Toon posts:

Booten met RAID 5 + IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte 7NNXP moederbord, met IDE Raid. Ik heb twee schijven ingesteld als RAID 5 en hier draait Windows XP Pro (SP2) op. Nu heb ik er een extra HD bijgehangen (ook met Windows XP; moet er later nog af), gewoon aan IDE3. Het probleem is dat de PC nu van de nieuwe HD wil booten, ipv de Raid schijven.
Ik heb de nieuwe HD op Master en op Slave gezet, dat maakt geen verschil. In de Bios bij boot sequence alles op disable gezet, in de hoop dat ie naar de Raid schijven gaat, maar ook dat werkt niet.
Hij blijft de Raid schijven wel gewoon zien (zo'n overzicht menuutje bij 't opstarten). Iemand 'n idee hoe ik in kan stellen dat ie standaard vanaf Raid boot en die nieuwe HD negeert?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 20:45 . Reden: Typos :) ]

Verwijderd

Topicstarter
In een ander topic las ik dat de IDE controller uitzetten in de bios kan helpen. Helpt idd, als ik de On-Chip Primary PCI IDE uitzet vindt ie de nieuwe HD niet meer, en boot ie met Raid. Probleem is dat ie 'm in Windows ook niet ziet, dus daar schiet ik ook weinig mee op :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" en dan bij het stukje "Bootvolgorde" :) Even controleren of er wel van de juiste geactiveerde primaire partitie wordt geboot en eventueel de andere primaire partities de-activeren.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Ik zou in je bootsequence als je raiddevice boven je ide device zetten, dat moet uitmaken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 20:44:
Ik heb een Gigabyte 7NNXP moederbord, met IDE Raid. Ik heb twee schijven ingesteld als RAID 5
* heuveltje niet snap, hoe kun je met 2 schijven raid5 doen :?

verder kijk eens in je bios of je bij boot-sequence kan kiezen tussen ide en scsi
zo ja probeer eens van scsi(ide raid ding) te booten

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
^
Ups.. Raid 0 moet dat zijn.

Hm *slaat zichzelf* :) SCSI als eerste in de bootsequence en het werkt. Alleen link ik SCSI niet zo snel aan Raid, maargoed.. bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 21:16 ]

Verwijderd

---DELETED----

Edit.. aha

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 21:18 ]

Pagina: 1