Toon posts:

compaq presario 5000 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben al enige tijd bezig om pc van mijn zusje terug in orde te brengen maar hij loopt na +/- 5min vast (beeld blijft staan en muis werkt niet meer).
De video kaart wordt dan wel gloeiend heet (TNT2). Heb al een andere kaart geprobeerd maar ook deze werd gloeiend heet (Vanta LT).
Na het vastlopen wil de pc niet meer heropstarten, blijft het lampje van de HDD branden en de monitor gaat niet aan. Hopelijk kunnen jullie een oplossing bedenken. (heb al gezocht op GOT maar heb niet direct iets bruikbaar gevonden)

Systeem
Compaq presario 5000
AMD Athlon 1200 MHz
128 MB SDRAM @133 MHz
Compaq voeding 250 Watt
Compaq moederbord
HDD 20 Gig (weet niet welk merk)

Verwijderd

Lijkt erop dat jouw PCI/AGP gleuf behoorlijk veel stroom levert aan de kaart.

Kun je de pc helemaal niet meer osptarten?
Probeer een andere kaart erin te doen en check in de bios hoeveel voltage aan de PCI/AGP gleuf wordt gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al met andere kaart geprobeerd maar daarmee heb ik hetzelfde probleem en in de bios van een compaq kan je de spanningen niet aflezen.

Verwijderd

die 2 kaarten die je nu probeert produceren allebei enorm veel warmte, blijkt me verder niks mis mee.
Wat het wel kan zijn is een kapot apparaat in een van je PCI sloten mocht je daar wat in hebben zitten, wat ook heel vaak voor komt is dat een geheugen module niet goed is, probeer deze is voor een andere

edit:

probeer een 300~350 watt voeding

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle pci kaarten verwijderd en enkel met agp kaart opgestart. De Vanta LT kaart wordt normaal gezien niet echt warm in mijn andere pc maar nu kon ik die niet meer aanraken. Heb wel nog niet geprobeerd met ander ram staafje.

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag ander ram latje gestoken en pc draait weer als tevoren. Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1