Toon posts:

data upload win2003 SBS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo daar ,

het volgende probleem doet zich voor.Ik heb in een bedrijf met een nt4 SBS server vervangen voor een 2003 SBS .Niets mis mee alles draait als een trein.Op één ding na en dat is met een vijftal XP Prof. machines. Die heb ik voor het gemak maar opnieuw toegevoegd in het domein met een nieuw profiel om alle oude instellingen kwijt te raken. Nu komt het ... wanneer ik data vanaf de server naar het werkstation schrijf gaat dat rasend snel ( op normale snelheid),maar als ik data van het werkstation naar de server schrijf gaat dat tergend langzaam.In beide gevallen copieer ik Van en naar een netwerkmapping. dan wordt het nog spannender :O ,wanneer je copieerd via netwerk omgeving /lokalenetwerk/server/netwerkshare .Kan ik wel op normale snelheid copieren. Ik heb de helehandel al op de kop gehad DNS & WINS server al van top tot teen door geworsteld en opnieuw opgebouwd voor de zekerheid host bestand aangepast en het register door gepluist op foutive verwijzingen

Ik heb het vermoeden dat er nog ergens vermeldingen staan van de oude server heeft iemand een idee of eerder met dit probleem geworsteld.
Anders blijft mij maar één ding over. opnieuw installeren van de werkstations en dat zullen ze me niet in dank afnemen.

p.s. op win98 machines is er geen enkel probleem.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
SMB signing uitzetten, staat standaard aan op DomainControllers, tevens (als je maar 1 disk hebt) staat ook 'write caching' op de harddisks uit... en dat kost performance

win98 kent geen smb signing (althans niet zonder dat je je ActiveDirectory clients geinstalleerd) hebt, dat verklaard waarom die er geen last van hebben

[ Voor 34% gewijzigd door Zwelgje op 04-10-2004 21:03 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik dat en dan verklaard het nog niet waarom ik via mijn netwerk omgeving wel op volle snelheid kan copieeren

P.s. Het is een RAID 5 mylex met 64mb en 3 x 36GB SCSI met volumes 20GB en 48GB

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 21:17 ]

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 21:10:
Waar vind ik dat en dan verklaard het nog niet waarom ik via mijn netwerk omgeving wel op volle snelheid kan copieeren

P.s. Het RAID 5 mylex met 64mb en 3 x 36GB SCSI
das een GPO op de OU van je DC's

zit onder het kopje security, digitally sign secure channels communications

die raid zooi is al 1 disk geconfigged :? dan mag je opzich write caching wel aanzetten, let wel dat je dan wel een batterypack op je raidkaart moet hebben (dit vanwege stroomuitval)

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 04-10-2004 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb even snel ingebeld bij de klant en de wijziging door gevoerd, heb alleen geen herstart van het systeem gedaan .

Ook even getest nog steeds het zelfde van server naar desktop snel ,maar van desktop naar server traag.

nog meer suggesties.

Ik heb microsoft support ook al doorgezocht en algemeen gezocht via een zoek machine maar nog niets.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 21:49:
Heb even snel ingebeld bij de klant en de wijziging door gevoerd, heb alleen geen herstart van het systeem gedaan .

Ook even getest nog steeds het zelfde van server naar desktop snel ,maar van desktop naar server traag.

nog meer suggesties.

Ik heb microsoft support ook al doorgezocht en algemeen gezocht via een zoek machine maar nog niets.
rebooten hoeft niet, gpupdate /force is voldoende

overigens zijn er iets van 6 settings mbt smb signing welke je allemaa uit moet zetten

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
zwelgje schreef op 04 oktober 2004 @ 21:02:
SMB signing uitzetten, staat standaard aan op DomainControllers, tevens (als je maar 1 disk hebt) staat ook 'write caching' op de harddisks uit... en dat kost performance

win98 kent geen smb signing (althans niet zonder dat je je ActiveDirectory clients geinstalleerd) hebt, dat verklaard waarom die er geen last van hebben
zowieso gaat hij met de AD client nog niet signen ;)

reboot hoef idd niet, gewoon een force, misschien je client ff opnieuw aanmelden/rebooten.

Verwijderd

Topicstarter
het leek allemaal zo mooi in theorie maar in de praktijk blijkt het niet te werken.
Ik heb het geprobeert zo als jullie het aan geven ,maar nog steed geen resultaat.

nog verdere heldere ingevingen van de één of ander.

P.s. jullie hebben het over een 6tal ik vind er maar drie.

Ik blijf toch nog een beetje argwaanend naar de desktops kijken mijn vermoeden gaat daar naar uit want er is één machine die spontaan zonder enig wijziging weer snel is ( leuk spul computers)

• richard_kraal
:double

[ Voor 94% gewijzigd door richard_kraal op 06-10-2004 22:32 ]

• richard_kraal
kijk in je DC policy naar Network client en Network Server

totaal zijn het er 7

zet ze op "Disabled", en NIET op de "Not Defined"

Verwijderd

Topicstarter
Hey super bedankt dat was de gouden tip !!!!!

Probleem opgelost ,dat scheeld me een hoop herinstall werk.

groeten

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 20:54:
Hey super bedankt dat was de gouden tip !!!!!

Probleem opgelost ,dat scheeld me een hoop herinstall werk.

groeten
dat zei ik toch... :P

Verwijderd

Topicstarter
geldt voor beiden

• richard_kraal

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:01