o .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rukapul schreef op 04 oktober 2004 @ 20:47:
Als ik dit lees kan ik nooit een glimlach onderdrukken: verwacht je nou werkelijk van een gratis dienst dat de uiterste best gedaan wordt om alle 'klanten' 100% tevreden te houden?
Ik kan me voorstellen, dat als je je mail met enige regelmaat (2 dagen, elke dag, you name it) wel kán en mág verwachten, dat er geen (belangrijke) mail verloren gaat...

Het gaat er dan IMO niet om, of het een gratis dienst is of niet...
Als je je mail account na 2 dagen al opnieuw moet activeren, omdat ie een "tijd(je)" niet actief is geweest, vind ik wel heel erg overdreven... Als je bijvoorbeeld kijkt naar Hotmail, die heeft ook zo'n policy, maar dat is pas ná 30 dagen... :)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 04-10-2004 20:59 ]

Verwijderd

licht Radar in :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoezo dat? 8)7 Hebben ze daar pas een artikel er over gehad dan? :?

Verwijderd

GJ-tje schreef op 04 oktober 2004 @ 21:01:
[...]
Hoezo dat? 8)7 Hebben ze daar pas een artikel er over gehad dan? :?
nog niet ;)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX
Rukapul schreef op 04 oktober 2004 @ 20:47:
Tja, straks beslist die knul een betaalde variant van zo'n gratis dienst (Yahoo, Hotmail, Lycos, etc) te kiezen vanwege de meerwaarde daarvan, denk je dat ie dan voor Lycos zal kiezen? En als een kennis 'm vraagt of ie een goede maildienst weet, denk je dat ie dan Lycos aanraadt? Zie de topicstart.
Ik denk dat Lycos beter maar kan zorgen dat die gratis diensten gewoon hun werk doen (limitaties heb je dan in de vorm van ads op de webmail, weinig ruimte, etc). Dit is geen manier om (betalende) klanten te winnen.

Saved by the buoyancy of citrus

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:54

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Dit had ik in mijn lycos mail boxje staan:
Beste gebruiker van Lycos Mail,

Het Lycos Mail team heeft een mogelijk probleem in je mailbox geconstateerd.
Een hardware probleem heeft er afgelopen vrijdag voor gezorgd dat er in sommige gevallen informatie uit de mailbox verloren is gegaan. Omdat de gratis variant van Lycos Mail niet beschikt over een backup systeem kan deze verloren informatie vermoedelijk niet worden terug geplaatst.

Indien je hinder hebt ondervonden van dit probleem bieden wij onze oprechte excuses aan. Wij doen ons uiterste best de verloren informatie terug te halen, indien dit niet mogelijk blijkt te zijn zullen wij je binnen enkele dagen een gepaste compensatie aanbieden.
Met vriendelijke groet,

Het Lycos Mail team

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Cyphax schreef op 04 oktober 2004 @ 21:08:
[...]

Tja, straks beslist die knul een betaalde variant van zo'n gratis dienst (Yahoo, Hotmail, Lycos, etc) te kiezen vanwege de meerwaarde daarvan, denk je dat ie dan voor Lycos zal kiezen? En als een kennis 'm vraagt of ie een goede maildienst weet, denk je dat ie dan Lycos aanraadt? Zie de topicstart.
Ik denk dat Lycos beter maar kan zorgen dat die gratis diensten gewoon hun werk doen (limitaties heb je dan in de vorm van ads op de webmail, weinig ruimte, etc). Dit is geen manier om (betalende) klanten te winnen.
Lycos zal ook zeker niet expres data weggooien van hun klanten. Maar als je nagaat dat hele grote bedrijven al moeite hebben om hun betalende klanten tevreden te houden dan kun je wel nagaan dat je als gebruiker van een niet betalende dienst wel onderaan hun prioriteiten lijst staat als er een keer wat misgaat.

Het hele idee dat m'n belangrijke data en email in handen zou zijn van een derde partij, die er relatief weinig belang bij heeft om mijn data goed te beschermen, doet me al gruwelen. Minimaal moet er toch een backup mogelijkheid zijn van web naar de lokale pc als het voor iemand echt belangrijk is.

• SuBBaSS
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Peedjeeh schreef op 04 oktober 2004 @ 21:10:

...indien dit niet mogelijk blijkt te zijn zullen wij je binnen enkele dagen een gepaste compensatie aanbieden.
Compensatie? Krijg je nu een paar 100 spammailtjes of een aantal maanden gratis gebruik (bij een gratis dienst) om het verlies te compenseren zeker 8)7 :+

Serieus: om dit soort zaken te vermijden kopieer ik trouw alle belangrijke mailtjes in de "belangrijke-mailtjes-map".
Je kunt er toch niets aan doen als er eventueel iets mis mocht gaan bij de provider.
Ik ben trouwens benieuwd of dat met een betaalde (bijv.) Hotmailaccount ook zo is....

