laptop start niet meer goed op

Pagina: 1
Acties:

• mifa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09-2024
Mijn probleem is het volgende;

Een afdelingsgenote heeft appelsap over haar laptop gemorst. Dom natuurlijk, maar ja gebeurd is gebeurd.
Gelijk op zijn kop en laten drogen. Na drie dagen aangedaan. alles goed, niks aan de hand. Afgesloten en na weer een aantal dagen start pc niet meer op.

Al aardig wat topics hier gelezen; (suiker is niet handig), maar ik kom er niet uit.

Als de laptop opstart geeft hij na de bios hele irritante piepjes. Niet van die piepjes waaruit blijkt dat je geheugen niet goed zit maar echt vervelende irritante piepjes. het gaat als volgt; pieeeeeeppieeeeeeeeppieeeeeep. Continu en het houdt niet op.

Ik kom winXP wel in. Dat doe ik door het bios in te gaan en dan naar afsluiten zonder te saven. Sla ik wel veranderingen op; geen boot mogelijk. Als ik ook in bios het touchpad gebruik ipv toetsenbord, doet hij het ook niet. Opstarten van cd rom gaat ook verkeerd. 1 keer van de 10 wel gelukt om direct via cd op te starten.
Verder blijft winxp soms ook hangen na het opstarten na bios in te zijn geweest.
Als ik dan reset, kom ik gelijk, dus zonder tussenkomst van bios in menuutje waar de pc vraagt of ik in veilige modus wil opsarten. Waarom dit wel en gewoon booten niet?
Verder ook al pc opengehad, maar merkte niet iets verkeerds (geen zwart van kortsluiting of brandgeur). Wat kan het zijn? Volgens mij is het POST of bios. Niet bootsector van de HD, want ik kan wel booten. Heb verder nog weinig geprobeerd, is niet mijn pc dus al teveel prutsen wil ik niet. Ga nog wel de geheugen modules eens eruit halen.
Het is een Packard bell easynote
Athlop xp-m 2400+
2 x 256 mb geheugen

wie weet raad?
In elk geval bedankt voor de hulp

Michiel

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

kan het zijn dat je toetsenbord op een of andere manier contact maakt dus dat er een toets constant ingedrukt blijft

dan geeft ie ook van die irritante piepjes

Website

• mifa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09-2024
De toetsen zijn het volgens mij niet, je ziet in winxp namelijk niks geks gebeuren.
Heb vandaag een geheugen module eruit gehaald en de pc starte op zonder problemen!?
daarna geheugen module weer teruggestopt. Pc start op zonder piepjes, maar blijft hangen in windows opstartscherm. Via veilige modus kom ik wel weer in XP. 1 van de tien keer opstarten werkt alles normaal, dus niet blijven hangen en gewoon in XP komen.
Iemand nog een idee? Zal dus wel aan windows liggen denk ik?
gelukkig ben ik wel van de piepjes af.

Michiel

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Overal waar die appelsap gezeten heeft, is nu een opgedroogt laagje
(waarschijnlijk hoofdzakelijk suiker) achtergebleven, en het kan best zijn dat dit laagje
een beetje stroom geleidt.

Het meeste kans om de laptop nog te redden , is hem helemaal uit elkaar te slopen en
dan alle aansluitingen met een vochtige lap schoon te maken. Doe dit ook met het hele
moederbord.

Dan laten drogen , en hopen dat het gelukt is.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.