Toon posts:

Router met printserver

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik was vandaag naar een computerzaak hier in de buurt geweest om een router met printserver te kopen. maar deze hadden ze niet. de man zijn dat het waarschijnlijk toch geen nut had om een router met printserver te kopen om dat in 98% van de gevallen er geen gewone huis tuin en keuken printer er op werkte. en zo'n printer hebben wij dus net. dus ik zei ik denk er even over na. daarna was ik nog naar de vobis gegaan en hadden ze de SMC 7004ABR-EU met printserver wel voor de dubbele prijs(heb ik er wel voor over met printserver). maar ik dacht dadelijk werkt die niet.

nou wil ik dus vragen gaat mijn printer hier op werken of niet.

het is een hp deskjet 980cxi printer
en een SMC 7004ABR-EU router
de router heeft een parrelle printerpoort

Site met info over de router

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 18:00 ]

Verwijderd

Dat kunnen wij in principe ook niet echt voorspellen. De kans dat je hier iemand met die router én printer treft is 0,01 natuurlijk. Het beste kun je dat denk ik navragen bij SMC of in de winkel vragen of je het even mag proberen thuis. Er zijn zat winkels waar je bijvoorbeeld binnen een week gewoon terug kan komen met een aankoop als blijkt dat het niet goed werkt :)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:14
miss even kijken naar routers van sitecom
ik heb nu 2 (draadloze) routers die een printerserver hadden
de 1 was een paralelle (naam kwijt)
en de ander is er 1 voor een usbprinter (wl-017 uit mijn hoofd)
iig die paralelle werkte prima met een canon bjc - 2100 (huis tuin en keuken printer)
de usb heb k nog niet geprobeerd :Y)

Verwijderd

Dit is een lastige, meestal lukt het wel om de printer aan te sluiten, op dat moment print je naar een tcp/ip poort ipv parralel vanaf je pc... , maar het lastige is over het algemeen dat de software die bij de printer geleverd is, rechtstreeks naar de printer zoekt op een usb/parallele poort op de pc en als die niet gevonden wordt, dan stopt de installatie van de software....

Wat eventueel zou kunnen werken is dus parallele printer op parallele printserver poort, deze krijgt dus een ip adres. vervolgens eerst sofware installeren op alle pc's
en vervolgens bij poort opties verwijzen naar een standaard tcp/ip poort en daar de gegevens voor de printserver invullen....

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:00
Ik heb een Eminent 4032 met op de USB-poort een HP61221.
No problems at all, noch wireless noch wired.

Maat van me heeft ook een router met printserver en een normale printer (parallel zelfs, dacht ik). Ook nooit een klacht gehad.

Mijn conclusie: meestal zal 't wel werken.

Daarnaast bestaat er vaak de mogelijkheid om een apparaat gewoon terug te brengen naar de winkel, als 't niet werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door AxiMaxi op 04-10-2004 19:29 ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Op de site van smc is een uitgebreid document beschikbaar met alle printers die onderseund worden door hun apparatuur. Helaas ben ik de link daarvan kwijtgeraakt.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil eigenlijk gewoon weten of die verkoper gewoon wa aan het lullen was om mij een andere router aan te smeren of dat het werkelijk niet kan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 19:35:
ik wil eigenlijk gewoon weten of die verkoper gewoon wa aan het lullen was om mij een andere router aan te smeren of dat het werkelijk niet kan
mijn ouders hebben een SMC barricade 7404wbrb (parallele printserver), voorzover ik weet heeft die dezelfde printserver als de router die jij noemt. ook hebben ze een HP deskjet 916C, dat is btw exact dezelfde als de 960C.

het werkt wel, maar ik heb er wat problemen mee gehad. dat komt omdat de printserver van de SMC geen bidirectioneel verkeer ondersteunt. je moet dus even de corporate drivers van HP downloaden, en eea instellen: ik heb het docje nog wel ergens.
edit:
deze handleiding heb ik toen gebruikt: http://www.weethet.nl/dut..._smc7404wbrab.php#printer
ik vermoed dat dat bij de 7004 hetzelfde zal werken. da's immers dezelfde router maar dan zonder dsl modem

van een aantal SMC barricade routers is ook een versie beschikbaar met een USB-printserver, en deze werken eigenlijk probleemloos met iedere huis-tuin-keuken printer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 19:53 ]

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:05

dlmh

Lo-Fi

Er is ook nog de Asus WL-500G. Deze heeft zowel een parallelle als USB poort om als printerserver te gebruiken. Bij Vobis voor €79,- te halen. Ik denk dat met support van Asus je de grootste kans maakt dat hij jouw printer wel ondersteunt. Je kan toch ook vragen of je de router terug kan brengen als hij niet in combinatie met je printer werkt?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik heb een D-link 707P router.
De P staat overduidelijk voor een paralelle poort. Ik heb geprobeerd daar een printer op aan te sluiten: een Minolta 1300 W laserjet.
Dit is echter een GDI printer - oftewel een printer die bij het printen de rekenkracht van de PC gebruikt.
Dit werkt dus niet over een netwerk-verbinding.
Zo kwam ik er achter dat de paralelle printerpoort op de/mijn router géén bi-directionele printerpoort is: informatie over resterende inkthoeveelheid kan dus niet afgelezen worden.

Een ouderwetse matrixprinter (of HP laserjet 3, 4) zal wél werken, omdat de communicatie in 1 richting gaat.
Het is dus juist zo dat "ouderwetse" printers via zo'n printerpoort wél goed functioneren.

P.S.
De 1300W stuurde ik onder XP, SP1, aan via een verbinding op een 2de PC (Win ME, en de printeraansluiting daarvan). Nu onder SP 2 lukt me dat niet meer (firewall staat wél uit)., dus dat wordt nog even "tweaken". :)

Net een oude KXP-1124 aangesloten op de DI-707P: werkt prima.
@gunhead: merci, toch nog 's proberen met de 1300W ...
Ik begreep anders dat bi-directioneel niet werkte via netwerk (Vgl HP 500x printserver - of heb ik dat verkeerd gelezen ? Effe chekke ..)

[ Voor 39% gewijzigd door Brothar op 04-10-2004 21:09 ]

eagle

Verwijderd

Ik heb een USR router met printer server en werkt prima met alle printers...

Verwijderd

@Brothar: dat veel cheape paralelle printservers niet bi-directioneel zijn klopt, maar of een printer een GDI-printer is of niet heeft daar niets mee te maken, er zijn genoeg GDI-printers die gewoon werken op zo'n poort, als de fabrikant maar de moeite neemt om er drivers voor te schrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 20:17 ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:12

Jrz

––––––––––––

+ de asus kan dacht ik als ftp (samba nog niet eh) met een usb-hdd

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Topicstarter
die asus is draadloos kheb liever alles met draad. maar ik ga denk ik gewoon die smc halen en ik zie wel of hij werkt of niet. hp zou best wel iets geschreven hebben.
is die 980cxi wel bi-derectioneel want het is wel een proffesionele printer
Pagina: 1