[ Voor 27% gewijzigd door SuBBaSS op 04-10-2004 21:21 . Reden: Ff serieus ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX
Rukapul schreef op 04 oktober 2004 @ 21:13:
[...]

Lycos zal ook zeker niet expres data weggooien van hun klanten. Maar als je nagaat dat hele grote bedrijven al moeite hebben om hun betalende klanten tevreden te houden dan kun je wel nagaan dat je als gebruiker van een niet betalende dienst wel onderaan hun prioriteiten lijst staat als er een keer wat misgaat.
Dat lijkt mij ook wel, ik bedoelde niet situaties waarin echt wat mis ging zoals bij Peedjeeh :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Peedjeeh schreef op 04 oktober 2004 @ 21:10:

[...]
Dit is misschien wel een beetje goede info voor mijn klasgenoot, maar die mail krijgt die dus niet terug |:( .

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23

BIM

Nothing interesting

Achja, zelfs betalende klanten kunnen ze niet tevreden krijgen/houden.

Ik probeer nu al 4 maanden mijn lycos max accountje werkend te krijgen.
(domein is actief, kheb betaald)
Maar ik kan nog steeds geen mail ontvangen. (simpele postfix error)
Ik heb nu zo vaak testmailtjes gestuurd naar het account dat mijn IP
op m'n werk nu geblokt wordt 8)7

Na tig mailtjes heb ik gebeld en dat was ook alweer anderhalve week geleden.
Dussss....
Gewoon iets betrouwbaarders zoeken als ik jou was.

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Dat hoeft niet hoor, ik heb ook nog ander mailadressen :) (zie topic start).

@ Ruzor: Die ad heb ik idd ook gezien, schoot bijna spontaan in de lach :+ .

[ Voor 42% gewijzigd door Just_I op 05-10-2004 10:11 ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Vandaag in de Spits (advertentie):
www.lycosmail.nl

gratis

Mooi, Veilig, Snel
:D |:( :(

[ Voor 14% gewijzigd door Ruzor op 05-10-2004 10:10 ]

[This is what you get when you mess with us]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Webwereld.nl: Lycos wist per ongeluk duizenden mailboxen :X
Mocht dit terugzetten inderdaad niet meer lukken, dan biedt Lycos de gebruikers een 'passende compensatie'. Deze bestaat uit het gratis versturen van honderd sms-berichten via de website of een jaar lang een gratis premium-account.

[ Voor 54% gewijzigd door kamerplant op 06-10-2004 09:25 ]

🌞🍃

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Lycos wist per ongeluk duizenden mailboxen
Woensdag, 6 oktober 2004 - De mailtjes van enkele duizenden Lycos-accounts zijn per ongeluk gewist. De berichten zijn zo goed als zeker niet meer terug te halen.

Door Edwin Feldmann 17 reacties

Door een menselijke fout bij de opschoningswerkzaamheden, is vrijdag de inhoud van een groot aantal Lycos-mailboxen per abuis gewist. Die opschoningswerkzaamheden zijn normaal, legt John van Vroenhoven van Lycos Nederland uit.

"Gebruikers die lang hun account niet gebruiken en die niet reageren op onze mailtjes, worden afgesloten. Vrijdag is daarbij een fout gemaakt waardoor de inhoud van een aantal mailboxen is verwijderd." Voor de websites van die accounts heeft de fout geen gevolgen.

Lycos Nederland telt 'vele honderdduizenden' gratis gebruikers. Die hebben toegang tot de maildienst, de Tripod-homepagedienst en de andere diensten. Vermoedelijk is van 'enkele duizenden' gratis accounts de mailbox verwijderd.

Lycos probeert nog de verwijderde gegevens terug te halen. De kans dat dat lukt acht Van Vroenhoven niet zo groot omdat alleen de gegevens van premium-gebruikers worden gebackupt.

Mocht dit terugzetten inderdaad niet meer lukken, dan biedt Lycos de gebruikers een 'passende compensatie'. Deze bestaat uit het gratis versturen van honderd sms-berichten via de website of een jaar lang een gratis premium-account.

De betreffende Lycos-accounts waarbij de mailbox is gewist worden nog door het bedrijf van de compensatieregeling op de hoogte gesteld. "De persoon die de fout maakte, is inmiddels ontslagen", aldus Van Vroenhoven.

: )

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Pagina: 1