Ik heb een Gigabyte 7NNXP moederbord, met IDE Raid. Ik heb twee schijven ingesteld als RAID 5 en hier draait Windows XP Pro (SP2) op. Nu heb ik er een extra HD bijgehangen (ook met Windows XP; moet er later nog af), gewoon aan IDE3. Het probleem is dat de PC nu van de nieuwe HD wil booten, ipv de Raid schijven.
Ik heb de nieuwe HD op Master en op Slave gezet, dat maakt geen verschil. In de Bios bij boot sequence alles op disable gezet, in de hoop dat ie naar de Raid schijven gaat, maar ook dat werkt niet.
Hij blijft de Raid schijven wel gewoon zien (zo'n overzicht menuutje bij 't opstarten). Iemand 'n idee hoe ik in kan stellen dat ie standaard vanaf Raid boot en die nieuwe HD negeert?
Ik heb de nieuwe HD op Master en op Slave gezet, dat maakt geen verschil. In de Bios bij boot sequence alles op disable gezet, in de hoop dat ie naar de Raid schijven gaat, maar ook dat werkt niet.
Hij blijft de Raid schijven wel gewoon zien (zo'n overzicht menuutje bij 't opstarten). Iemand 'n idee hoe ik in kan stellen dat ie standaard vanaf Raid boot en die nieuwe HD negeert?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 20:45 . Reden: Typos :) ]