DIGN/AHANIX 5 kast

Pagina: 1
Acties:
  • 661 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Methius
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik ben hopeloos opzoek naar de Dign Hv5 / Ahanix D.vine 5 / Kanam HT-400S kast.
Ik zoek de kast voor onder de 280 eu, met voeding. De enige plaatsen die ik kan vinden, leveren de kasten niet meer :(.

Weet iemand nog een leverancier? Of als je een andere kast die ATX ondersteund en er hetzelfde uitziet (zonder klep dus) weet?

Verwijderd

Kun je eventueel een plaatje van de kast posten, dat zoekt wat makkelijker.

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Is idd mooie kast. Helaas is een van de dealers die ze verkoopt / zou gaan voeren zojuist failliet verklaard.
Wellicht dat een van hun partners ze nog heeft.
http://www.eqp.nl/

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
^^^ [with stupid]

een pic is overgens handig ;)

[ Voor 120% gewijzigd door geez op 04-10-2004 19:22 ]

Verwijderd

Ur wish....

http://www.iuneed.com/hv5.html

is datm?

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Specifications:

Parallel VFD display.
Space for 2 casefans (one included).
7 back brackets (slots)
Delivery without M-ATX powersupply.
Size: 430(w) * 135(h) + 452(d)mm.
Mainboard support: BAT/M-ATX/ATX/p4.
1* 5.25" bay outside, 2* 3.5" bay inside.

Euro267,00

http://www.new-generation.nl/nl/p_2000.html

Afbeeldingslocatie: http://www.new-generation.nl/media/dign_hv5_zilver.jpg

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 13:53
Kijk eens hier:
http://www.challengecomputers.nl/

of hier:
http://www.om-shop.nl/

of hier:
http://www.etronix.nl/

of hier:
http://www.new-generation.nl/

of hier:
http://www.ziezotec.nl/

Dat is het lijstje zo ongeveer wat ik van de leverancier heb gehad.

Zie voor meer info: http://www.htpccase.nl/contactus.htm

Have fun! Het zijn mooie kasten.

Kijk ook eens op http://www.silverstonetek.com voor andere mooie kasten. ( LC01, LC03, LC03V )

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

AcouSE

Swedish Chef

http://www.heimkino.at/ verstuurt ook naar NL. €222 ex transport en voeding.

Verwijderd

Ik heb de Dign E4 (wordt ook wel eens HV4 genoemd) te koop staan, ik ga zelf een case bouwen :) dus als je interesse hebt moet je me maar even mailen: Rory....at....graafiez....nl

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 13:49 ]

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
coorz schreef op 04 oktober 2004 @ 19:04:
Is idd mooie kast. Helaas is een van de dealers die ze verkoopt / zou gaan voeren zojuist failliet verklaard.
Wellicht dat een van hun partners ze nog heeft.
http://www.eqp.nl/
Die zouden ze nooit gaan verkopen omdat ze dan gelijk een rechtzaak gehad zouden hebben.
Dit omdat Ahanix een afgeslpits bedrijf van iuneed is. En ze hebben toen een hele partij kasten mee genomen. Echter als deze op zijn dan kunnen ook hun niet meer aan de Dign kasten komen om ze onder hun eigen naam te verkopen.

Verder is de verkoop van Ahanix in heel Europa verboden wegens patenten en verschillende rechten.

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25

Q-bone

Dusss...

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1097606610.jpg

maar hoe zouden ze dat aluminium hebben gemaakt voor dat lcd'tje, is dat gebogen of is dat afgeveild, kan iemand mij daar een antwoord op geven?

bla?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geponst als ik het zo zie, dus uitgeknipt en meteen de randjes naar binnengedrukt. Want het lijkt een aardige diepte (5 a 6mm?) te hebben, en zo dik maken ze het front denk ik niet.

Verwijderd

zo dik is het front dus WEL :)

het is volgens mij afgeveild.. maar ik ben geen kenner op dat gebied.. heb wel die case btw

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25

Q-bone

Dusss...

als ie 6mm dik is, dan is het us ook een aardig gewicht ;) ding staat vast als een huis:d nog iemand meer ideeen?

bla?

