Asus CUSL2-C Problemz....

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
Geachte tweakers...

heb sinds kort een cusl2-c..om een lang verhaal kort te maken, het is een geweldige mobo, vooral met overclocken..maar ik heb nog een paar kleine op en aanmerkingen, en ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen..

:( Num lock lampje gaat NIET uit bij het afsluiten van win98se[als die al afsluit, want dat doet ie ook nie fatsoendelijk, net als rebooten, heb er by tha way onder win2 geen last van]als ik hem niet eerst uitzet, ander BLIJFT ie aan.

:( Mobo is ZEER GoldenORB onvriendelijk, heb zelf dus een GoldenORB, en heb zowat de condensatoren naast de CPU socket moeten 'wegzagen'...

:( foutjes in de temp. weergave en de fan-speed..asus prob. gaat om de 5min huilen dat mijn fan te laag[helemaal nie] draait, heb ik dat eenz bekeken[dus naar de fan zelf kijken] maar dat klopt nie, het zelfde geval in de bioz [hier kan je dit ook uitlezen]..maar dit zal wel gefixt worden in bioz 1005

:) verder is het een PERFECTE MOBO

THNX

Verwijderd

Ik heb dat bord ook. Even bios flashen, dan heb je geen problemen meer met die temp en zo.

Die orb onvriendelijkheid vindt ik erg raar. Mijn arcticooler (ook orb-achtig) paste ook maar net, maar ik hoefde zeker niet die condensators weg te zagen.

Van dat caps-lock heb ik geen last van.

• OGangstah
  • Laatst online: 04-01-2022
num-lock..

Verwijderd

Die kon je toch uitzetten in bios?

Verwijderd

Die temp weergave is echt ruk, daar kan je nix mee. dat meegeleverde proggie probe heb je echt heel erg weinig aan. die valt na een tijdje ook altijd uit, heeft geen info meer dan, alle waardes 0.... en af en toe heeeele hoge pieken en dalen, slaat compleet nerges op, heb de nieuwste bios al en een nieuwere versie van dat probe maar het is nog steeds even waardeloos. Asus kan niet echt software maken blijkbaar.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Op zaterdag 30 december 2000 20:56 schreef janneke het volgende:
Die temp weergave is echt ruk, daar kan je nix mee. dat meegeleverde proggie probe heb je echt heel erg weinig aan. die valt na een tijdje ook altijd uit, heeft geen info meer dan, alle waardes 0.... en af en toe heeeele hoge pieken en dalen, slaat compleet nerges op, heb de nieuwste bios al en een nieuwere versie van dat probe maar het is nog steeds even waardeloos. Asus kan niet echt software maken blijkbaar.
Dan heb jij waarschijnlijk een Mobo die Zwaar ZUIGT, want mijn ASUS P2B-F werkt echt Perfect! :)

Mijn BIOS-Hardware-monitoring doet het perfect en geeft nooit rare waardes aan, en ook de Asus PC Probe, het meegeleverde proggie, doet het gewoon perfect. Nooit geen rare pieken of dalen in de uitgelezen waardes, de Voltages zijn normaal, de CPU-Fan-RPM geeftie goed aan.... alles gewoon goed.
Als ik met een vinger m'n CPU-Fan voorzichtig afrem of stop veranderd de uitgelezen waarde onmiddelijk mee, dus het werkt wel degelijk.

Ik heb er NOOIT problemen mee gehad, dus zal wel aan je Mobo liggen waarvan de Hardware-Monitoring niet goed is. Wat voor Chipset heb je er op zitten? Ik dus Intel 440BX en die is gewoon goed.

Verwijderd

Ik heb ook een cusl2 (geen -c) en die heeft dat, icm "probe", ook. Verder is t een heerlijk mobo hoor, rocksolid stabiel. Alleen blijft bij mij ook de numlock aan, en "doen" de CPU fan en de chassis fan t volgens "probe" niet, terwijl ze t toch echt wel doen...Beetje vreemd, maar ach, t is maar een progje, In t bios wordt t wel goed aangegeven allemaal, dus aan je mobo ligt t denk ik niet.

• E-Vix
  • Laatst online: 10:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Num-lock lampje dat blijft branden is normaal. Dat heeft als ik het goed heb te maken met het CE keurmerk. Hier aan kun je dan namelijk van buiten zien dat er nog prik op je computer zit voordat je hem begint open te slopen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Weer wat geleerd, dat dat hoort dus :)

Verwijderd

Neuh dit bordje zuigt absoluut niet, alleen dat monitor tooltje van asus is bere ruk. slaat helemaal nerges op, maar verder is ie mega super stabiel en echt gewoon geil.
num-lock heb ik nog nooit last mee gehad,...raar..................

