problemen met sitecom 214 adsl home station

Pagina: 1
Acties:

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 11:37

virus.elektro

profesionele monitor sloper

Topicstarter
bij mij thuis staan 2 pc's 1 is van mij, de andere van mijn ouders. mijn ouders hebben wel internet via adsl en ik niet. om dit probleem op een goede manier op te lossen en meteen het adsl goed aan te sluiten.

ik heb het daarom nu zo aangesloten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
telefoonaansluiting
             |
     adsl splitter
      |              |
telefoon's  adsl home station
                          |
                          |<-2 stekkers op 1 utp kabel
                          |
                       boven verdieping
                          |          |
                      mijn pc    pc van ouders

wat is nu het geval: het lampje van voor adsl op de modem gaat niet branden. ik kan wel bellen en gebeld worden.
verder geeft mijn pc en de adsl modem aan dat de kabel goed is en de pc van mijn ouders niet.

wat heb ik al geprobeerd: telefoon kabel goed aan gesloten. kabeltjes tussen modem en splitter verwisseld. aan de netwerk kabel heb ik nog niks geprobeerd

[ Voor 59% gewijzigd door virus.elektro op 04-10-2004 19:53 ]

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:07

MBV

daar staat nog niet echt veel. Misschien handig om de volgende keer eerst op "bekijk bericht" te drukken?
Daarnaast denk ik al uit die 2 zinnetjes te herkennen dat je dat in een FAQ of in een ander topic kan vinden, maar dat terzijde :)

Verwijderd

ik wil/kan je misschien wel verder helpen, maar een beetje meer info is toch een luxe ;)

• virus.elektro

virus.elektro

Topicstarter
zo nu is de topicstart wel af
ik klikte verkeert

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

virus.elektro schreef op 04 oktober 2004 @ 19:54:
zo nu is de topicstart wel af
ik klikte verkeert
ik denk dat het iets te maken heeft met die UTP-kabel met 2 stekkers

• virus.elektro

virus.elektro

Topicstarter
ik denk het ook. maar het kan niet echt op een andere manier. mijn ouders vonden deze manier al niet echt een van de fijnste omdat er bij die modem een niet al te kleine stekertrafo zat. en ik denk dat ze er 2 al helemaal niet leuk geen vinden

Verwijderd

virus.elektro schreef op 04 oktober 2004 @ 20:05:
ik denk het ook. maar het kan niet echt op een andere manier. mijn ouders vonden deze manier al niet echt een van de fijnste omdat er bij die modem een niet al te kleine stekertrafo zat. en ik denk dat ze er 2 al helemaal niet leuk geen vinden
oah, je wilt dus 2 internetverbindingen, maar je ouders willen geen twee modems? waarom zou je dat doen? je kunt toch een router gebruiken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 20:09 ]

• virus.elektro

virus.elektro

Topicstarter
nee dat is niet echt de bedoeling. alternatief plan was om een adsl ethernet modem te halen en een switchje voor boven.

Verwijderd

virus.elektro schreef op 04 oktober 2004 @ 20:12:
nee dat is niet echt de bedoeling. alternatief plan was om een adsl ethernet modem te halen en een switchje voor boven.
het enige alternatieve voor deze situatie die ik kan bedenken is een router/switch of multi-pc modem te gebruiken

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:07

MBV

Die 2 aansluitingen op 1 kabel werkt vaak wel, en mag het adsl-lampje niet belemmeren te gaan branden ;) Je kan het testen: kan je in het instellingenmenu van de router komen? Dan is dat niet je probleem.

Ik denk dat je je splitter verkeerdom hebt aangesloten: inkomende lijn op telefoon, telefoon op aansluiting voor inkomende lijn, en modem/router op adsl-aansluiting. Dan doet je telefoon het wel, maar adsl niet. Heb ik ook een keer gehad :X

• virus.elektro

virus.elektro

Topicstarter
nee ik kan nergens bij komen.
gaat nog wel proberen de software op de andere pc te instaleren

verder heb ik de splitter ook een keer echt goed geprobeerd maar het lampje gaat niet aan. verder geloof ik wel dat de splitter goed is want mij usb modem doet het er gewoon mee. zou het zou kunnen zijn dat ik ergen 2 draadjes heb verwisseld in de telefoonkabel. ik kan gewoon bellen en gebeld worden

het kan ook zo zijn dat het lampje gewoon stuk is(zou wel gek zijn). want hij gaat ook niet aan als ik hem aanzet. rest van de lamjes licht 1 keer op dan

Pagina: 1