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
kast staat ook bekend onder de naam Dvine

Digital Media Junkie

• vulcan
  • Laatst online: 18-02 13:53
frontje is 8mm dik.

zie ook http://www.htpccase.nl/4E.htm

[ Voor 7% gewijzigd door vulcan op 16-10-2004 23:15 ]

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Excuus voor de enorme kick, maar ik was op zoek naar wat meer ervaringen/problemen/oplossingen/topics over deze kast, en aangezien dit het laatste -beetje algemene- topic was, heb ik deze maar gekozen.

Ik heb dus enige tijd geleden een Dign HV5 gekocht, en moet zeggen dat het ding echt schitterend is, hoewel de kwaliteit me af en toe een klein beetje tegenvalt. Ik doel hierbij op de kieren die her en der voorkomen. Maar daar zie je van de buitenkant niks van...

Het systeem gaat -logischerwijs- als HTPC functioneren, en daarvoor heb ik de volgende componenten bij elkaar gesprokkeld:

Silenx 320 watt voeding
Abit NF7 mobo
AMD Athlon XP2100+
2x256dual channel pc266
Maxtor 20gb harde schijf
SilentbreezeIII cooler
2x 6x6cm Silenx fan
LG CD writer
MCE Remote
Windows Media Center Edition 2005

Ook heb ik het systeem geisoleerd met loodbitumen matten en geluidsdempend foam.
Het cd-drive frontje heb ik champagnekleurig gespoten, in dezelfde kleur als mijn Harman Kardon componenten, en ik heb het ledje vervangen door een groen exemplaar.

Systeem draait perfect, met de genoemde remote. Ga er uiteindelijk nog wel een keer een AV-input kaart in zetten. Maar dat heeft geen haast...
Goed, wat probleempjes waar ik zelf tegenaan loop:
- Kast is, in tegenstelling tot de foto's uitgevoerd met zilveren pootjes ipv champagne. Dus als iemand met een zilveren kast toevallig van voetjes wil ruilen? ;)
- Display blijft aan staan als de computer uit staat. Schijnt niet op te lossen te zijn.
- Systeem start nog niet op met remote. Schijnt wel mogelijk te zijn, maar heb nog niet uitgevonden hoe. Dus als iemand het wel gelukt is?

Voorderest; het is een hoop geld, en het misschien rationeel gezien niet helemaal waard, maar het is een schitterende kast _/-\o_

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
MikeyMan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:10:
- Display blijft aan staan als de computer uit staat. Schijnt niet op te lossen te zijn.
Met een beetje handigheid kan je een relais of transistor tussen de +5v van het VFD zetten en die op een molex hangen. Wanneer je dan de voeding uitzet -> geen stroom meer op relais of transistor -> stroom naar VFD onderbroken.
MikeyMan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:10:
- Systeem start nog niet op met remote. Schijnt wel mogelijk te zijn, maar heb nog niet uitgevonden hoe. Dus als iemand het wel gelukt is?
Je kan eens kijken of je de ontvanger van de remote niet op de +5VSB kan hangen ipv op de gewone +5V. Mij lijkt dat dat het probleem is.

Verder: Het is een prachtige kast, ik wil hem zelf ook gaan aanschaffen. Sinds kort ook bij FreezingHardware te krijgen voor 250 euro inclusief stille voeding. :)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Timmyboy_ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:35:
[...]

Met een beetje handigheid kan je een relais of transistor tussen de +5v van het VFD zetten en die op een molex hangen. Wanneer je dan de voeding uitzet -> geen stroom meer op relais of transistor -> stroom naar VFD onderbroken.
Is inderdaad een idee... Weet alleen niet of je dan een probleem gaat krijgen met het opstarten van het display... Zal er eens naar kijken... Denk eerlijk gezegd dat de power-button dan niet meer werkt...
[...]

Je kan eens kijken of je de ontvanger van de remote niet op de +5VSB kan hangen ipv op de gewone +5V. Mij lijkt dat dat het probleem is.

Verder: Het is een prachtige kast, ik wil hem zelf ook gaan aanschaffen. Sinds kort ook bij FreezingHardware te krijgen voor 250 euro inclusief stille voeding. :)
De print lust de schakelaar van het frontpaneel door... Dus de mogelijkheid zou er zonder knutselen al moeten zijn...

• Tim_R
MikeyMan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:39:
[...]