• Knightwolf
Op zondag 31 december 2000 01:09 schreef janneke het volgende:
Neuh dit bordje zuigt absoluut niet, alleen dat monitor tooltje van asus is bere ruk. slaat helemaal nerges op, maar verder is ie mega super stabiel en echt gewoon geil.
num-lock heb ik nog nooit last mee gehad,...raar..................
Nee hoor, ASUS PC-PROBE Rulezzz!! :):)
Maybe iets loos met jou versie van dat proggie, of iets verkeerds geïnstalleerd, of maybe gewoonweg iets anders fout gedaan? Bij mij werktie ROCKSTABLE en met WARE uitlezing :)
PS: een proggie kan niet geil zijn, jij maybe wel? >:)

• Knightwolf
Maar daarbij: ik gebruik die Asus PC-Probe gewoon eigenlijk niet, waarom zou ik. Daarbij hebbik ook "Motherboard Monitoring 5" en die is nog beter, makkelijker, meer kunnen en zo... Alleen Asus-Probe geeft ook zeer gedetaillerde info van je RAM, processor, Mobo, Chipset, BIOS en zo nog wat meer.

Motherboard Monitoring 5 en Asus PC-Probe geven dezelfde waarden, ook de BIOS trouwens, en dus zal alles goed op mekaar afgestemd zijn :)

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:44
Ik heb ook zon cusl2-c

Draait heel goed en lekker stabiel!
Beter dan die gare asus a7v VIA troep

Alleen soms krijg ik als ik me pc aanzet een fout melding van de bios over "Harwdare monitor Please check bios .......blabla"

Weet iemand at dat is?

• Knightwolf
Op zondag 31 december 2000 14:40 schreef Samplex het volgende:
Ik heb ook zon cusl2-c

Draait heel goed en lekker stabiel!
Beter dan die gare asus a7v VIA troep

Alleen soms krijg ik als ik me pc aanzet een fout melding van de bios over "Harwdare monitor Please check bios .......blabla"

Weet iemand at dat is?
HE!! DAT hebbik met mijn Asus P2B-F ook !!
Toenstraks nog... ik snap niet waar dat vandaan komt, kheb BIOS 1013a. Maybe opnieuw Flashen?

"Harwdare monitor Please check bios ......blabla" Wat is dit?

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik heb net zoals Knightwolf een asus P2b-F en bij mij sluit ie niet goed af, want dan blijft ie hangen bij 'windows wordt nu afgesloten'. is daaar een patch voor of zo

Pak je rust!

• Knightwolf
Op zondag 31 december 2000 14:50 schreef den the man het volgende:
Ik heb net zoals Knightwolf een asus P2b-F en bij mij sluit ie niet goed af, want dan blijft ie hangen bij 'windows wordt nu afgesloten'. is daaar een patch voor of zo
Ik heb dat met mijn puter NOOOIT.... Nog NOOIT gehad ook trouwens.

Maar op m'n werk (waar ik voor collega's DE "helpdesk" ben, haha) daar zijn aantal puters die dat ook errug vaak tot bijna altijd hebben, en ik zou bij god niet weten wat ik daar aan moet doen. Het nieuwste systeem daar draaiende is op een Abit KT7 een Duron 600 en die heeft dit ook. Kheb daar die 2 PIII's staan, 450@540 en 500@600 en die hebben daar ook NOOOIT last van, dat ze niet willen afsluiten.....

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:44
Ja ik denk een fout in de bios waar iemand het een paar reply's terug over had.
met die fan speed enzo

Verwijderd

Ik heb zelf ook een cusl2-c mobo, de probe bijgeleverd bij de mobo werkt kwa temp niet goed nee ff bij asus een nieuwere versie gedownload en het werkt perfect. En wat de fans betereft die moeten sneller draaien als 2200 rpm lager als dit kan de probe niet weer geven

Verwijderd

Dat van dat rebooten en uitzetten heb ik ook gehad. Ik heb in het BIOS de optie PnP oerating system op 'YES'gezet. Probleem opgelost. Succes

Verwijderd

Misschien komt het doordat je die condensatoren hebt weggezaagd...:+
Pagina: 1