Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PS2] Max output gameports?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
In verband met voorbereiding op zelfbouw DDR mat die optische sensoren zal bevatten maak ik wel beetje zorgen over stroomverbruik.

Dus ik vraag hier alvast of jullie misschien weten over de gameports van PlayStation 2. Ik weet dat 5 V spanning (varierend tussen 5 V-3,45 V) erin zit om controller IC te voeden. Maar door optische sensoren zal stroomverbruik iets hoger komen dan normaal.
Om PS2 niet te beschadigen moet ik weten hoeveel stroom eraf getrokken mag worden uit 1 gameport.

Dat is eigenlijk alles.

P.s.: hoeveel optische sensoren? 24 stuks zelfs, in elke voetpad 4 sensoren aanwezig. Met 20 mA leds is dat al gauw 480 mA. Dat is aardig om uit 1 gameport te trekken. Gelukkig is er ook 2 mA lowcurrent leds die totaal 48 mA zal worden.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Corn

Raar jongetje

Ik zou toch niet meer dan 500mA gaan gebruiken op 5v, daar ligt de limiet ongeveer. De PS2 poort kan gelukkig heel wat leveren, omdat hij ook dual-shock controllers moet kunnen voeden.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon externe voeding gebruiken, is dat geen optie?

Verwijderd

De PSX had voor de controllerpoorten een SMD zekering (componentnr. PS605), afhankelijk van model van 500mA (?), 600mA (PU-8 bord) of 750mA (PU-18 bord).

Voor de PS2 is dat ook afhankelijk van je model, met vergelijkbare meldingen van 500mA tot 750mA.

Je kunt het zelf eenvoudig checken in jouw PS2 door naar het opschrift te kijken van je zekering (componentnr. PS7 of F7) met bijv. opschrift 57 of 15 (750mA, 600mA).

Let erop dat de zekering voor ALLE controllerdevices geldt, dus voor beiden controllerpoorten, memorycards én infraroodontvanger!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
        -------------------------------
 PIN 1->| o  o  o | o  o  o | o  o  o |
        \_____________________________/

PIN # USAGE 

1. DATA - Data
2. CMD - Command
3. N/C (9 Volts unused) - Not connected
4. GND - Ground
5. VCC (5V) - Vcc
6. ATT - ATT select
7. CLOCK - Clock
8. N/C - Not connected
9. ACK - Acknowledge
VCC kan tussen 3V en 5V varieren voor originele Playstation controllers, sommige niet officiele controllers en memorycards geven problemen bij lage spanningen.

Ik heb zelf tegen eenzelfde probleem aangehikt, maar heb het opgelost door er een multitap tussen te zetten die de controllers van voeding voorziet ipv via de PSX/PS2.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 04:22 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ah, dat is duidelijke informatie. Perfect! _/-\o_

Ik zal dus goed mijn best doen om verbruik laag te houden. Anders slaat de zekering nog door.
Met 2 mA lowcurrent led's zal het wel lukken. Ze zijn niet zo fel, maar meer dan genoeg voor optische sensoren. :Y)