Is inderdaad een idee... Weet alleen niet of je dan een probleem gaat krijgen met het opstarten van het display... Zal er eens naar kijken... Denk eerlijk gezegd dat de power-button dan niet meer werkt...

[...]

De print lust de schakelaar van het frontpaneel door... Dus de mogelijkheid zou er zonder knutselen al moeten zijn...
Hoe bedoel je dat laatste?

btw... ik zag, ik overwon, ik kwam :?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Timmyboy_ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:42:
[...]

Hoe bedoel je dat laatste?

btw... ik zag, ik overwon, ik kwam :?
Het kabeltje vanaf de power-knop die normaal vanaf je power knop naar het moederbord loopt, loopt nu via de print van het display/ir receiver... Daarbij gaan ze er ook prat op dat het mogelijk is om de pc via de remote aan te zetten... Denk dus dat het niet meer nodig is om ervoor te knutselen... Kan alleen niet vinden hoe het zou moeten werken...

• Tim_R
MikeyMan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:46:
[...]

Het kabeltje vanaf de power-knop die normaal vanaf je power knop naar het moederbord loopt, loopt nu via de print van het display/ir receiver... Daarbij gaan ze er ook prat op dat het mogelijk is om de pc via de remote aan te zetten... Denk dus dat het niet meer nodig is om ervoor te knutselen... Kan alleen niet vinden hoe het zou moeten werken...
Ah ok nu snap ik het. Het probleem is dus toch softwarematig.

Toch snap ik nog steeds je ondertitel niet... 8)7

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Timmyboy_ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 19:53:
[...]

Ah ok nu snap ik het. Het probleem is dus toch softwarematig.

Toch snap ik nog steeds je ondertitel niet... 8)7
moet je eens naar buiten gaan, daar zijn vrouwen ;)

Er zit overigens nog een aansluiting (2pins) op het printje... Iemand enig idee wat daar het doel van is?

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 25-07-2005 23:33 ]

• DexterBelgium
  • Laatst online: 10:32
Normaal geeft je powerknop een puls aan je mobo, zodat dat aanspringt.

In principe zal dat printje dus ook een puls moeten geven als het het "aan" infrarood signaal ontvangt. Om dat te detecteren moet dat printje natuurlijk onder stroom staan, dus moet dit aan de +5VSB hangen (dat is de enige stroom die blijft aanstaan als je pc uit staat). Ik vermoed dat dat 2 pin aansluitingetje dan ook voor de +5VSB dient (ga hier echter niet zomaar vanuit, ik geef geen garantie als je wat sloopt! ;) )

Wat ik denk dat er is gebeurd: OF de +5VSB is ergens verkeerd aangesloten op je VFD (waardoor die blijft aanstaan), in dat geval kabeltje naar de andere twee pin connector verplaatsen, OF intern in het printje wordt de stroom niet goed doorgegeven van het VFD deel naar het IR deel.

Laatste vraagje: werkt het IR deel wel als je PC aanstaat?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, het ir deel werkt als de pc aanstaat, en het printje is nu exact aangesloten zoals het hoort... Ook het feit dat het VFD aan blijft staan, blijkt volgens de importeur te kloppen...

Overigens wordt er geen puls gegeven hoor... De knop maakt alleen kortstondig een sluiting, waardoor de computer aangaat... Schroevendraaier doet hetzelfde...
Ik denk trouwens dat die extra aansluiting is om het printje te flashen, schijnt ook mogelijk te zijn, heb ik uitgevonden...

• Tim_R
MikeyMan schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:04:
[...]

moet je eens naar buiten gaan, daar zijn vrouwen ;)

Er zit overigens nog een aansluiting (2pins) op het printje... Iemand enig idee wat daar het doel van is?
Ah ok nou snap ik 'm... Hijs wel cryptisch. BTW ik ben niet zo'n type dat nooit buiten komt hoor. Sterker nog: Ik ben liever buiten dan binnen. Iedereen schijnt te denken dat iedereen op GoT meer dan 2 uur per dag achter z'n PC zit, maar daar kom ik meestal niet aan hoor :?

[ Voor 4% gewijzigd door Tim_R op 26-07-2005 12:06 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Timmyboy_ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:06:
[...]

