LANG LEVE DE 1GHZ...WIE??

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
heb mijn CPU max. op 984Hhz draaien, maar wil eigenlijk wel die GHZ halen..nu heb ik een PIII met standaard volt. maar zou ik het kunnen halen als ik het volt. wat opkrik dus naar 1.75??? [current setting: Multiplier=6, FSB=161]

THNX

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou zeggen: fixeer je nu niet op de magische grens van 1000. Maar zorg dat je systeem sneller gaat.

Het is algemeen bekend dat een systeem met hoge FSB sneller gaat dan een iets hoger geklokt systeem met lagere FSB, dus de kans is groot dat je al een sneller systeem hebt dan de 1 GHz-PIII.

Nogmaals dus: machogedoe.

Verwijderd

Ok, ik ben echt een leek op tweak-gebied...

Hoe kan ik dat hoger zetten?
Ik heb een AMD-Athlon TB 800 MHz...
met een AOpen mobo k33.

ik wil ook graag leren tweaken...
;)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:54
Sja het is natuurlijk wel heeeel relaxt als je een 1GHz procje hebt.

Maar er zijn een paar dingen die je moet weten voordat je kunt weten of je de 1GHz kan halen of niet. Ten eerste: Kan je geheugen die FSB aan? Ten tweede: Kan je proc die FSB aan? Als je op beide vragen ja kunt beantwoorden kun je je voltage omhoog gooien en op naar de 1GHz gaan.

Let wel op je processor temperatuur, als die te hoog is, loopt je systeem niet stabiel, dus zorg asjeblieft voor goede koeling.

Verwijderd

Digi, kijk eerst eens naar de temperatuur van je procje en of hij toelaat overgeclockt te worden (meestal wel maar aangzein je een leek bent zal ik het er voor de zekerheid bij zeggen).

Vervolgens kun je in de bios de FSB en core verhogen, helaas valt bij een p3 de core uit omdat deze (goed) gelockt is en naar mijn weten niet te unlocken valt. Dus moet je met de fsb gaan werken. Dit kan overigens ook met een programmatje in Windows, bijv busracing of iets dergelijks (op de naam van het bekendste progje kan ik nu niet komen)
Krik je FSB (front side bus) met kleine stapjes hoger en ga naar elke stap even een halfuurtje gamen etc om te kijken of ie wel stabiel is en hou de temperatuur in de gaten.

Als je niet meer verder kunt (vastlopers in Windows of geen reboot, probeer het voltage dan te verhogen. En anders kijk naar je memory settings.

Als het voltage verhoogd is word de temp ook hoger!

En volgens mij hoe beter het geheugen (hoe sneller oa) hoe verder je komt.

Als je systeem niet meer fatsoenlijk opstart zul je even de cmos moeten clearen met een jumpertje (zie mobo handleiding waar deze te vinden is)

Als je nog vragen of iets dergelijks hebt, mail me
emmerik@davesmail.com

Succes

Verwijderd

En ogangsta, het voltage opkrikken kan helpen, maar ik heb een aantal keer meegemaakt dat het niks helpte :( kan in ieder geval geen kwaad zolang je proc niet te warm wordt. Kijk ook even naar je memory instellingen, want misschien kan je geheugen die snelheden niet aan.

Maar zoals gezegd, met zo'n fsb ben je al sneller dan een 10*100mhz :)
Pagina: 1