bij mij thuis staan 2 pc's 1 is van mij, de andere van mijn ouders. mijn ouders hebben wel internet via adsl en ik niet. om dit probleem op een goede manier op te lossen en meteen het adsl goed aan te sluiten.
ik heb het daarom nu zo aangesloten
wat is nu het geval: het lampje van voor adsl op de modem gaat niet branden. ik kan wel bellen en gebeld worden.
verder geeft mijn pc en de adsl modem aan dat de kabel goed is en de pc van mijn ouders niet.
wat heb ik al geprobeerd: telefoon kabel goed aan gesloten. kabeltjes tussen modem en splitter verwisseld. aan de netwerk kabel heb ik nog niks geprobeerd
ik heb het daarom nu zo aangesloten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| telefoonaansluiting
|
adsl splitter
| |
telefoon's adsl home station
|
|<-2 stekkers op 1 utp kabel
|
boven verdieping
| |
mijn pc pc van ouders |
wat is nu het geval: het lampje van voor adsl op de modem gaat niet branden. ik kan wel bellen en gebeld worden.
verder geeft mijn pc en de adsl modem aan dat de kabel goed is en de pc van mijn ouders niet.
wat heb ik al geprobeerd: telefoon kabel goed aan gesloten. kabeltjes tussen modem en splitter verwisseld. aan de netwerk kabel heb ik nog niks geprobeerd
[ Voor 59% gewijzigd door virus.elektro op 04-10-2004 19:53 ]
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url