Geen FTP mogelijk in IE 6 ?

Pagina: 1
Acties:

• perryodk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08 22:26
Ik krijg de hele tijd (als ik op een ftp server wil) een foutmelding met:

Kan geen verbinding met de server maken.

Ik heb wel toegangsrechten tot de mappen en ik heb ook een login maar ik kom er niet in, ook niet als ik van een andere ftp wil downloaden, het lijkt wel als of heel de ftp functie is uitgezet bij mij.

Ik heb win XP met SP1, (ik heb gisteravond SP2 geuninstalled omdat ik die niet fijn vond, zou het hier aan kunnen liggen?)

Heeft iemand hier een oplossing voor ?????

Mvg Perry

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Download eens het programma LeechFTP, probeer hiermee verbinding te maken met de FTP server. Als de verbinding niet lukt krijg je een juiste error message te zien waar je wat meer uit wijs kan worden dan een IE-error. Probeer ook eens de passive mode aan of uit te zetten in LeechFTP, deze optie vind je ergens in je settings menu van LeechFTP.

offtopic:
Vind jij F_J_K ook zo lekker?

[ Voor 8% gewijzigd door kamerplant op 04-10-2004 20:18 ]

🌞🍃

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:55
Klopt het geheel met je server wel?

En F_J_K is een bink! :P

Verder, je kan ook Filezilla (imho beter dan bloated ftp van dat schaap hierboven) gebruiken (http://filezilla.sourceforge.net)

[ Voor 51% gewijzigd door simon op 04-10-2004 20:19 ]

|>

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie hierboven: wat doet een "echte" FTP client? Ook ik denk aan problemen met passive/active FTP.

Daarnaast: hoe ziet je netwerk er uit? Router, firewall, etc?

offtopic:
DataBeest: Hey slijmert. Gewoon veel geld geven werkt beter hoor :+
(Sorry perryodk, negeer dit maar :P )
Edit: Oeh, twee zelfs. Ik voel me opeens heel wat :9

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 04-10-2004 20:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• perryodk
Deze foutmelding krijg ik dan:

! Socket Error: no connection

Mvg Perry

• perryodk
Ik heb enig idee hoe het netwerk eruit ziet (het is namelijk niet van mijzelf)

Het is een glasvezel netwerk tot aan het huis van die persoon, daarna weet ik het niet meer.

Perry

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:55
perryodk schreef op 04 oktober 2004 @ 20:21:
Ik heb enig idee hoe het netwerk eruit ziet (het is namelijk niet van mijzelf)

Het is een glasvezel netwerk tot aan het huis van die persoon, daarna weet ik het niet meer.

Perry
Is de server op een of andere manier te bereiken (pingen?), heb je al een andere server proberen te connecten?

offtopic:
Die edit functie is echt vet cool in React

|>

• kamerplant
  • Niet online
No Connection? Dat krijg je zo ver ik weet (enkel) als je simpelweg niet met internet bent verbonden. In het geval dat enkel de server onberijkbaar zou zijn krijg je namelijk een timeout.
Weet je echt heel zeker dat je (zonder proxy) bent verbonden met internet? Probeer de server eens te pingen (Start > Run > Cmd > Ping ftp.domain.com) om dit te controleren.

🌞🍃

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nee maar ook aan jouw kant: heb jij een router of een firewall?

En doe het dus, zoals gezegd, even met een serieuze FTP client (iets dat IE in mijn nederige opinie niet is). Probeer het met passive mode aan en uit.

offtopic:
Gebruik ajb de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) als je binnen 24 uur iets wilt toevoegen. Anders wordt het zo vol op het forum. Zo is in elke post groeten ook niet nodig, doe je in een gewoon gesprek ook niet na elke zin ;)
Dus liever hooguit in de topicstart en een bedankje/signaal oid. als je klaar bent of zo :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• perryodk
Als ik um ping krijg ik gwoon antwoord! Ik heb een firewall maar die staat dan op Allow all dus daar kan het niet aanliggen

perry

• kamerplant
  • Niet online
F_J_K schreef op 04 oktober 2004 @ 20:24:
Nee maar ook aan jouw kant: heb jij een router of een firewall?

En doe het dus, zoals gezegd, even met een serieuze FTP client (iets dat IE in mijn nederige opinie niet is). Probeer het met passive mode aan en uit.
Deze error komt van LeechFTP, niet van IE. LeechFTP is een serieuse FTP client. :P

perryodk schreef op 04 oktober 2004 @ 20:27:
Als ik um ping krijg ik gwoon antwoord! Ik heb een firewall maar die staat dan op Allow all dus daar kan het niet aanliggen

perry
Dat is vreemd, normaal gesproken krijg je bij LeechFTP de volgende error als het FTP-server IP online is, maar geen FTP service draaid:
~ Connected to 213.46.36.1, waiting for response...
~ Could not login to 213.46.36.1
De error "! Socket Error: no connection" komt enkel als LFTP simpelweg niet online kan komen, zoals ik zojuist zei. Aangezien je de server wel pingen kan is het probleem niet een onjuist geconfigureerde verbinding. Er blijft niet veel over dan toch richting de firewall of zoiest te zoeken. Zet al die Firewall bende tijdelijk eens uit, in plaats van het programma rechten te geven. Verder heb ik geen suggesties zo op dit moment.

[ Voor 54% gewijzigd door kamerplant op 04-10-2004 20:40 ]

🌞🍃

Pagina: 1