Ah ok nou snap ik 'm... Hijs wel cryptisch. BTW ik ben niet zo'n type dat nooit buiten komt hoor. Sterker nog: Ik ben liever buiten dan binnen. Iedereen schijnt te denken dat iedereen op GoT meer dan 2 uur per dag achter z'n PC zit, maar daar kom ik meestal niet aan hoor :?
hold your horses... No flame intended ;)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mochten mensen hetzelfde probleem hebben mbt het aan en uitschakelen van de case, heb ik intussen een handleiding gevonden om dat voor elkaar te krijgen...

Verwijderd

http://www.evermedia.nl

1 van de weinige bedrijven die ze niet alleen op hun website heeft staan maar ze ook daadwerkelijk weet te leveren. Een bedrijf als challenge weet me gerust een anderhalve maand op me kastje te laten wachten. Het is geen auto! het is een pc kastje. Evermedia ga zo door ben blij met mn mediacentertje. :Y)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb ondertussen de importeur zover gekregen een handleiding te publiceren:

http://www.htpccase.nl/download/uneed_gui_client.pdf

Verwijderd

Een lichte kick over het VFD display in deze kast. (de parallel versie van AHANIX D-Vine5, en niet de USB versie van Uneed HV5). Ik heb de ahanix D-Vine5 nu een weekje in mijn bezit, maar ik ben niet te spreken over het display. Als het werkt is het een prachtig ding, en icm met SmartieLCD kan je er werkelijk een hoop informatie op toveren, maar mijn probleem is, dat ik na elke reboot, mn printerpoort (parallel LPT1) uit mn hardwarebeheerlijst moet goeien, en weer moet installeren, anders doet het display het niet. Heel irritant als je het mij vraagt. Zijn er nog meer mensen die dit probleem ook hebben? Of zijn er mensen die enig idee hebben waar dit aan kan liggen. Ik heb de instellingen van de parallelle poort al gewijzigd in mn BIOS, maar dat heeft geen effect.

Moederbord: ASUS A7N8X-E Deluxe

• erikmolenaar
  • Laatst online: 17-02 15:43
Dit is echt een boutkast, of je hebt veel hobby tijd.

Heb na flink wat boren en zagen eindelijk een ATX (geen mini) voeding in dit helse ding gekregen, alleen je kunt goed zien dat de makers een mooie kast voor ogen hadden; en geen computer. Deze kast heeft nl. een echt overhittingsprobleem! Word dus weer 100 euro aan koelers voordat deze jongen met kap erop mag draaien. Klote hoor!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

AcouSE

Swedish Chef

[CME] -> [OH]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hasato schreef op zondag 25 september 2005 @ 05:17:
Dit is echt een boutkast, of je hebt veel hobby tijd.

Heb na flink wat boren en zagen eindelijk een ATX (geen mini) voeding in dit helse ding gekregen, alleen je kunt goed zien dat de makers een mooie kast voor ogen hadden; en geen computer. Deze kast heeft nl. een echt overhittingsprobleem! Word dus weer 100 euro aan koelers voordat deze jongen met kap erop mag draaien. Klote hoor!
Mjah, de kast is dan ook bedoeld voor een mAtx voeding... En dan moet je niet eigenwijs gaan zitten doen en er een ATX voeding in proppen... En die zullen ook iets minder warm worden... Beetje nutteloos commentaar in mijn ogen...

• erikmolenaar
  • Laatst online: 17-02 15:43
Nutteloos commentaar? :?

Ten eerste kan een ATX voeding warmer worden als een miniATX voeding.

Ten tweede: een kast waar een normaal formaat ATX mobo erin kan met een miniATX voeding?
OK, voor een HTPC is het misschien voldoende als je niet zoveel power wilt, maar ik wil EN een mooie PC en flink wat power onder de kap. 8)

Ten derde: zelfs met miniATX voeding heeft deze kast een overhittingsprobleem. Dat heeft dus niks te maken met mijn eigenwijze tweakers gedrag :)

Overigens hij draait nu! Maakt wel iets wat herrie.... :) De kast is trouwens overal nu in de opruiming en gaat er binnenkort uit. En volgens de importeur precies volgens mijn reden van het derde puntje... Freezinghardware heeft er nog een paar in de aanbieding trouwens voor de mede-hobbiësten

[ Voor 32% gewijzigd door erikmolenaar op 07-10-2005 11:36 ]

Pagina: 1